نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی هانگژو 2022؛ :توماس باخ: "چین استانداردهای جدیدی برای بازیهای آسیایی تعریف کرده است"

نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی هانگژو 2022؛ :توماس باخ: "چین استانداردهای جدیدی برای بازیهای آسیایی تعریف کرده است"
توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک یک ورزش پیش از آغاز مراسم افتتاحیه بازیهای آسیایی هانگژو با حضور در گشور چین خاطرنشان ساخت که بازی های آسیایی هانگژو از طرق مختلف نمونه ای برای بازی های آسیایی آینده است.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سرویس خبری شینهوا، باخ این اظهارات را در یک مصاحبه اختصاصی ، یک روز قبل از افتتاح رسمی نوزدهمین بازی های آسیایی در هانگژو بیان کرد.
باخ اظهارداشت: " این بزرگترین بازی با بیش از 12000 ورزشکار خواهد بود. ثانیا، استانداردهای جدیدی را با توجه به سازماندهی پایدار چنین بازی های بزرگ، انتشار کربن، سیاست های زباله صفر و بسیاری از تلاش های دیگر تعیین خواهد کرد. همچنین از شور و اشتیاق مردم ورزش دوست چین سود خواهد برد. ورزشکاران می توانند بسیار بسیار خوشحال باشند که از چین به عنوان میزبانی بزرگ برای یک رویداد ورزشی بزرگ در مدت زمان کوتاهی لذت ببرند."
بازی های آسیایی هانگژو که به دلیل همه گیری کووید-19 یک سال به تعویق افتاد، سومین باری است که پس از پکن در سال 1990 و گوانگجو در سال 2010 بازی های آسیایی توسط چین میزبانی می شود. همچنین این بزرگترین رویداد ورزشی بین المللی پس از بازی های المپیک زمستانی پکن 2022به شمار می رود که در چین برگزار می شود. 

 

رئیس کمیته بین المللی المپیک ضمن تاکید بر اهمیت و تعهد روزافزون چین به جنبش المپیک؛ خاطرنشان ساخت: بازی‌های واقعا استثنایی المپیک زمستانی پکن 2022، بازی‌های زمستانی المپیک را با توجه به مشارکت به اوج جدیدی رساند و بیش از 300 میلیون چینی را با ورزش‌های زمستانی آشنا کرد. "این منحصر به فرد است. وی از کمک چین به جنبش جهانی المپیک نیز بسیار تمجید کرد.
وی افزود: "همکاری با کمیته المپیک چین بسیار خوب پیش می رود. و در بسیاری از فدراسیون های بین المللی، چین نقش رو به رشد و مهم تری ایفا می کند. این حرکت بسیار قابل قدردانی است چراکه ما شاهد یک تغییر کلی در جهان به سمت آسیا در ورزش هستیم، اما نه تنها در ورزش. چین کشور پیشرو است، و به همین دلیل است که ما از مشارکت نزدیک خود با چین در زمینه ورزش بسیار قدردانیم". 
رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در پایان سخنانش همچنین از نحوه استقبال از بازی‌های آسیایی هانگژو از ورزش‌های جدید ابراز قدردانی کرد، زیرا بریکینگ قرار است اولین حضور رسمی خود را در آسیایی آینده داشته باشد.
 
۱ مهر ۱۴۰۲ ۰۹:۲۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.