دوره ضرورت و چگونگی توسعه روابط بین الملل در ورزش برگزار شد

دوره ضرورت و چگونگی توسعه روابط بین الملل در ورزش برگزار شد
دوره ضرورت و چگونگی توسعه روابط بین‌الملل در ورزش صبح روز گذشته و با حضور سرپرست آکادمی ملی المپیک آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، مریم جعفری مدیر مرکز آموزش و پژوهش آکادمی ملی المپیک در افتتاحیه این دوره آموزشی ضمن اشاره به نیازسنجی صورت گرفته در خصوص دوره های آموزشی مورد نیاز فدراسیون ها گفت: این نیازسنجی سال گذشته و با ارسال نامه ای به فدراسیون های ورزشی انجام شد که برگزاری دوره های آموزشی در حوزه روابط بین الملل و دیپلماسی ورزشی بیش از مباحث دیگر آموزشی مورد تأکید قرار گرفت.
وی در ادامه با ارائه توضیحاتی مختصر در خصوص سرفصل های آموزشی و نحوه برگزاری این دوره که طی دو نشست (25 تیر و 17 مرداد) پیگیری خواهد شد به بیان نکاتی پرداخت.
در ادامه دکتر فرهاد صدر سرپرست آکادمی ملی المپیک به بحث هدفمندی دوره های آموزشی به عنوان یک محور اصلی در سازمان های ورزشی اشاره کرد و گفت: هم در باب افزایش ظرفیت و توانمندی نیروهای انسانی و هم در باب تخصصی تر شدن فعالیت هایی که در راستای مأموریت در هر سازمانی باید اتفاق بیفتد, هدفمندی آموزش ها می تواند در بهبود و ارتقاء عملکردی که برای سازمان، تصویر سازی شده است مثمر ثمر باشد.
اهمیت مقوله دیپلماسی و روابط بین الملل به عنوان یکی از شاخصه های قدرت ملی، توضیح در رابطه با اثرگذاری بالای دیپلماسی ورزشی با توجه به گستره و ضریب نفوذ بالا، اهمیت دیپلماسی در سازمان های ورزشی نظیر کمیته و آکادمی ملی المپیک که در تعاملات ورزشی با دنیا قرار دارند از دیگر موضوعات مهمی بود که سرپرست آکادمی ملی المپیک به آن اشاره کرد.
آشنایی با اصول، مفاهیم و کلیات روابط بین الملل توسط دکتر حمید قاسمی رئیس دانشگاه پیام نور واحد شهریار و اشتراک تجربیات و بررسی راهکارهای توسعه روابط بین الملل در فدراسیون‌های ورزشی توسط حمیرا اسدی مشاور امور بین الملل فدراسیون فوتبال و در نهایت برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با حضور دکتر نصرالله سجادی مشاور رییس کمیته ملی المپیک و شرکت کنندگان دوره برنامه های اصلی نخستین نشست از دوره مذکور را تشکیل می دهند.
لازم به ذکر است دکتر ناهید کریمی معاونت آموزشی و پژوهشی و  مریم بخشی معاونت اجرایی آکادمی ملی المپیک از دیگر حاضرین در این مراسم افتتاحیه بودند.
 
۲۶ تیر ۱۴۰۲ ۱۲:۰۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.