دکتر هاشمی عنوان کرد:دکتر فرهاد صدر رئیس آکادمی ملی المپیک شد

دکتر هاشمی عنوان کرد:دکتر فرهاد صدر رئیس آکادمی ملی المپیک شد

دکتر سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان نوزدهمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک از انتخاب دکتر فرهاد صدر بعنوان رئیس آکادمی ملی المپیک خبر داد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛دبیرکل کمیته ملی المپیک در خاتمه نوزدهمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت:در نشست امروز هیات اجرایی که با حضور اکثریت اعضاء برگزار گردید،مباحث و موضاعت متعددی مطرح و مصوب  شد که یکی از اصلی ترین  موضوعات مطرح شده انتخاب رئیس آکادمی ملی المپیک بود که  با پیشنهاد رئیس کمیته ملی المپیک  و تایید همه اعضای هیات اجرایی،دکتر فرهاد صدر باتوجه به  تجارب و  سوابق خوب اجرایی که دارند به این سمت منصوب  شد و  در نشست امروز  نیز حتی برنامه های خود را ارائه کردند که مورد توجه قرار گرفت.
وی ادامه داد: از دیگر موضوعات مهم نشست امروز انتخاب روسای دو کمیسیون بود که جناب آقای میرهادی قره سیدرومیانی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش و جوانان بعنوان رئیس کمیسیون حقوقی و ورزش  و  جناب آقای سید الشمس الدین حسینی"  بعنوان رئیس کمیسیون توسعه منابع و بازاریابی انتخاب شدند؛ البته برای ریاست کمیسیون توسعه منابع و بازاریابی گزینه های مختلفی مطرح بود که پس از بررسی های لازم در نهایت ‌با توجه به سوابق ارزنده آقای حسینی و با پیشنهاد رئیس محترم کمیته ملی المپیک و با رای اعضای هیات اجرایی انتخاب شد.
دبیر کل کمیته ملی المپیک ضمن تاکید بر اهمیت کارکرد کمیسیون توسعه منابع و بازاریابی افزود: این کمیسیون از بزرگترین کمیسیون ها در IOC است و امیدواریم  در این دوره کمیسیون فوق با ترکیب قوی (حسینی بعنوان رئیس و همتی بعنوان دبیر) پربارتر از گذشته باشد  تا بتوانیم از بخش خصوصی و حامیان مالی بهره  برده و به سمتی حرکت شود که فقط متکی به منابع  و بودجه دولتی نباشیم.
سخنگوی کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: از دیگر مباحث نوزدهمین نشست هیات اجرایی انتخاب نهایی لوگوی جدید  کمیته ملی المپیک بود که  پس از چهارماه رفت و برگشت های مختلف، امروز به جمع بندی نهایی و تصویب هیات اجرایی رسید که طی روزهای آینده به IOC  ارسال می شود.
دکتر هاشمی در باره تعیین  وضعیت دو مصوبه گذشته هیات اجرایی درخصوص شاخص های توزیع  اعتبار و کمک به فدراسیون ها اظهار داشت: تاکنون 2 مرحله پرداختی به فدراسیون‌ها داشته ایم  که در آخرین تخصیص هم بخشی از بودجه اعزام به بازی‌های  آسیایی انجام گرفت.البته در گذشته به این موضوع اشاره شد که کمیته ملی المپیک بودجه مشخصی برای کمک به فدراسیون‌ها ندارد و به جهت لطف و حمایت دولت، بخشی از منابع کمیته در سال‌هایی که رویداد داریم  در قالب شاخص‌ها به فدراسیون‌ها داده می‌شود. امسال هم شاخص‌هایی تصویب شده بود ولی هنوز آن را ملاک عمل قرار نداده ایم چراکه برخی فدراسیون‌ها مواردی را مطرح کردند و خواستار بازنگری در آن شدند،به همین دلیل قرار شد با حضور سه فدراسیون المپیکی، آسیایی و آن‌هایی که  در بازیهای المپیک و آسیایی نیستند  و با حضور اعضای هیئت اجرایی موضوع شاخص‌ها را بررسی مجدد کرده و در ضریب‌های خود اعمال کنیم.
سرپرست کاروان اعزامی به بازیهای آسیایی هانگژو  درخصوص فدراسیون‌هایی که نیازمند جذب مربی خارجی هستند، گفت: مصوبه قبلی ما این بود که فدراسیون‌هایی که در شرایط اضطرارو برای توسعه و مدال‌آوری نیاز به مربی خارجی  دارند را  مورد حمایت قرار دهیم. البته این  موضوع باعث طرح مباحثی از سوی برخی فدراسیون‌هایی  شد که مربی داخلی دارند  فدراسیون هایی مثل کشتی و وزنه برداری معتقدند اگر از مربیان داخلی حمایت نکنیم  ممکن است در کشورهای دیگر مربیگری کنند لذا مقرر شد کمیته‌ این مسئله را مورد بازنگری مجدد قرار دهد.
دکتر هاشمی درباره کمک به فدراسیون فوتبال اظهار داشت:  برای بودجه تیم فوتبال امید شاخص‌هایی با مسئولیت رئیس کمیته ملی المپیک در نظر گرفته می‌شود و به تیم امید نیز در کنار سایر رشته‌ها کمک می کنیم.
وی افزود: در دیدار با آقایان تاج،نبی و قلعه نویی  هم به این موضوع اشاره کردیم  که کمک‌ها بزرگ نخواهد بود و انشاالله  سایر منابع همچون دولت محترم و وزارت ورزش و جوانان هم کمک کنند تا برای اولین بار بتوانیم  بعد از ۲۰ سال در فوتبال روی  سکوی بازیهای آسیایی برویم ،البته کاری سخت اما شدنی است. در حال حاضر این انگیزه در کادر فنی و مسئولان محترم فدراسیون وجود دارد و امیدوارم برای المپیک هم بتوانیم کسب سهمیه کنیم.
دبیرکل کمیته ملی المپیک  در پاسخ به این سئوال که چه زمانی از صدای جهان پهلوان تختی در رونمایی خواهد شد، گفت: بمناسبت سالروز تولد جهان پهلوان تختی در تاریخ پنجم شهریور ماه امسال مراسم بزرگی  با حضور تمام المپین های مدال آوری که  در قید حیات هستند و همچنین خانواده های محترم مدال آوران المپیکی که در قید حیات نیستند برگزار خواهیم کرد و در این مراسم از صدای جهان پهلوان تختی رونمایی خواهد شد.
سرپرست کاروان اعزامی به بازی های آسیایی هانگژو در پاسخ به سئوال که  چه زمانی گروه سومی اعزامی به بازی‌های آسیایی  مشخص خواهد شد گفت: در آخرین نشست ستاد عالی بازی‌ها،جمع بندی نهایی صورت گرفته و در واقع  همان  ملاک است،هر چند  9 روز پیش ثبت نام نفرات اعزامی تمام شده و فقط یک فرصت چند روزه از شورای المپیک آسیا برای فدراسیون هایی که  هنوز مشخصات فردی و گذرنامه ای برخی ورزشکاران کامل نبود، درخواست کردیم.لذا از این به بعد  بیشتر به شکل موردی و جزئی  به عنوان مثال اگر اسم فردی مشکل داشته باشد بررسی می‌شود. در غیر این صورت کاروان اعزامی نهایی شده و تغییراتی نخواهیم داشت.
وی در خاتمه افزود: تقریبا حدود 30 رشته به بازی‌های  آسیایی هانگژو اعزام می‌شوند و تعداد نفرات اعزامی از 600 نفر به 540  نفر کاهش یافت و این کاهش در راستای کیفی‌سازی کاروان صورت گرفته است که البته با توجه به بررسی سنجش های لازم  در چند رشته، باز هم بطور محدود احتمال  کاهش نفرات اعزامی وجود دارد.


۹ خرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۳۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.