مربی تیم ملی ورزش های زورخانه ای:باید خانواده ها را با آئین و سنن ورزش باستانی آشنا کنیم

مربی تیم ملی ورزش های زورخانه ای:باید خانواده ها را با آئین و سنن ورزش باستانی آشنا کنیم

برای اینکه بتوانیم اقشار مختلف جامعه را به این ورزش جذب نماییم باید در اماکن و مجامع عمومی حضور بیشتر و پررنگ تری داشته باشیم.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی ، محمدرضا سالاری مربی تیم ملی گفت: از سال 84 تا امروز، حدود 16 سال است که به عنوان مربی تیم های یزد در ورزش زورخانه ای فعالیت می کنم و برای دومین بار است که با عنوان مربی به اردوهای تیم ملی دعوت شده است.

سالاری در ادامه اظهار داشت: متاسفانه به واسطه شیوع ویروس کرونا که مجامع عمومی و ورزشگاه ها را به تعطیلی کشاند، ورزشکاران این رشته همچون دیگر رشته های ورزشی نتوانستند تمرینات خوبی را در زورخانه ها داشته باشند و از نعمت ها و زیبایی های زورخانه محروم بودیم.

مربی تیم ملی در با اشاره به اینکه باید افراد بیشتری را به این رشته باستانی جذب کنیم تاکید کرد:برای اینکه بتوانیم اقشار مختلف جامعه را به این ورزش جذب نماییم باید در اماکن و مجامع عمومی حضور بیشتر و پررنگ تری داشته باشیم تا مردم و به ویژه خانواده ها از نزدیک با آیین و سنن زیبای این رشته که از نیاکان ما به ارث رسیده است به خوبی آشنا شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه در استان یزد بالغ بر 100 زورخانه و در شهرستان یزد چیزی حدود 32 زورخانه فعال وجود دارد که از نظر فراوانی تجهیزات این ورزش هیچ مشکلی دیده نمی شود.امیدواریم روزی برسد که با توسعه زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری این رشته، ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی همگانی شده باشد.

۲۳ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۱۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.