فدراسیون جهانی بسکتبال، فیبا، با 3 میلیارد بازدید تلویزیونی این رکورد را برای بسکتبال ثبت کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت به دور حلقه ها، مسابقات جام جهانی بسکتبال که طی ماه گذشته در کشور چین برگزار گردید با برخورداری از 3 میلیارد بازدید تلویزیونی و 5/1 میلیون بازدید ویدیویی رکورد رسانه ای شگفت انگیزی را برای این رشته به ثبت رسانید.
فدراسیون جهانی بسکتبال با همکاری 70 شریک رسانه ای در پخش توانست در بیش از 190 کشور جذب مخاطب خود را تا 80 درصد نسبت به دوره قبلی این رویداد در سال 2014 افزایش دهد.
گفتنی است، رقابت فینال این رویداد تنها 160 میلیون بازدید را بخود اختصاص داده است. همچنین، در اسپانیا با سهم 46 درصدی مارکتینگ؛ بازی فینال مسابقات جام جهانی بسکتبال 10 میلیون مخاطب را بخود اختصاص داد که 5/6 میلیون از آن بصورت کامل این رویداد را تماشا کردند.