با حضور مسئولین و ورزشکاران ؛ مراسم درختکاری در بوستان المپیک برگزار شد

با حضور مسئولین و ورزشکاران ؛ مراسم درختکاری در  بوستان المپیک برگزار شد
به مناسبت هفته درختکاری ، با حضور مسئولین ورزشی و محیط زیستی و ورزشکاران ، مراسم درختکاری در محل بوستان المپیک واقع در پارک پردیسان برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ این مراسم با حضور دکتر صالحی امیری  رییس کمیته ملی المپیک ، دکتر مرادی معاون آموزش و پژوهش مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست ، دکتر باقرزاده نایب رییس کمیته ملی المپیک  ، مسئولان شهرداری ، مصطفی نودهی دبیر  و بیداریان از اعضای کمیسیون ورزشکاران ، علی پاکدامن شمشیربازی ،هانیه رستمیان و گلنوش سبقت الهی تیراندازی ، وحید رضایی مهر ، محمدکاظم ناصری ، رضا میرباقری ملی پوشان کبدی ، جمعی از پیشکسوتان اسکی در محل بوستان المپیک عصر امروز برگزار شد . 
 
در ابتدای این مراسم دکتر مهرافزار منوچهری رئیس کمیسیون محیط زیست و ورزش ضمن خیرمقدم به حضار و تشکر ویژه از دکتر صالحی امیری ریاست محترم کمیته گفت: تمام برنامه های حفاظت و توسعه محیط زیست  با حمایت ویژه دکتر صالحی امیری،  سایر مسوولان ورزش،  اداره کل محیط زیست استان تهران ، شهرداری تهران انجام شد که قدردان همگی برای این همراهی هستم.
 
وی افزود: همانطور که  سومین رکن کمیته بین المللی اامپیک( IOC)  محیط زیست است، کمیسیون محیط زیست و ورزش نیز حفظ محیط زیست و مقابله با تغییرات آب و هوایی که بحران های زیست محیطی به همراه دارد  را در دستور کار خود قرار داده است .
 
وی ادامه داد: یکی از اقدامات مفید کمیته بین المللی المپیک در راستای حفظ محیط زیست احداث جنگل المپیک است که در نظر دارد تا المپیک جوانان بعدی در سنگال،  ۳۵۰ هزار درخت در این جنگل کاشته شود.
 
رئیس کمیسون محیط زیست گفت: بر همین اساس کمیسیون محیط زیست و ورزش کمیته ملی المپیک نیز برنامه درختکاری را بصورت منسجم از هفته هوای پاک با همکاری اداره کل محیط زیست استان تهران و شهرداری تهران آغاز کرد تا 1000  نهال توسط ورزشکاران ، پیشکسوتان و مسئولان ورزشی در این مکان کاشته شود.

دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در این مراسم  ضمن خیرمقدم اظهار کرد: من بارها و بارها تکرار کردم امروز هم می گویم توسعه کشور با امنیت گره خورده است و  بقای یک کشور به بقای محیط زیست است؛ امروز بعد از یک قرن متوجه شدیم که مسیر توسعه را اشتباه رفتیم، توسعه ای که در آن توسعه انسانی و محیط زیست نباشد و موجودات در آن احساس امنیت نکنند، توسعه محسوب نمی شود.

وی گفت: باید قدردان دولت باشیم که توجه ویژه ای به مقوله محیط زیست دارند و حامی محیط زیست است‌. ورزش در حوزه محیط زیست براساس منشور المپیک‌ مسوولیت دارد و این اقدامات سمبولیک نیست.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: بر اساس منشور المپیک ورزش در قبال محیط زیست مسوولیت دارد بر همین اساس در سال آینده با هماهنگی مدیران ارشد سازمان محیط زیست یک جنبش فعال محیط زیست در ورزش کشور خواهیم داشت. همان طور که ورزشکاران، روسای فدراسیونها و هیات های ورزشی در جهت توسعه ورزش کشور تلاش می کنند، باید برابر محیط زیست نیز مسوول باشند.

دکتر صالحی امیری در پایان  با تاکید بر اینکه در حال حاضر نقش زنان در حوزه محیط زیست پررنگ تر از مردان است و بیشتر مسوولیت قبول می کنند از دکتر منوچهری رئیس کمیسیون محیط زیست و سازمان محیط زیست و شهرداری تهران و مدیریت پارک پردیسان تشکر و قدردانی کرد.

همچنین در ادامه این مراسم نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست تاکید کرد: جای خالی شعار محیط زیست در کاروان های اعزامی به رویدادهای مهم از جمله المپیک و بازی های آسیایی خالی است و باید در اعزام کاروان های ورزشی به رویدادهای مهم به این مساله توجه شود.

 

وی افزود: پیشنهاد میدهم که ورزشکاران کشورمان آموزش های ایرانشناسی را پیش از حضور در رویدادهای ورزشی فرا بگیرند تا در کنار برافراشتن پرچم کشورمان در مسابقات، ضمن تعامل با ورزشکاران سایر کشورها گوشه ای از فرهنگ و تمدن  غنی و جغرافیای ایران عزیز را انتقال دهند.

در انتهای مراسم ، مسیئولین و ورزشکاران 200 اصله درخت را در محل بوستان المپیک کاشتند . 

۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ۱۶:۵۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.