با حضور وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک؛چهل و هفتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک برگزار شد

با حضور وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک؛چهل و هفتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک  برگزار شد

چهل و هفتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک  با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان ، سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک  و اعضای مجمع صبح  امروز (دوشنبه 30 دی ) در محل سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک،  این مجمع با پخش ویدئو کلیپی ٣ دقیقه ای در مورد شهادت سردار سرافراز اسلام سپهبد قاسم سلیمانی آغاز شد که حاضران یاد و خاطره سردار دل ها را  گرامی داشتند.
در ادامه کیکاوس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک ضمن خیر مقدم به اعضای حاضر در مجمع عمومی ، یاد و خاطره شهید سلیمانی و همچنین حادثه سقوط هواپیمایی اوکراین که منجر به شهادت جمعی از هموطنانمان  شد را گرامیداشت.
دبیر کل کمیته ملی المپیک همچنین به تحولات انجام شده  در این کمیته به واسطه حضور صالحی امیری و تعامل او با وزارت ورزش و دیگر نهادهای ورزشی هم اشاره ای داشت . عملکرد و اقدامات کمیته ملی المپیک در قالب اهداف و برنامه های این کمیته بخش سوم مجمع امروز بود که در قالب ویدئوکلیپی ١٥ دقیقه ای ارائه شد. در این ویدئو کلیپ تمام اقدامات انجام شده کمیته ملی المپیک در دو سال گذشته مرور شد.
 در ادامه سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد : به تک تک عزیزان حاضر خیر مقدم عرض می‌کنم. شما انسان‌های با فضیلت را تکریم و از زحمات شما تشکر می‌کنم. سهم ما در موفقیت‌ها بسیار ناچیز و اندک است.

 

 

وی افزود: در  دو سال گذشته نیمی از راه را با هم طی کردیم و در این مسیر با فراز و فرودها و پیروزی و شکست‌های زیادی رو به رو شدیم ولی مسیر را گم‌ نکردیم و باور داریم ، چون یک حرکت جمعی بود راه گم نشد و اگر هر کسی راه جداگانه داشته باشد دچار انشقاق می‌شویم. در این مسیر کسی بر دیگری پیشی نگرفت.
دکتر صالحی امیری تاکید کرد: اصولی را راهنما  و  مبنای باورهای خود قرار داریم. اخلاق و مسئولیت‌پذیری را سرلوحه قرار دادیم. مدیریت جمعی مبنای تصمیم قرار گرفت و از تصمیمات شخصی و سیاسی خودداری کردیم. گفت‌وگو را مبنا قرار دادیم. شفاف سازی را سرلوحه خود قرار دادیم. اگر موفقیتی است مربوط به همکارانم در کمیته، وزرات ورزش، فدراسیون و کمیته پارالمپیک و...‌ است و اگر مشکلی بوده شخصا مسئول هستم و پاسخگو خواهم بود.
صالحی‌امیری گفت: ورزش در ایران یک نهاد و ساختار آن فراتر از وزارت است و مجموعه‌های ورزش، نهاد ورزش را تشکیل می‌دهد. مدیران، کارکنان و همکاران در هیئت اجرایی، وزیر و معاونان و همکاران وزارت ورزش و کمیته پارالمپیک، فدراسیون و ورزشکاران وابسته و دلبسته به هم هستند و صعود به قله موفقیت در گرو همدلی است. حفظ کرامت پیشکسوتان و مصدومان و ... را سرلوحه خود قرار دادیم و با نصب پلاک سعی کردیم که نام آنها را در جامعه زنده نگه داریم و کمیسیون‌های 17 گانه به عنوان کانون‌های همفکری در کنار ما قرار گرفتند.
وی افزود: دمیدن روح فرهنگ را به عنوان یک استراتژی تعریف کردیم. افکار عمومی و رسانه‌ها را در کنار خود دیدیم و در هر فرصتی به مردم گزارش دادیم. اصحاب رسانه را رکن چهارم ورزش می‌دانیم.
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: آکادمی ملی المپیک را با تمام ظرفیت در اختیار فدراسیون‌ها قرار دادیم و خوابگاه با ظرفیت 300 نفر در حال بازسازی است و پذیرایی از قهرمانان را وظیفه خود می‌دانیم. منابع و بودجه کمیته را از 43 میلیارد در سال 96 با تخصیص 38 درصد به 94 میلیارد و تخصیص صددرصدی در سال 98 رساندیم.
وی تصریح کرد: تاریخ شفاهی ورزش را تدوین و موزه ورزش را راه‌اندازی کردیم. دیپلماسی ورزشی با هدف کاهش تهدیدها مورد توجه قرار گرفت. شورای راهبردی به عنوان ترسیم کننده راه کمیته ملی المپیک فعال شده است.

 

 

صالحی‌امیری گفت: از 25 دی ماه 96 تا امروز باور قلبی دارم تنها راه توسعه ورزش همدلی و وفاق با وزارت ورزش و همدلی با فدراسیون‌های 53 گانه و همدلی با کمیته پارالمپیک است و با این باور از حاشیه‌ها پرهیز کردیم و آن را سمی مهلک می‌دانیم. وزیر ورزش را محور ورزش می‌دانم و بدانیم منابع وفاق صدها برابر بیشتر از انشقاق است. مشکلات شما را مشکل خود و موفقیت شما را موفقیت خود می‌دانیم و از این منظر از نتیجه گرایی صرف پرهیز می‌کنیم. هرگز فراموش نکردیم و نمی‌کنیم که همه ما مدیون خون صدها هزار شهید و ایثارگر و کسانی هستیم که امنیت و شرف هویت خود را از آنها داریم.
بر اساس این گزارش و در ادامه مجمع و با توجه به اینکه کیکاوس سعیدی در این مدت خزانه‌دار کمیته ملی المپیک بوده است، گزارش مالی در مجمع توسط وی  به طور کامل ارائه شد. در ادامه حسابرس کمیته ملی المپیک گزارش خود را به اعضای مجمع ارائه داد .
ادامه مجمع عمومی کمیته ملی المپیک به طرح پیشنهاداتی از سوی صالحی امیری برای گرفتن مصوبه از اعضای مجمع اختصاص داشت.
وی گفت: طبق اساسنامه جدید یک عضو در هیات اجرایی کم داریم. دو راه حل داریم، یا مجمع فوق العاده بگذاریم و مسیر انتخابات را طی کنیم که کمی سخت است. یا اینکه به انتخابات دو سال پیش استناد کنیم و فردی که در آن مجمع با رای کمتر نسبت به برگزیدگان نتوانست وارد ترکیب شود.

 

که در این زمینه اعضای مجمع راه حل دوم را تصویب کرد. بدین ترتیب محسن رضوانی گزینه جدید هیات اجرایی شد که باید به کمیته بین المللی المپیک معرفی شود.
همچنین صالحی امیری به زمین ۵ هزار متری در خیابان اشرفی اصفهانی اشاره کرد و گفت: شهرداری آن را از ما گرفته است، البته گفته ایم زمین برای ماست ولی در پاسخ اعلام کردند که ۲ سال قبل فسخ شده و کلا از دست ما خارج شده است.
وی به مذاکره با حناچی شهردار تهران اشاره کرد و یادآور شد: در نهایت قرار شد زمین به کمیته برگردد. با مدیران ذیربط صحبت هایی داشتم. البته زمان در اختیار گرفتن دوباره زمین را نمی دانم اما می خواهیم از اعضای مجمع وکالت بگیریم اگر زمین احیا شد، شما به هیات اجرایی اجازه دهید این کارها را پیش ببرد. 
اعضای هیات اجرایی به این طرح پیشنهادی نیز رای موافق دادند.
دکتر صالحی امیری در ادامه پیشنهاد عضویت  فدراسیون های کارگری و نجات غریق در مجمع مطرح کرد که این مسئله هم با تصویب اعضای حاضر همراه بود.

 

صالحی امیری با تاکید به اینکه هر کسی روی صندلی وزارت ورزش می نشنید، باید مدیریت کل ورزش را داشته باشد بخش پایانی مجمع کمیته ملی المپیک را به مسعود سلطانی‌فر و صحبت های او اختصاص داد.
سلطانی فر نیز با تشکر از اعضای مجمع به رشد چشمگیر ورزش از نگاه کمیته بین المللی المپیک اشاره کرد و گزارشی از اتفاقات و برنامه های وزارت ورزش و دستاوردهای سفر به سوئیس ارائه کرد.

۳۰ دی ۱۳۹۸ ۱۵:۱۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.