حساسیت IOC در حفظ حقوق رسانه ای و ورزشکاران در بازیهای المپیک

حساسیت IOC در حفظ حقوق رسانه ای و ورزشکاران در بازیهای المپیک

دستورالعمل‌های کمیته بین‌المللی المپیک به ورزشکاران دارای کارت شناسایی اجازه می‌دهد تا تصاویر و اصوات ضبط شده در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس و بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۲۴ Gangwon (YOG) را حداکثر تا دو دقیقه در هر پست ارسال کنند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت کمیته بین المللی المپیک؛ IOC دستورالعمل‌های رسمی رسانه‌های اجتماعی و دیجیتالی خود را منتشر کرده است تا به ورزشکاران اجازه دهد تجربه بازی‌های المپیک خود را در حساب‌های دیجیتال شخصی به اشتراک بگذارند و در عین حال از حقوق دارندگان حقوق رسانه‌ای محافظت نمایند.
 IOC هشدار می دهد که اگر ورزشکاری بخواهد تصاویر اصوات یا ویدیوهای دهکده المپیک را با افراد دیگر در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارد، ابتدا باید رضایت آنها را جلب نماید. "مناطق محدود"، مانند مناطق پزشکی، از هر گونه ضبط مستثنی هستند. عکس ها را فقط با گوشی ورزشکاران می توان گرفت. هیچ محتوای تجاری ممکن در آن نباید وجود داشته باشد با این حال، ورزشکاران ممکن است قدردانی خود را از حامیانشان بدون درج ویدیو یا تبلیغ محصولات یا خدمات ابراز کنند.
 مسابقات، مراسم مدال یا جلسات آموزشی اشخاص ثالث از هر گونه انتشار مستثنی است. بنا بر اعلام کمیته بین المللی المپیک، سایر افراد دارای کارت شناسایی در بازی‌های المپیک 2024 پاریس، از جمله مربیان، کادر فنی، اعضای هیأت همراه، مسئولان تیم، داوطلبان، کمیته ملی المپیک فدراسیون بین‌المللی یا کارکنان کمیته برگزاری و سایر پرسنل تیمی که در این بازی‌ها شرکت می‌کنند؛ باید با دستورالعمل‌های رسانه‌های اجتماعی و دیجیتال IOC در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس مطابقت داشته باشد. IOC پیشتر یک سرویس حفاظت از زورگویی سایبری راه اندازی کرده و هر محتوای توهین آمیزی که به ورزشکاران در رسانه های اجتماعی ارسال می شود را بلافاصله گزارش می دهد. همچنین یک منطقه بهداشت روان در دهکده المپیک وجود خواهد داشت که در آن کارکنان متخصص به ورزشکارانی که قربانی آزار و اذیت سایبری هستند، حمایت و مشاوره خواهند داد.


۲۶ دی ۱۴۰۲ ۰۹:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.