افتتاح مرکز ورزش های آبی پاریس با حضور رئیس جمهور فرانسه

افتتاح مرکز ورزش های آبی پاریس با حضور رئیس جمهور فرانسه

رئیس جمهوری فرانسه مرکز ورزش های آبی المپیک سن دنیس را در این شهر در کنار ورزشگاه پورت د لا شاپل آرنا که به طور خاص برای بازی های المپیک و پارالمپیک پاریس 2024 ساخته شده است، افتتاح کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از پاریس 2024، مرکز جدید ورزش های آبی پاریس 2024 توسط رئیس جمهور جمهوری فرانسه، امانوئل ماکرون، و رئیس کمیته برگزاری پاریس 2024، تونی استنگوئه، کانوئیست سابق بازگشایی شد.
این مکان در شهر سن دنیس، میزبان مسابقات غواصی، شنای موزون و انتخابی واترپلو خواهد بود. ساختمان این ورزشگاه با مبلغی بالغ بر 188 میلیون یورو، از نظر طراحی و اجزای زیست محیطی، ساختمانی نوآورانه محسوب می گردد.
 تونی استنگوئه، رئیس کمیته برگزاری، گفت: "دریافت کلیدهای مرکز ورزش های آبی المپیک احساس خوبی دارد. ما مفتخریم که این امکانات باشکوه را می بینیم، و علاوه بر آن، یک ماه زودتر از برنامه."
رئیس جمهور فرانسه، امانوئل مکرون، در افتتاحیه این مکان ضمن ابراز خرسندی  اعلام کرد که این میراث نه تنها برای ورزشکاران، بلکه برای کل مردم مفید خواهد بود.
وی افزود: " می‌خواهیم به دنیا خوشامد بگوییم، می‌خواهیم ورزشکارانمان مدال‌های زیادی کسب کنند و می‌خواهیم تمامی اینها مایه غرور باورنکردنی برای فرانسه باشد، اما همچنان می‌خواهیم این امکانات مانند دهکده المپیک و پارالمپیک ماندگار باشد.

۱۸ فروردین ۱۴۰۳ ۱۰:۵۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.