هوش مصنوعی، راه حل خبرنگاری ورزشی یا تهدید

هوش مصنوعی، راه حل خبرنگاری ورزشی یا تهدید

در 29 آوریل، کنگره یکصدمین سالگرد AIPS در سانتا سوزانا، اسپانیا، سردبیران رسانه های ورزشی برتر را با کارشناسان یونسکو گرد هم می آورد تا در مورد هوش مصنوعی در روزنامه نگاری ورزشی بحث و گفتگو کنند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  اینساید د گیمز، آیا هوش مصنوعی راه حلی برای روزنامه نگاری ورزشی است یا تهدید؟ این بحث اصلی روی میز در کنگره صدمین سالگرد AIPS خواهد بود. هوش مصنوعی اتاق‌های خبر را متحول می‌کند، وظایفی مانند تهیه گزارش مسابقات و ویرایش نکات برجسته ویدیویی را انجام می‌دهد. بخش دیگری از بحث این است که آیا هوش مصنوعی می تواند از ورزشکاران در رسانه های اجتماعی حمایت نماید.
در شماره IV/23 مجله AIPS، طی چهارمین نشریه در سال گذشته، نویسنده مقاله مارتین مازور هشدار داد: "آنچه واقعاً در عصر اطلاعات نادرست نگران کننده است، این است که چگونه هوش مصنوعی می تواند ابزاری باشد که به طور غیرمستقیم قادر به از بین بردن آنچه هست که قبلا توسط روزنامه نگاران واقعی نوشته شده بود، نه وبلاگ نویسان، نه کاربران، نه تولیدکنندگان محتوا، بلکه روزنامه نگاران واقعی. اگر با استفاده از هوش مصنوعی بتوانید تقریباً هر چیزی را بنویسید و منتشر کنید، مقدار محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی که منتشر خواهد شد می تواند بسیار بیشتر از محتوای نوشته شده توسط انسان باشد.
 اگر هوش مصنوعی دیگر، در حین جستجوی پاسخ، این متون نوشته شده با اشتباه توسط ربات های دیگر را بیابند، به درستی آن ها تصمیم بگیرند و از اطلاعات برای نوشتن یا بازنویسی روند رویدادها استفاده کنند، به این معنی است که ما واقعاً در دوران ترسناک جعلی شدن قرار خواهیم گرفت". در نوامبر 2023، Futurism مقالات نوشته شده با هوش مصنوعی را در Sports Illustrated توسط نویسندگان جعلی هوش مصنوعی کشف کرد. در دسامبر 2023، نیویورک تایمز علیه OpenAI و مایکروسافت به دلیل نقض کپی رایت شکایت کرد. این شکایت که در دادگاه منطقه فدرال در منهتن تنظیم شد، ادعا می‌کند که میلیون‌ها مقاله منتشر شده توسط تایمز برای آموزش ربات‌های چت خودکار استفاده شده است که اکنون با این ربات‌های خبرگزاری به عنوان منبع اطلاعات موثق رقابت می‌کنند.

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۰۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.