خواست دولت فرانسه از مردم برای اعتماد به امنیت بازی ها

خواست دولت فرانسه از مردم برای اعتماد به امنیت بازی ها

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، پس از افتتاح مرکز ورزرش های آبی پاریس 2024 در مقابل اصحاب رسانه تایید کرد که یک طرح B برای مراسم افتتاحیه وجود دارد، اما خواستار اعتماد بیشتر برای اطمینان دادن به مردم در مورد حملات تروریستی احتمالی و سیستم امنیتی شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از فرانس 24، فرانسه که از سال 2015 تاکنون 22 حمله را متحمل شده است، پس از حمله 22 مارس به سالن کنسرت مسکو که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت و 144 کشته برجای گذاشت، بالاترین سطح هشدار خود را اعلام کرده است. این حادثه بیم از حمله برخی از گروه ها را به بازی هایی را که برای نخستین بار در یک قرن اخیر در پایتخت فرانسه برگزار می شود، زنده کرده است.
مکرون خطاب به خبرنگاران گفت: "ما باید به خودمان اعتماد داشته باشیم. بله، خطراتی وجود دارد، اما خطراتی در زندگی وجود دارد آیا بهترین راه برای جلوگیری از آنها این است که هیچ کاری انجام ندهیم. فکر نمی کنم این ماموریت ملت فرانسه باشد و هرگز نبوده است".
وی افزود: "تا آخرین ثانیه مصمم خواهیم بود، هوشیار خواهیم بود و کار می کنیم. موفق خواهیم شد و کشور را سربلند خواهیم کرد." در مورد مراسم افتتاحیه تماشایی در رودخانه سن، که ورزشکاران را به جای رژه در استادیوم دو و میدانی مانند گذشته، چندین کیلومتر در مرکز پاریس در یک ناوگان متشکل از صد قایق شناور حمل می کند.
 مکرون اذعان کرد در حالی که این محل به عنوان مکان ترجیحی باقی می ماند، یک طرح احتمالی نیز در حال کار است، موضوعی که برگزارکنندگان مدتی پیش آن را رد کرده بودند.
مکرون در پایان درباره موضوع امنیت گفت: "همه چیز مربوط به هوشیاری و توجه است، هیچ چیز باعث نگرانی یا اختلال نمی شود. این روحیه من و ماست."

۱۸ فروردین ۱۴۰۳ ۱۰:۵۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.