آلودگی آب رودخانه سن، دغدغه پاریسی ها

آلودگی آب رودخانه سن، دغدغه پاریسی ها

برگزارکنندگان بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس نگران تعهد خود به برگزاری رویدادهای شنا در آب‌های آزاد در رودخانه خوش‌منظره اما غالبا آلوده رودخانه سن هستند و از طرفی مقامات شهر پاریس معتقدند که هیچ طرح B"  " در این خصوص وجود ندارد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و بهه نقل از آسوشیتدپرس، آگوست گذشته، مسابقات تست شنای ماراتن به دلیل کثیف بودن آب علاوه بر نقاط توقف دو روز از چهار روز آزمایشی سه‌گانه و پاراترای اتلون، لغو شد.
 شهرداری پاریس اصرار داشت که "هیچ طرح B دیگری وجود ندارد".کورس مسابقات 10 کیلومتری مردان و زنان از ساختمان نمادین Beaux-Arts Pont Alexandre-III شروع می‌شود و با Invalides و برج ایفل در پس‌زمینه، 1 کیلومتر از رودخانه عبور می‌کند و از دیگر مکان‌های دیدنی معروف، از جمله موزه و کاخ بزرگ ورسای، عبور می‌کند.
این مسیر برای نمایش زیبایی های پاریس انتخاب شد. در سال 1990، زمانی که ژاک شیراک قبل از اینکه رئیس جمهور فرانسه شود، شهردار بود، قول داد که رودخانه "به زودی" به اندازه کافی تمیز خواهد شد تا بتوانند در آن شنا کند و او با شیرجه زدن این تمیزی را جشن خواهد گرفت. اما این پروژه او هرگز انجام نشد.
 بنظر می رسد تنها برنامه اضطراری برای مسابقات شنا، به تعویق انداختن آن برای چند روز است. تونی استنگوئه، مدیر کمیته برگزاری پاریس 2024، پس از لغو در آگوست گذشته، گفت: "راه حلی برای جابجایی این رویداد وجود ندارد، مسابقات سه گانه و شنا در آب های آزاد سال آینده در سن برگزار می شود."


۱۲ اسفند ۱۴۰۲ ۱۰:۱۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.