تصویب آتش بس المپیک توسط سازمان ملل متحد

تصویب آتش بس المپیک توسط سازمان ملل متحد

توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک و تونی استنگوئه، رئیس کمیته برگزاری پاریس 2024 از تصویب قطعنامه ای در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای رعایت آتش بس المپیک در بازی های المپیک و پارالمپیک استقبال کردند. این قطعنامه به طور رسمی از طرف دولت فرانسه توسط تونی استنگوئه به مجمع عمومی معرفی شد و توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک برای تصویب آن درخواست کرد.
به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت کمیته بین المللی المپیک، قطعنامه آتش بس المپیک با اکثریت قاطع 118 رای موافق، 2 رای ممتنع و بدون رای مخالف مورد تصویب و موافقت سازمان ملل متحد قرارگرفت. باخ در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، ایالات متحده، از اهمیت آتش بس المپیک در زمانی که جهان با این تقابلات مختلف، تقسیم و دوقطبی شدن ها مواجه است، صحبت کرد.
وی در این خصوص گفت: "در این دنیای شکننده، قطعنامه آتش بس المپیک بیش از هر زمان دیگری مرتبط است. در این زمان‌های سخت، این قطعنامه فرصتی است برای ارسال یک سیگنال صریح به جهان - بله، ما می‌توانیم حتی در زمان‌های جنگ و بحران دور هم جمع شویم. بله، ما می توانیم دست به دست هم دهیم و برای آینده ای بهتر با هم کار کنیم".
وی ادامه داد: "عنوان قطعنامه «ساخت جهانی صلح‌آمیز و بهتر از طریق ورزش و آرمان المپیک» نشان‌دهنده ارزش‌های مشترک سازمان ملل و IOC است. بازی‌های المپیک می‌تواند به این هدف بزرگ کمک نماید. زیرا بازی های المپیک تنها رویدادی است که تمام جهان را در رقابتی مسالمت آمیز گرد هم می آورد. ورزشکاران المپیک این پیام قدرتمند را ارسال می کنند که: بله، می توان به شدت با یکدیگر رقابت کرد و در عین حال با هم زیر یک سقف زندگی مسالمت آمیز داشت. این سهم ما در صلح است".

 

۴ آذر ۱۴۰۲ ۱۲:۴۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.