برگزاری نشست کمیسیون زن و ورزش کمیته ملی المپیک

برگزاری نشست کمیسیون زن و ورزش کمیته ملی المپیک
یازدهمین نشست کمیسیون زن و ورزش کمیته ملی المپیک ایران در سالن جلسات ساختمان کمیته با اکثریت اعضا و مدعوین برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در این نشست ابتدا دکتر فرهادی زاد رئیس کمیسیون ضمن خیر مقدم به اعضا ، نشست را با گرامیداشت  یاد خانم مرحوم مینا فتحی ، پیشکسوت والیبال ایران که مدال بازیهای آسیایی را در کارنامه خود داشت ، شروع کرد  و سپس به بررسی سه دستور جلسه کمیسیون پرداخته شد. 
دستور جلسه اول گزارش تحلیلی از بازیهای پاراآسیایی توسط دکتر کاظمی پور  نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک و معاون توسعه ورزش بانوان  بود که حضور زنان در چهاردوره اخیر بازیهای پاراآسیایی را به بحث و گفتگو گذاشت و نقش مدال آوری زنان در کسب رتبه دوم مورد تقدیر اعضا قرار گرفت.
پیشنهاد اول دکتر کاظمی پور جهت حضور ورزشکاران در بازیهای المپیک و پارالمپیک 2024 پاریس تهیه و طراحی البسه ورزشکاران به شکل یکنواخت و با استفاده از ریشه های  فرهنگی کشور بود . 
همچنین تهیه مستندی برای اطلاع عموم  از زندگی ورزشکارانی که  برای المپیک و پارالمپیک کسب سهمیه کرده اند و  ارتقاء دانش مربیان زن برای مربیگری تیم های ملی از طریق المپیک سولیداریتی از دیگر پیشنهادات معاون توسعه ورزش بانوان  بود. 
دومین دستور جلسه، بررسی چگونگی برگزاری نشست تخصصی  حفاظت از ورزشکاران با همکاری پژوهشگاه تربیت بدنی بود که دکتر راسخ نماینده پژوهشگاه در خصوص اساتید، سخنران و موضوعات مورد بحث در همایش توضیحات لازم را ارائه کرد. 
سپس دکتر فرهادی زاد در خصوص زمان و مکان و تعداد مدعوین نظرات خود را به رای گذاشت و پس از بحث و بررسی مقرر گردید « نشست تخصصی حفاظت از ورزشکاران در تاریخ 8 بهمن ماه سال جاری در سالن همایش استاد فارسی آکادمی ملی المپیک و با حضور ورزشکاران ، مربیان، دانشجویان و اساتید برگزار شود. و در خصوص سخنرانان  مدعو نیز  اعضا نظرات تکمیلی خود را ارائه کردند و مقرر گردید در نشست بعدی نهایی شود . 

 

کمیسیون زنان

قبل از ارائه دستور سوم نشست مراسم تقدیر از خانم جمالی، همکار ارزشمند از فدراسیون پزشکی که در طول آزمایشات پزشکی از ورزشکاران اعزامی به بازیهای آسیایی هانگژو بسیار تلاش نموده ، انجام پذیرفت و البته با هماهنگی ریاست محترم فدراسیون پزشکی ورزشی ، دکتر نوروزی از نامبرده تقدیر و تشکر به عمل آمد. 
دستور کار آخر نشست ، بررسی برگزاری همایش ملی ورزش زنان بود که پس از بحث و بررسی اعضا ، مصوب شد دکتر اکبری ، مسئولیت برگزاری همایش در بخش علمی را بر عهده داشته باشند و در خصوص محورهای مورد بحث و انتخاب سخنرانان مدعو ، بررسی لازم بعمل آید و در نشست بعدی کمیسیون نهایی شود. 
در این نشست دکتر مهین فرهادی زاد، دکتر مریم کاظمی پور، دکتر الهه عرب عامری، دکتر فریده شجاعی، دکتر نازنین راسخ، الهه احمدی، دکتر سارا مهرانی ، مریم بخشی، ناهید ایروانی، مریم فریدار،  انسیه ورزنده و دکتر حسین اکبری یزدی بعنوان اعضای کمیسیون ، همچنین  دکتر لاله حاکمی به همراه فاطمه ایزک جمالی از فدراسیون پزشکی ورزشی  و طاهره عالی شوندی در این نشست بعنوان مهمان نشست حضور داشتند. 
 
۲۲ آبان ۱۴۰۲ ۱۳:۰۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.