یکصد روز تا پاریس 2024، یک شمارش معکوس پرفشار

یکصد روز تا پاریس 2024، یک شمارش معکوس پرفشار

در فاصله 100 روز تا افتتاحیه بازی های المپیک در پاریس، امکانات آماده و نگرانی اصلی امنیت است، به ویژه برای مراسم افتتاحیه در رودخانه سن که یک چالش بزرگ می نماید.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از ان بی سی نیوز، شعله المپیک روز سه شنبه در المپیا روشن شد و قبل از رسیدن به مارسی در 8 مه از یونان عبور خواهد کرد، جایی که سفر خود را در سراسر فرانسه تا مراسم افتتاحیه المپیک در 26 جولای آغاز خواهد کرد، مشعل حتی از آنتیل یا پلینزی فرانسه بازدید خواهد کرد.
برای برگزاری مراسم افتتاحیه تاریخی، برای اولین بار در خارج از یک ورزشگاه و در مکانی نمادین مانند رودخانه سن، به دلیل تدابیر امنیتی مورد نیاز به خودی خود به  دغدغه ای تبدیل شده است. هفته گذشته، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، بار دیگر بر قصد پیشبرد ایده اصلی تاکید کرد، اما همچنین با پیشنهاد اینکه «طرح‌های B و C  در صورت تهدید بزرگ وجود دارد، به گمانه‌زنی‌ها در خصوص مراسم افتتاحیه نیز دامن زد.
این نخستین بار است که فرضیه برگزاری رویداد در داخل ورزشگاه ملی فرانسه در سنت دنیس (شمال پاریس) که قبلاً توسط مقامات رد شده بود، پذیرفته می شود. با این حال، آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش گفت که هیچ تهدید خاصی برای بازی ها شناسایی نشده است. به گفته تونی استنگوئه، رئیس کمیته برگزاری، مراسم افتتاحیه در حاشیه رودخانه سن همچنان "طرح اصلی" است و "به احتمال زیاد" محل برگزاری مراسم است.


۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۰۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.