رودخانه سن؛ فرصت یا تهدید برای پاریس 2024

رودخانه سن؛ فرصت یا تهدید برای پاریس 2024

رودخانه سن در پاریس 2024 نقش اصلی را بازی می کند، اما اکنون همه نگاه ها به آب های آن معطوف شده است. آلودگی و خاک، بلاتکلیفی پیرامون مراسم افتتاحیه در لنج های روی رودخانه و احتمال لغو رویدادها، همه نگرانی های اصلی هستند که تنها سه ماه به پایان آن باقی مانده است.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از اینساید د گیمز، شکی نیست که رودخانه معروف سن که از مرکز پایتخت فرانسه می گذرد، در پاریس 2024 نقش اصلی را ایفا خواهد کرد، اما آیا این یک نعمت یا فرصت یا یک نفرین یا تهدید خواهد بود. خیلی مسائل، مانند بسیاری از جنبه های زندگی، به نتایج به دست آمده بستگی دارد. در حال حاضر، به سختی می توان به این موارد دست یافت، اگرچه برگزارکنندگان مطمئن هستند که برای بازی ها، به عنوان بخشی از فرآیندی که به جشن های باشکوه در رود سن، رویدادهای شنا و غوطه ور شدن شهردار در آب های آن به اوج می رسد، برای بازی ها بازخواهند گشت. مانند آثار کلود مونه، استاد امپرسیونیست فرانسوی، که چشم اندازهای مختلفی را به تصویر می‌کشد، رودخانه سن نیز مناظر مختلفی را ارائه می‌دهد.
 در طول تاریخ، همه چیز را دیده است، از وایکینگ ها تا D-Day، از انقلاب ها تا اولین جشن های آزادی پس از همه گیری کووید-19. خوانندگانی مانند ماریان فیتفول، ستارگان هالیوود مانند دوریس دی و حتی خود ملکه الیزابت دوم در اولین سفر دولتی او به فرانسه پس از به سلطنت رسیدن، با سفر دریایی در رودخانه سن پذیرایی شدند. آنقدر در آنجا اتفاق افتاده است که دهه‌ها مورد غفلت قرار گرفته است. از مکانی شیک برای شنا کردن در قرن هفدهم تا ممنوعیت به دلایل بهداشتی در یکصد سال گذشته. بازی‌های پاریس چالش جدیدی را به همراه داشت، نه تنها برای نشان دادن عظمت فرانسه در تلاش برای حفظ محیط زیست، بلکه برای بازپس گیری مشهورترین رودخانه فرانسه! دومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا 1.4 میلیارد یورو برای پاکسازی رود سن هزینه کرده است و با 5 پروژه ذخیره و تصفیه آب، آلودگی های رودخانه را از بین برده است که همه در هفته های آینده عملیاتی خواهند شد و به برگزارکنندگان آرامش خاطر می دهند. مسابقات شنا در آب های آزاد و مسابقات سه گانه قرار است در Pont Alexandre III، شگفتی مهندسی قرن نوزدهمی در پای شانزه لیزه، با برج نمادین ایفل در پس زمینه آن برگزار شود.
 عمداً از کلمه "برنامه ریزی" استفاده شده است تا تاکید گردد که آنها در حال حاضر برنامه ریزی شده تا در آنجا انجام شوند، اما اگر مطالعات آب نتایج مثبتی به همراه نداشته باشد، ممکن است انجام نشوند. به عبارت دیگر، اگر همچنان نتایجی را نشان دهند که افرادی را که با آب در تماس هستند، از جمله ورزشکاران، به خطر می اندازد؛ همه نقشه ها نقش بر آب می شود. آگوست گذشته، درست یک سال قبل از سی و سومین بازی‌های المپیک دوران مدرن، آزمایشی‌های شنای ماراتن به دلیل کثیف بودن آب و همچنین پایه های شنا در دو روز از چهار روز آزمایش‌های سه‌گانه و پارا سه گانه، لغو شد. حال باید دید، یکی از دیدنی ترین اماکن فرانسه برکت است یا نفرینی برای المپیک.

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۱۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.