6 هزار پلیس در راه حفاظت از مراسم حمل مشعل

6 هزار پلیس در راه حفاظت از مراسم حمل مشعل

ماه آینده، با رسیدن مشعل المپیک از یونان، مارسی قرار است شاهد یک رویداد تاریخی باشد. هفته گذشته نیز، جرالد درمانین، وزیر کشور اعلام کرد که حدود 6000 افسر پلیس برای اطمینان از حداکثر امنیت در این مناسبت تاریخی مستقر خواهند شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  نشریه فرانسوی زبان لوموند، مشعل المپیک روز جمعه سفر خود را در آتن آغاز کرد و در آنجا به طور تشریفاتی به برگزارکنندگان فرانسوی تحویل داده شد.روز گذشته، سوار بر کشتی فرانسوی قرن نوزدهمی شد و قرار است وارد مارسی شود، جایی که علاوه بر حضور آتش نشانان محلی و پلیس، گروهی متشکل از 6000 افسر برای تقویت تدابیر امنیتی بسیج خواهند شد.
درمانین گفت: " هر چیزی را که قوانین ضد تروریستی لازم است برای نظارت و جلوگیری از وقوع هر گونه حادثه در حین مراسم حمل مشعل تنظیم خواهیم کرد". قایق فرانسوی که شنبه یونان را ترک نموده است، در تاریخ 8 مه به بندر قدیمی مارسی خواهد رفت و انتظار جمعیتی متشکل از 15هزار تماشاگر برای استقبال از شعله المپیک را دارد.
وزیر کشور از استقرار یگان های تخصصی شامل یک تیم تاکتیکی نخبه، جوخه های خنثی سازی بمب، پلیس دریایی و یک تیم ضد پهپاد برای تامین امنیت در این بندر قدیمی خبر داد. علاوه بر آن، وی خاطرنشان کرده است که بیش از هزار قایق که قرار است کشتی فرانسوی را در امتداد خط ساحلی قبل از رسیدن آن همراهی کنند، در طول روز تحت بازرسی های کامل و مراحل "مین زدایی" قرار خواهند گرفت.


۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۰۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.