در آستانه بازیهای آسیایی هانگژو برگزار شد؛ دیدار سفیر چین با مسئولان کمیته ملی المپیک

در آستانه بازیهای آسیایی هانگژو برگزار شد؛ دیدار سفیر چین با مسئولان کمیته ملی المپیک
سفیر چین در تهران با حضور در کمیته ملی المپیک با رییس و دبیر کل کمیته ملی المپیک دیدار و گفت و گو کرد .
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ در آستانه بازیهای آسیایی هانگژو و به منظور هماهنگی های بیشتر جهت حضور کاروان ایران در این رویداد، سفیر چین در تهران با رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک دیدار و گفت و گو کرد .در این دیدار محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک ،غفور کارگری رئیس کمیته پارالمپیک ،دکترسید مناف هاشمی دبیرکل و سرپرست کاروان اعزامی به هانگژو ، دکتر نصراله سجادی مشاور عالی و برخی از مدیران کمیته و چانگ هوآ سفیر چین در تهران و هیات همراه حضور داشتند .
 
برپایه این گزارش رئیس کمیته ملی المپیک ضمن ابراز خوشحالی از حضور اقای چانگ هوآ سفیر چین  در کمیته ملی المپیک ، به بازیهای آسیایی هانگژو اشاره و اظهار داشت : ما با کاروانی بزرگ میهمان شما خواهیم بود و در تلاشیم حضوری موفق و موثر در این رویداد داشته باشیم چه در بخش آسیایی و چه در بخش پارآسیایی و در این راستا به حمایت های شما در بخش های مختلفی همچون تهیه بلیط بازیها ، حضور هواداران ، حمل و نقل و خطوط پروازی و ... نیاز داریم .
 
خسروی وفا با تاکید بر میزبانی شایسته کشور چین در بازیهای المپیک زمستانی در سال گذشته اضافه کرد : فعالیت های کشور چین در برگزای بهینه بازیهای المپیک زمستانی قابل تحسین است . ما باور داریم کشورهایی که بیشتر در جنبش المپیک فعال هستند در آسیا حضور دارند به همین جهت وقتی کشورهای اسیایی چین و ژاپن بازیهای المپیک را به خوبی میزبانی می کنند، در واقع تواناییهای کشور های آسیایی را به نمایش می گذارند .
 
رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه اظهار داشت : فدراسیونهای ورزشی ما برای حضورموفق  در بازیهای آسیایی فعالیت های آماده سازی را به طور جدی آغاز کرده اند و در این راستا کمیته و آکادمی ملی المپیک امکانات لازم برای تیم های ملی را فراهم نموده ، که قطعا پیش ازاعزام جهت بازیها از اردوها و حضور در مراسم بدرقه کاروان از شما وهمکارانتان دعوت خواهد شد .
 
رییس کمیته المپیک گفت: ما در مسیر کاروان قوی برای حضور در بازیهای آسیایی و پاراسیایی تلاش می کنیم و قطعا کشورهای دیگر هم تلاش می کنند ولی هدف اصلی ما مدال نخواهد بود ،ارتباطات  و پیوندی  که بر اساس منشور المپیک ایجاد می شودهدف اصلی ما خواهد بود .
 
خسروی وفا با اشاره به دیداری که با محوریت بازیهای آسیایی با شهردار تهران در هفته گذشته انجام گرفت ، اظهار داشت : در خصوص تبلیغات محیطی بازیهای آسیایی هانگژو توافقاتی با شهرداری تهران حاصل شده که در زمان بازیها تابلوهای شهری به این موضوع اختصاص داده خواهد شد .
 
.در ادامه چانگ هوآ سفیر چین در ایران ضمن ابراز خرسندی از حضور در کمیته ملی المپیک ایران و تبریک فرا رسیدن سال نو ونوروز باستانی ایرانیان ؛ازآمادگی کامل کشور چین برای برگزاری بازیهای آسیایی و پارآسیایی خبر داد .
 
وی ادامه داد : بعد از چند سال محدودیت های ناشی از کرونا ، کشور چین در سال 2023 آماده برگزاری رویداها ، همایش ها و .. می باشد و در خصوص برگزاری بازیهای آسیایی آمادگی کامل وجود دارد . بازیهای آسیایی فرصت خوبی برای همدلی ، وحدت و نمایش سرنوشت مشترک انسان در آسیا است .
 
سفیر چین درتهران در ادامه خاطر نشان کرد : ما آمادگی داریم با توجه به ارتباطات خوب دو کشور  درزمینه های  فرهنگی همکاریهای جدی و خوبی در حوزه ورزش با کمیته ملی المپیک و نهادهای ورزشی در ایران داشته باشیم .

 

چین

 
وی با اشاره به یکی از 18 سند همکاری دو کشور که به ورزش اختصاص یافته ، از آمادگی کشور چین برای حضور ورزشکاران قبل و بعد از بازیهای آسیایی خبر داد و افزود ؛ خوشحالیم که کشور ایران با کاروانی بزرگ و آماده در این رویداد حضور می یابد و ما آمادگی داریم در همه زمینه ها با کاروان ایران همکاری داشته باشیم .
 
سفیر چین در ادامه در تایید صحبت های خسروی وفا در خصوص هدف اصلی از بازیهای آسیایی گفت : ما هم تصدیق می کنیم که هدف بازیهای آسیایی تنها مدال نیست بلکه پیوند دوستی حتی فراتر از همه اینهاست . در کنار سریع تر ، قوی تر و بالاتر ما  متحدتر هم اضافه می کنیم .
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ۱۹:۱۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.