دیدار وزیر ورزش ‌افغانستان وهیات همراه با مسئولین ورزش کشور

دیدار وزیر ورزش ‌افغانستان وهیات همراه با مسئولین ورزش کشور
وزیر ورزش ، دبیرکل و نواب رییس کمیته ملی المپیک افغانستان ظهر امروز در محل آکادمی ملی المپیک با مسئولین ورزش و روسای فدراسیون های ورزشی ایران دیدار و گفت و گو کردند.
 
 
 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک دیدار حفیظ اله ولی رحمی رئیس ، محمود یونس دبیرکل ، باورخان هوناک و محمد هاشم کریمی نواب رئیس کمیته ملی المپیک افغانستان با مسئولین ورزش ایران و روسای فدراسیون‌های ورزشی در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد. سیدرضا صالحی امیری و کیکاووس سعیدی، رئیس و دبیر کل  کمیته ملی المپیک، مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش، محمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو، امیر صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو،  نصیرزاده رئیس فدراسبون بدنیازی، محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، داورزنی رئیس فدراسیون والیبال،طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال، علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال، پیمان فخری رییس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی و فرید فتاحیان مدیر اموربین الملل کمیته حضور داشتند .

 

دیدار

 
دکتر صالحی امیری در ابتدای این نشست ضمن خیرمقدم به هیات ورزشی کشور دوست و‌همسایه افغانستان ، افزود : ما علاوه بر همسایگی  ، فرهنگ مشترک‌ ، درد مشترک و علاقه مشترک نیز داریم 
وی ادامه داد: ما چالشها و مشکلات مردم افغان را مشکلات خودمان و شادیهای آنها را شادی خودمان میدانیم.  
رییس کمیته ملی المپیک با اشاره به غنای علم و فرهنگ در کشور افغانستان اظهار داشت : روزگاری دانشگاه  کابل به عنوان معتبرترین مرکز علمی در منطقه ،  مرکزی بود که برای تحصیل به آنجا می آمدند و بسیاری از علمای ایرانی نیز در آنجا تحصیل کرده اند .وجه مشترک دو ملت فرهنگ و هویت ماست  که لازمه تبادلات و ارتباطات این دوکشور در تمامی زمینه ها و بخصوص حوزه های ورزشی می باشد . 
صالحی امیری سپس با اشاره به ذکر کلیات تفاهم نامه افزود : در این نشست با حضور روسای برخی از فدراسیون های ورزشی ایران  جزییات تفاهم نامه همکاری  در زمینه های المپیادهای ورزشی ، تبادل مربی ‌... را بررسی می نماییم .  
در ادامه نشست هم رییس کمیته  ملی المپیک ضمن معرفی حاضرین در نشست که روسای فدراسیون ورزشی بودند بار دیگر بر  افزایش تبادلات فرهنگی - ورزشی بین دو کشور تاکید کرد .

 

ولی رحمی وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک افغانستان ضمن تشکر از کمیته ملی المپیک ، وزارت ورزش و روسای فدراسیون های جمهوری اسلامی ایران  اظهار کرد : حضورم امروز در خدمت شما جای خوشحالی دارد و از همه تلاش‌های شما برای ساماندهی ورزش مهاجران‌افغانستانی و در اختیار گذاشتن امکانات ورزشی بسیار سپاسگزارم.
 
وی ادامه داد: متاسفانه افغانستان در  ۴ دهه اخیر نتوانسته در ورزش و بخش‌های فنی رشد چشمگیری داشته باشد اما در این چند سال اخیر شاهد ایجاد فضای مناسب برای رشد ورزش این کشور بودیم.
وی افزود: همکاران من در کشور همسایه و برادر ایران  بخصوص دکتر صالحی امیری همیشه در کنار ما بودند و خوشحالیم که امروز با مدیران ورزشی ایران که ستون پیشرفت ورزش در این کشور بوده اند دیدار کردیم.
 
رئیس کمیته ملی المپیک افغانستان گفت:  در تلاش هستیم تا حداکثر امکانات را در اختیار فدراسیون های ملی بگذاریم ، ما موفق نمی شویم مگر آنکه مدیران قوی تر در راس فدراسیونهای ورزشی خود داشته باشیم. امروز موفقیت ورزش ایران مدیون مدیران شایسته این کشور است که ورزش ایران را در صدر آسیا قرار دارده و در جهان نیز جایگاه خودش را پیدا کرده است.
 
در ادامه روسای فدراسیونهای حاضر در این نشست  ضمن استقبال از همکارهای دوجانبه در رشته های زیر مجموعه تحت پوشش ،  آمادگی خود را برای رشد و توسعه رشته های ورزشی در افغانستان اعلام نمودند .

دیدار

در پایان این نشست مقرر گردید کمیسیون مشترکی متشکل از نمایندگان دو کشور تشکیل گردد که پیگیری اموراجرایی شدن این تفاهم را برعهده داشته باشند . نمایندگان ایران دکتر کیکاووس سعیدی و علی رغبتی اعلام و نمایندگان کشور فغانستان در آینده معرفی خواهند شد .

 دیدار
۹ خرداد ۱۴۰۰ ۱۵:۰۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.