برگزاری نشست کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی المپیک

برگزاری نشست کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی المپیک
دهمین نشست کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی المپیک در محل کمیته با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در این نشست دکتر فرهادی زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس کمیسیون زنان و ورزش پس از خیر مقدم  ابتدا در خصوص بازیهای آسیایی هانگژو ، فعالیت های چین  به عنوان کشور میزبان این دوره از بازیها و اقدامات انجام شده کمیته ملی المپیک درکاروان ورزش ایران و به صورت ویژه در خصوص زنان ورزشکار توضیحاتی را ارائه کرد. 
در ادامه محسن بیرانوند مدیر مرکز نظارت بر تیم های ملی و معاون کاروان اعزامی کشورمان به بازی های آسیایی هانگژو گزارشی از نتایج ورزشکاران ، اقدامات ستاد بازی ها و فعالیت های پیش و در حین اعزام به بازیهای آسیایی، بررسی جایگاه ایران در ادوار بازی های آسیایی، تحلیل جایگاه ایران قبل از بازیها و همخوانی نتایج بدست آمده با تحلیل انجام شده، حضور ورزشکاران کل کشورها و جایگاه ایران، پرداخت و به این نکته اشاره کرد که ایران رتبه 18 بین 46 کشور را از نظر حضور  ها در بازیها داشته است و در نهایت نیز به تعداد ورزشکاران در بازیهای آسیایی به تفکیک رشته و جنسیت پرداخت و پس از ارائه گزارش ، به سوالات اعضاء کمیسیون در این خصوص پاسخ داد.
در بخش دیگری از این نشست  دکتر سارا کشگر ، مولف کتاب "تاریخ تربیت بدنی و ورزش زنان ایران با تاکید بر زنان تاثیرگذار" به معرفی این کتاب پرداخت  و اشاره کرد این کتاب به تاریخ تربیت بدنی و ورزش زنان می پردازد ، در ده فصل نوشته شده است و  به تاریخ تربیت بدنی قبل و بعد از انقلاب اسلامی، حضور زنان در بازیهای المپیک، زنان در مدیریت و کرسی های بین المللی و.. پرداخته است و در بخش دیگر کتاب با زنان تاثیر گذار در قسمت های مختلف ورزش مصاحبه شده است. پس از معرفی کتاب مقرر شد اعضاء کمیسیون زنان و ورزش همکاری های لازم را برای تکمیل اطلاعات این کتاب مرجع در ورزش زنان داشته باشند. 
سپس  دکتر مهرانی، مدیر همبستگی المپیک کمیته ملی  المپیک به ارائه گزارش سفر خود به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک ایران در مقر کمیته بین المللی المپیک پرداخت و در خصوص عدالت  جنسیتی در کمیته ملی المپیک ایران از نگاه IOC و همچنین مباحث ارزشمندی از اطلاعات ارائه شده توسط کمیته بین المللی المپیک را مطرح کرد و در ادامه به طرح  توصیه هایی در خصوص عدالت جنسیتی که از سوی IOC  بیان شده بود، پرداخت. 
در دهمین نشست کمیسیون زنان و ورزش، دکتر مهین فرهادی زاد، دکتر عرب عامری، دکتر شجاعی، دکتر میرزایی، دکتر مهرانی، ایروانی، دکتر راسخ ، دکتر شهبازی، فریدار و ورزنده حضور داشتند. 
 
۲ آبان ۱۴۰۲ ۱۴:۰۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.