توسط آکادمی ملی المپیک؛دوره آموزشی تعلیم و تربیت مبتنی بر ارزش های المپیک ویژه معلمان تربیت بدنی آغاز شد

توسط آکادمی ملی المپیک؛دوره آموزشی تعلیم و تربیت مبتنی بر ارزش های المپیک ویژه معلمان تربیت بدنی آغاز شد

با برگزاری مراسم افتتاحیه ای در حضور معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و رئیس آکادمی ملی المپیک دوره آموزشی تعلیم و تربیت مبتنی بر ارزش های المپیک ویژه معلمان تربیت بدنی آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، در ابتدای این مراسم دکتر مهرزاد حمیدی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ضمن تشکر از کمیته ملی المپیک و آکادمی ملی المپیک در برگزاری این دوره آموزشی ویژه دبیران تربیت بدنی گفت: مدتی است همکاری بسیار خوبی بین کمیته ملی المپیک که نگاه فاخری به ورزش دانش آموزش دارد و وزارت آموزش و پرورش شکل گرفته که روز به روز این ارتباط توسعه بیشتری پیدا می کند. برگزاری دوره آموزشی ویژه معلمان تربیت بدنی، دوره آموزشی که برای دانش آموزان مدارس کل کشور برنامه ریزی شده و دوره های مدیریت ورزشی که مدیران تربیت بدنی استان ها در آن حضور خواهند یافت در راستای همین همکاری ها است.
دکتر حمیدی با بیان این جمله که وزارت آموزش و پرورش به جایگاهی برای نیروهای متخصص و با انگیزه تبدیل شده است گفت: 33 هزار دبیر تربیت بدنی با انگیزه در سراسر کشور به تکیه گاهی برای وزارت آموزش و پرورش تبدیل شده اند. هیچ سازمانی چنین نیروی عظیمی در اختیار ندارد. 14 میلیون دانش آموزش ظرف مدت 12 سال آموزش های لازم را در مبحث ورزش از این عزیزان فرا می گیرند.
دکتر حمیدی سهم معلمان تربیت بدنی در پرورش استعدادهای ورزشی را بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: شما معلمین سواد حرکتی را ایجاد می کنید و فدراسیون ها آن را بارور می کنند. نتایج کسب شده ورزش ایران در سه دوره المپیک جوانان گذشته نشان می دهد در راه درستی پیش می رویم. 
در ادامه این مراسم دکتر رضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک ضمن معرفی آکادمی به عنوان مرکزی علمی برای پیشرفت ورزش قهرمانی که در اختیار قهرمانان تیم های ملی رشته های مختلف ورزشی است گفت: آموزش و پرورش زیر بنا و زیر ساخت هر کشوری است.
وی با بیان این جمله که ورزش قدرت تغییر جهان را دارد گفت: مدیران کمیته بین المللی المپیک (IOC) تصمیم دارند تا سال 2030 میلادی به شریکی برای یونسکو تبدیل شوند. آنها تلاش دارند از اهداف المپیزم و ارزش های المپیک برای بهتر شدن دنیا استفاده کنند.
دکتر قراخانلو که از ابتدای بهمن ماه 1397 به عضویت کمیسیون فرهنگ و آموزش انجمن کمیته های ملی المپیک (ANOC) در آمده است گفت: در یکی از نشست های این کمیسیون از نمایندگان 85 کشور عضو خواسته شد تا برای تبدیل شدن تمامی جمعیت کشور خود به عنوان سفیر المپیک گام بر دارند.
ناهید کریمی مسئول توسعه برنامه های آموزش المپیک (OVEP) آکادمی ملی المپیک و مدیر دوره مذکور گفت: دوره آموزشی امروز از برنامه هایی است که سال های زیادی است کمیته ملی المپیک و آکادمی ملی المپیک به آن پرداخته است اما کمیته بین المللی المپیک مطابق همه برنامه های آموزشی خود رویکردهای خود را به روز کرده و به سرعت تغییر می دهد ما هم با توجه به تجربیات قبلی که  داشتیم سعی داریم این برنامه های را هم پای کمیته بین المللی المپیک به روز کرده و رویکرد های جدید را با مخاطبان خود در میان بگذاریم .
وی گفت: مخاطبین برنامه امروز معلمان تربیت بدنی هستند که مخاطبین اصلی ما هستند چرا که با دانش آموزان سرو کار دارند. معلمین که تأثیر زیادی روی دانش آموزها دارند، دوره هایی را آموزش دیده، دارای تجربه عملی شده و به عنوان نماینده های ما در ساعات تربیت بدنی مدارس استان های خود، فوق برنامه ها و المپیاد درون مدرسه ای که در مدارس در حال برگزاری است مباحث این دوره را به دانش آموزان انتقال خواهند داد.
تاریخچه جنبش المپیک، آشنایی با سازمان های المپیکی، تعارف و اهداف OVEP، رویکرد تعلیم و تربیت مبتنی بر ارزش های المپیک، ورزش و توسعه پایدار به عنوان یکی از اصول المپیک، مهمترین مباحث این دوره آموزشی را تشکیل می‌دهند که توسط اساتید دوره طی دو روز به شرکت کنندگان ارائه خواهند شد.
گفتنی است این دوره از سوی بخش توسعه برنامه های آموزش المپیک آکادمی ملی المپیک طراحی و با همکاری معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در حال برگزاری است.

۳ شهریور ۱۳۹۸ ۱۵:۲۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.