هزینه المپیک دو میلیارد بیش از پیش بینی بودجه عمومی

هزینه المپیک دو میلیارد بیش از پیش بینی بودجه عمومی

اخیرا، رقم ذکر شده برای هزینه عمومی بازی های المپیک 2024 پاریس سه میلیارد یورو بود، اما پیر موسکوویسی، رئیس دیوان محاسبات، اعلام کرد که این مبلغ ممکن است افزایش یابد و در گفتگو با فرانس اینتر گفت که هزینه ممکن است به چهار یا پنج میلیارد یورو نیز افزایش یابد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از خبرگزاری فرانسه، موسکوویسی گفت: "ما هنوز از هزینه بازی های المپیک اطلاعی نداریم، دیوان محاسبات پس از پایان بازی ها آنها را مورد بازرسی قرار خواهد داد. این بازی ها باید بین سه، چهار و پنج میلیاردیورو هزینه داشته باشد اما تاثیر مطلقاً عظیمی بر بدهی نخواهد داشت. موسکوویچی در پاسخ به سوال یکی از حضار در مورد تاثیر پاریس 2024 بر بدهی، پاسخ داد که "متوسط" خواهد بود. پیشتر، رقم سه میلیارد یورو بودجه عمومی برای المپیک ذکر گردیده بود. در سال 2023، اسناد بودجه حاکی از سرمایه گذاری عمومی بیش از دو میلیارد یورویی است. با این حال، کل صورتحساب عمومی قابل محاسبه نیست.
از سوی دیگر؛ همه هزینه ها مشخص نیست. به عنوان مثال پاداش ۱۹۰۰ یورویی پرداختی به افسران پلیس اخیرا اضافه شده است. این می تواند صورت حساب عمومی را 500 میلیون یورو افزایش دهد.


۱۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۴۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.