ژاک روگ: از استقلال ورزش هر کجا که در معرض تهدید باشد دفاع خواهیم کرد

ژاک روگ: از استقلال ورزش هر کجا که در معرض تهدید باشد دفاع خواهیم کرد
کپنهاگ- کمیته بین المللی المپیک ، آی.اُ.سی ، ژاک روگ رئیس را در مراسم اختتامیه یکصدو بیست و یکمین نشست با 88 رای موافق در برابر یک رای مخالف مجددا انتخاب کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛آقای روگ پس از قدردانی از همکاری مستمر اعضای کمیته بین المللی المپیک به دستور جلسه دومین دوره تصدی بلندپروازانه خود به منظور انسجام و ارتقاء جنبش المپیک اشاره داشت.
وی به همقطاران خود گفت : ما کارهای زیادی داریم که باید انجام دهیم و یکی از اولویت های من اجرای پیشنهادات سیزدهمین کنگره می باشدکه اخیرا به کار خود پایان داد. او همچنین تاکید داشت بر اینکه، بازی های المپیک نوجوانان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده که نخستین تجلی آن در ماه اوت در سنگاپور خواهد بود در حالیکه بازی های المپیک زمستانی نوجوانان در سال 2012 در اینسبروک برگزار خواهد شد.
ما این اقدام مبتکرانه را از طفولیت تا سنین بلوغ برگزار خواهیم کرد و برای نوجوانان جهان میراثی ماندگار بر جای خواهیم گذاشت.
 وی اضافه کرد : ما از دارائی ها حفاظت بعمل آورده و آن را تقویت خواهیم نمود و چارچوبی برای تسهیم(سهم بندی) فوائد ارتقا خواهیم داد و به حمایت از کمیته های ملی المپیک و فدراسیون های بین المللی ادامه داده و از استقلال ورزش هر کجا که در معرض تهدید باشد دفاع خواهیم نمود.
ما برای ورزشکاران متحدین وفاداری خواهیم بود و کار مبارزه علیه دوپینگ را ادامه خواهیم داد و برای شرط بندی ها و تثبیت مسابقه غیرقانونی هیئت کنترل کننده خودمختاری دایر خواهیم نمود.
 ما شکاف موجود در ورزش میان دو جهان توسعه یافته و رو به رشد و میان آقایان و بانوان را بین خواهیم برد.
ما مساعی خود را برای قراردادن ورزش در خدمت به بشریت – برای الهام بخشی جوان و بزرگتر به مثل هم مضاعف خواهیم ساخت و برای ورزشکاران فرصتی برای پیگیری از نمونه و ترویج ارزش های المپیک بازی جوانمردانه ، فراهم خواهیم آورد.
آقای روگ که بدوا در یکصد و دوازدهمین نشست در سال 2001 در مسکو انتخاب شد هشتمین رئیس کمیته بین المللی المپیک می باشد. کمیته بین المللی المپیک در جریان دوره تصدی وی به منظور ارتقاء سطح کیفی سلطه کمیته بین المللی المپیک و حراست از بازی ها بعنوان اولین رویداد ورزش در جهان سری اصلاحاتی بوجود آورده است.
این تغییرات شامل سیستم انسجام یافته تری برای بررسی و تازه سازی برنامه ورزش های المپیک ، پیشرفت ها در قضاوت و داوری با برنامه ضد دوپینگ بی پروا و گام ها برای کنترل اندازه و هزینه بازی ها می باشد.
کمیته بین المللی المپیک ذخائر مالی خود را در جریان تصدی روگ از 105 میلیون دلار در سال 2001 به متجاوز از 400 میلیون دلار امروز افزایش داد. در حالیکه عوائد خود را بین فدراسیون های بین المللی ، کمیته های ملی المپیک و برنامه همبستگی المپیک توزیع نموده است که مساعدت های مالی را برای ورزشکاران ارائه میدهد.
سایر اقدامات مبتکرانه نظیر اشاعه ارزش های المپیک از طریق برنامه هایی در زمینه آموزش ، فرهنگ ، پیشرفت بانوان ، محیط زیست و ورزش برای همه پیگیری شده اند. کمیته بین المللی المپیک اهداف توسعه هزاره سازمان ملل متحد و مقاصد زیست محیطی دستور جلسه 21 آنرا مورد قبول قرار داده و روابط تنگاتنگ را با سازمان ملل متحد نسبت به ترک مخاصمه المپیک ، توسعه از طریق ورزش ، آموزش ، کمک بشر دوستانه و حفاظت از بهداشت در سراسر جهان برقرار نموده است.
آقای روگ تجربه دیرپا و گوناگونی با جنبش المپیک دارد. وی در مسابقات قایقرانی بادبانی در بازی های المپیک در سال 1968 در مکزیکوسیتی ، در سال 1972 در مونیخ و در سال 1976 در مونترال به رقابت پرداخته است. نامبرده همچنین عضو تیم ملی راگبی بلژیک بود. او از سال 1989 تا سال 1992 بعنوان رئیس کمیته ملی المپیک انجام وظیفه نمود. وی در سال 1989 رئیس کمیته های المپیک اروپا ، در سال 1992 عضو کمیته بین المللی المپیک و در سال 1998 عضو هیئت اجرائی شد. آقای روگ 67 ساله که در گنت – بلژیک متولد شد یک جراح ارتوپد حرفه ای می باشد. وی و همسرش "آن" دو فرزند بزرگ دارند.
آقای روگ اولین رئیس کمیته بین المللی المپیک می باشد که تحت محدودیت های دوره تصدی مورد تصویب هیئت اجرائی در سال 1999 انجام وظیفه می کند. رؤسا برای یک دوره هشت ساله و بدنبال آن یک دوره چهار ساله محدودیت دارند.

۲۰ مهر ۱۳۸۸ ۱۰:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.