واکنش ها به از کناره گیری بوداپست از میزبانی المپیک 2024

واکنش ها به از کناره گیری بوداپست از میزبانی المپیک 2024
کمیته ورزشکاران بوداپست در بیانیه ای اعلام کرد:امکان پذیر نیست بتوانیم توضیح دهیم که چقدر ناراحت و نا امید هستیم.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛چهارشنبه هفته گذشته مسوولان کشوری و ورزشی مجارستان پس از بحث و بررسی های بسیار تصمیم گرفتند که از رقابت برای میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک 2024 کناره گیری کنند. این بیانیه اولین واکنش از سوی مقامات ورزشی پس از بسته شدن پرونده بوداپست برای تصدی گری مزبانی المپیک است.

«زولتان کوواکس» نماینده مجلس مجارستان و شهردار سابق شهر پاپا در واکنش به انصراف کشورش از میزبانی المپیک 2024 گفت: «این تصمیم در پی دیدار نخست وزیر کشور، شهردار بوداپست و سران کمیته ملی المپیک مجارستان اتخاذ شد. تصمیمی است که گرفته شده و باید به آن احترام گذاشت.»

در بیانیه کمیته ورزشکاران بوداپست که ریاست آن را «آگنس کوواکس» قهرمان شنای این کشور در بازیهای المپیک 2000 سیدنی به عهده دارد آمده است: «دردناک» بود که این شهر (بوداپست) نتوانست در رقابت با دیگر کاندیداهای میزبانی المپیک 2024باقی بماند. هدف در دسترس بود و آنها شانس واقعی بودند تا به جای پاریس و لس آنجلس برگزیده شوند.

اما این کمیته مدعی شد که آنها همچنان امیدوار هستند و زمان زیادی طول نخواهد کشید که دوباره برای میزبانی پیشنهادی ارائه کنند.

«گرگو پاپ» سخنگوی جنبش مونتونیوم که کمپین نه به المپیک را هدایت کرد به وب سایت مجاری «ایندکس اچ یو» گفت: «دولت در عقبگرد از طرح میزبانی روش ضعیف النفسی را در پیش گرفت.» براساس نظرسنجی انجام شده مشخص شد 50 درصد مردم مجارستان خواهان انصراف بوداپست از میزبانی بودند و تنها 33 درصد از مردم سراسر کشور از طرح میزبانی حمایت می کردند. مخالفان معتقدند که هزینه برگزاری میزبانی المپیک باید صرف بیمه درمانی، سیستم حمل و نقل، آموزش، استاندارد کردن زندگی و ساختمان سازی شود.

۷ اسفند ۱۳۹۵ ۱۴:۵۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.