سی و دومین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برگزار شد"دبیر کل کمیته ملی المپیک: برای طلای پاریس 10 میلیارد تومان پاداش پای سکو در نظر گرفته شد

سی و دومین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برگزار شد"دبیر کل کمیته ملی المپیک: برای طلای پاریس 10 میلیارد تومان پاداش پای سکو در نظر گرفته شد

سی و دومین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک صبح امروز در محل کمیته با ریاست محمود خسروی وفا و حضور کلیه اعضا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛دکتر سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک پس از برگزاری سی و دومین نشست هیئت اجرایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سی و دومین نشست هیئت اجرایی شامل سه دستورکاراصلی و چند موضوع خارج از آن بود که دستور کار اول درخصوص پاداش پای سکو مدال آوران المپیک 2024 و دستورجلسه دوم درباره گزارش کمیسیون صلح و ورزش بود.
وی ادامه داد:مهمترین دستور جلسه امروزدرخصوص پاداش پای سکوی مدال آوران در المپیک 2024 پاریس بود که براساس نظر هیئت اجرایی مصوب شد تا پاداش مدال طلای  پای سکو ۱۰ میلیارد تومان، مدال نقره ۴ میلیارد تومان و مدال برنز  ۲ میلیارد تومان باشد. عدد به صورت ریالی تصویب شد  و اتفاق  بزرگی است که ورزشکاران هم منتظر این تصمیم بودند که البته این پاداش  جدای از بسته های حمایتی،حقوق ،حمایت های پزشکی،تغذیه ای و غیره است.
هاشمی درباره پاداش کادرفنی و مربیان افزود:برای مربیان بالاترین مدال در نظر گرفت می شود به طور مثال وقتی ورزشکاری مدال نقره می‌گیرد معادل پاداش ٤ میلیارد تومانی او به فدراسیون نیز پرداخت می‌شود که ۵۰ درصد این مبلغ به  مربی تعلق دارد و مابقی را بنا بر صلاحدید رئیس فدراسیون باید به کل کادرفنی و کسانی که دخیل بودند پرداخت کند.
وی ادامه داد: جلسات با فدراسیون های المپیکی را  از ۳ ماه گذشته شروع و فدراسیون های المپیکی را به ۳ دسته تقسیم کردیم؛ دسته اول فدراسیون هایی  هستند که شانس کسب سهمیه و مدال را دارند، دومین دسته فدراسیون هایی هستند که در آن ها فقط شانس کسب سهمیه داریم و در کسب مدال شانس  کمتری است و دسته آخر فدراسیون هایی قرار دارند که چه با سهمیه و چه با وایلد کارت  به المپیک پاریس راه پیدا میکنند که این دسته بیشتر حمایتی هستند؛ در حال حاضرنشست ها با دو گروه اول تمام شده و گروه سوم هم امروز بود که فقط یک یا دو فدراسیون باقی ماندند.
دکترهاشمی افزود: جلسات با فدراسیون های دسته اول با حضوروزیر ورزش برگزار شد  و با همین فدراسیون ها یک جلسه دیگر هم بصورت میدانی با حضور رئیس کمیته در خود فدراسیون ها مانند (کشتی، تکواندو و وزنه برداری) برگزار کردیم.
دبیرکل کمیته ملی المپیک درخصوص  ثبت نام ۱۷ فدراسیون در المپیک پاریس گفت: تاکنون در چهار رشته موفق به کسب سهمیه المپیک شده ایم، اما با لحاظ کردن شانس کسب سهمیه در رشته‌های مختلف، در ١٧ رشته اقدام به نام نویسی ورزشکاران شده است.
کشتی، تکواندو، وزنه‌برداری، دو ومیدانی، تیراندازی، ژیمناستیک، دوچرخه سواری، شنا، سنگنوردی، بوکس، تیروکمان، والیبال، تنیس روی میز، بدمینتون، شمشیربازی، جودو و قایقرانی ١٧ رشته‌ای هستند که ثبت‌نام اولیه ورزشکاران در آنها انجام شده است.
هاشمی با اشاره به کم شدن سهمیه‌ها نسبت به المپیک توکیو گفت: ما در رشته بسکتبال سهمیه کسب نکردیم و در رشته  والیبال همچنان فرصت داریم که البته فرصت کم است اما همچنان امیدواریم به همین دلیل ثبت نام کردیم . در دوره قبلی المپیک نیزکاراته بود که در المپیک پاریس این رشته حذف شده است. از این رو تعداد سهمیه‌های ما نسبت به المپیک توکیو کمتر می‌شود.
دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: تاکنون 14 سهمیه کسب کرده‌ایم. هانیه رستمیان، چهل‌امیرنی، فاطمه امینی و بیرانوند در تیراندازی، ناهید کیانی و مهران برخورداری در تکواندو، ۷ وزن کشتی آزاد و فرنگی، یک نفر دوچرخه‌سواری و یک نفر در شمشیربازی هم به احتمال زیاد کسب خواهیم کرد؛ امیدواریم سایر رشته‌ها هم در زمان باقی مانده موفق به کسب سهمیه شوند.


۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ۱۵:۳۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.