مقارن با روز بین المللی زنان :تاکید شورای المپیک آسیا بر عدالت جنسیتی

همزمان با 8 مارس، شورای المپیک آسیا طی پیامی از سوی سرپرست این نهاد بین المللی، ضمن بزرگداشت روز بین المللی بانوان International women’s Day بر موضوع عدالت جنسیتی و توانمندی های بانوان تاکید کرد.

 

به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از شورای المپیک آسیا، راجا راندیر سینگ، سرپرست OCA در پیامی به نمایندگی از این نهاد اظهارداشت: "همانطور که رویدادهای اخیر نشان داده است، عدالت جنسیتی تمرکز اصلی جنبش المپیک به طور کلی و OCA به طور اخص است. این به معنای عدالت و بی طرفی در داخل و خارج از زمین بازی است. اکتبر گذشته، کمیته عدالت جنسیتی OCA اولین سمینار عدالت جنسیتی OCA را در بحرین برگزار و مجموعه ای از تصمیمات را برای روشن کردن مسیر پیش رو ارائه کرد.


در اواخر ماه جاری، در بانکوک، تایلند، کمیته ورزشکاران OCA میزبان نخستین نشست کمیسیون ورزشکاران در چهار سال گذشته از 18 تا 19 مارس خواهد بود.  در صدور دعوت نامه برای 45 کمیته ملی المپیک ما بر لزوم رعایت تعادل جنسیتی در انتخاب دو نماینده، یعنی حداقل یک شرکت کننده زن، تاکید کرد. و پاسخ بسیار امیدوار کننده بوده است. آخرین اطلاعات نشان می دهد که 44 کمیته ملی المپیک در مجموع 89 شرکت کننده را برای سمینار دو روزه با حضور 46 نماینده مرد و 43 نماینده زن اعزام خواهند کرد.

این یک گام عالی رو به جلو است و OCA اطمینان دارد که شرکت کنندگان زن قادر خواهند بود اطلاعات و ابتکارات زیادی را به خانه خود رسانده و به ماموریت عدالت جنسیتی در کشور یا منطقه خود ادامه دهند.

OCA  همواره تاکید می کند که ورزشکاران ما در قلب جنبش المپیک در آسیا قرار دارند و سمینار آینده نقش زنان را در همه زمینه های ورزشی، از ورزشکاران نخبه گرفته تا مدیریت و اجرا، تقویت و توانمند می کند تا بهترین شرایط ممکن را برای ورزشکاران بمنظور ارائه بهترین عملکرد خود در بزرگترین صحنه ها را ایجاد کند. مطمئن هستیم که نتایج فعالیت خود را در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو چین در سپتامبر امسال با یک برنامه ورزشی متعادل و فرصت‌های برابر برای ورزشکاران زن در رقابت برای کسب مدال خواهیم دید.

همچنین انتظار داریم که شاهد حضور زنان قوی در پشت صحنه از نظر ترکیب کاروان ها، از رهبران تیم گرفته تا دستیاران اداری برای اطمینان از عملکرد روان و مدیریت روزانه باشیم. روز بین المللی بانوان که هر ساله در 8 مارس برگزار می شود، به جهان این فرصت را می دهد تا در این روز خاص حقوق زنان در ورزش و جامعه را به رسمیت بشناسد، قدردانی و از آنها دفاع کند. در بزرگداشت روز بین المللی بانوان در 8 مارس 2023، OCA این مأموریت را به مدت 365 روز در سال در راس دستور کار خود قرار خواهد داد".

۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ۱۳:۲۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.