نشست بزرگ کمیسیونهای IOC

نشست بزرگ کمیسیونهای IOC
کمیسیون های کمیته بین المللی المپیک قرار است طی هفته های آینده برای نخستین بار از زمان تحقق برابری جنسیتی در شهر لوزان سوئیس گرد هم آیند.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  IOC، در حال حاضر 546 عضو در سراسر بدنه IOC مستقر است که 273 کرسی آن توسط مردان و 273 کرسی توسط زنان اشغال شده است. همچنین رکورد حضور 13 زن به عنوان ریاست 31 کمیسیونی که امسال در خانه المپیک برگزار می شود، وجود دارد.
گفته می‌شود که این افزایش به دلیل تصویب دستور کار المپیک 2020+5 می باشد که 21 هدف در ذیل عدالت جنسیتی و شمولیت را سال 2024 که پاریس میزبان بازی‌های المپیک و پارالمپیک است، ایجاد کرده است. در بیانیه کمیته بین‌المللی المپیک آمده است: «کمیسیون‌های کمیته بین‌المللی المپیک با تمرکز بر موضوعات خاص و ارائه توصیه‌هایی به رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، هیئت اجرایی و نشست IOC، نقش حیاتی در کار این سازمان دارند.
ترکیب هر کمیسیون شامل اعضای IOC و طیفی از کارشناسان خارجی است. همچنین این نخستین باری است که کمیسیون های IOC پس از تغییرات ایجاد شده در ساختار کمیسیون برای منعکس کردن چشم انداز در حال تغییر ورزش و اهداف استراتژیک دستور کار المپیک 5+2020 تشکیل جلسه می دهند. اهداف 21 گانه حول افزایش تعداد زنان در IOC اعم از مدیران، معاونان، اعضا، اعضای هیئت اجرایی، روسای کمیسیون یا اعضای کمیسیون است. فراتر از IOC، این سازمان درنظردارد تا زنان را در پست های رهبری در سطح کمیته ملی المپیک و فدراسیون بین المللی تقویت نماید.
 
۸ آذر ۱۴۰۱ ۱۱:۳۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.