همزمان با برگزاری جشنوراه زمستانی و تجلیل از قهرمنان المپیک

همزمان با برگزاری جشنوراه زمستانی و تجلیل از قهرمنان المپیک
همزمان با برگزاری جشنوراه زمستانی همدان و تجلیل از قهرمانان المپیکی و خانواده هایشان مجمع عمومی فدراسیون همگانی نیز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، رییس فدراسیون ورزش همگانی کشوردر حاشیه نخستین همایش علمی مدیریت سلامت ورزش همگانی در همدان با قدردانی از تلاش دستگاه ورزش همدان گفت: همدان مهد تمدن ایران زمین و یکی از قطب های اصلی ورزش همگانی است که توانسته با تلاش مدیریت ورزش استان و حمایت مسوولان به پایگاه مهمی برای فعالیت های مردمی در رشته های همگانی تبدیل شود
علی مجدآرا افزود: آقای افتخاری افتخار ورزش کشور هستند و حمایت های همه جانبه مدیریت ایشان از ورزش همگانی سبب شده تا فدراسیون دغدغه ای بابت فعالیت های استان همدان نداشته باشد و از توجه ویژه ای برخوردار است.
وی با تمجید از هیات ورزش همگانی همدان گفت: همدان یکی از فعال ترین و پویاترین هیات های ورزش همگانی کشور را دارد و عملکرد این هیات برای فدراسیون بسیار مورد قبول و ایده آل است.
رییس فدراسیون ورزش های همگانی کشور گفت: 870 مربی دارای مدرک رسمی در ورزش صبحگاهی در سطح کشور فعالیت دارند.
علی مجد آرا افزود: این تعداد مربی وظیفه آموزش ورزش و نرمش آحاد مردم را در پارک ها، بوستان ها و سالن های ورزشی برعهده دارند.
وی اضافه کرد: خوشبختانه در فعالیت ورزش صبحگاهی، شهرداری ها همکاری لازم را برای مهیا کردن زیرساخت ها در پارک ها و بوستان ها داشته اند اما با توجه به استقبال چشمگیر مردم در این سال های گذشته نیاز است فضای بیشتری را به امر ورزش صبحگاهی اختصاص دهند.
وی در ادامه افزود : با توجه به اینکه کشور ما از جمعیت بسیار جوانی برخوردار است ، می بایستی به هر طریق ممکن در جهت اعتلای وضعیت روحی ، جسمی و روانی آنها کوشید . معتقدم ورزش به عنوان یکی از مهمترین ابزارهایی که در جهت تحقق این هدف مورد نیاز است نقش تعیین کننده ای ایفا خواهد نمود به هر میزان در این زمینه سرمایه گذاری و تمرکز ویژه ای به انجام رسانیم به همان نسبت از جامعه شاداب و سالم برخوردار خواهیم بود .
رییس فدراسیون ورزش های همگانی کشور گفت : خوشبختانه فرهنگ پیاده روی ، حضور و مشارکت مردم در ورزشهای همگانی در بین اکثریت مردم نهادینه شده ، مصداق بارز آن همایشهای پیاده روی خانوادگی استانهاست که هر هفته به میزبانی یکی از استانهای کشورمان برگزار می شود .
وی در ادامه افزود : آمار ارائه شده از سوی سازمانهای مرتبط نشان می دهد جامعه ایران رو به میانسالی بوده و امید به زندگی نیز در بین مردم در حال افزایش می باشد ، بدون شک این مقوله تاثیر گذار ورزش بوده که باعث رقم خوردن این آمار شده بنابراین می بایستی بیش از این زمینه های حضور مردم در ورزش به ویژه در بعد همگانی فراهم شود .
مجدآرا اظهار داشت: ورزش صبحگاهی توانسته جایگاه بسیار مطلوبی را در بین مردم به دست آورد و همین رویکرد مثبت سبب شد تا ورزش عصرگاهی و شامگاهی را نیز راه اندازی کنیم.
رییس فدراسیون ورزش های همگانی کشور افزود: هم اینک بیش از 15 میلیون ایرانی در ورزش های همگانی فعالیت دارند که ورزش صبحگاهی نیز سهم بسزایی در این استقبال عمومی داشته است.
وی بیان داشت: امروزه ورزش باید به عنوان یک نیاز روزمره در سبد زندگی خانواده ها گنجانده شود و باتوجه به گسترش زندگی ماشینی و در راستای پیشگیری از بیماری ها همه ملزم به ورزش کردن هستند.
مجدآرا در ادامه گفت: ورزش هایی نظیر پیاده روی و ورزش صبحگاهی این شرایط را فراهم کرده تا مردم بدون تخصص و یا آموزش خاصی به ورزش کردن بپردازند و شعار ورزش برای همه، همه برای ورزش را نهادینه کنند.
رییس فدراسیون ورزش های همگانی کشور خاطرنشان کرد: فدراسیون ورزش همگانی براساس سند شورای راهبردی ورزش همگانی کشور به دنبال این است که ظرف 13 سال آینده مشارکت مردمی در ورزش های همگانی را به 50 درصد برساند که این رقم در حال حاضر 21 درصد است.
گفتنی است دراین کارگاه سر فصل‌هایی چون نقش علم بیو مکانیک ورزشی در آمادگی بدنی با تدریس دکتر عنبریان ، آشنایی با روش‌های ارزیابی ناهنجاری‌های قامتی با تدریس دکتر یلفانی ، آشنایی با شیوه تمرین ورزش صبحگاهی با تدریس دکتر سماوات شریف و آشنایی با روش‌های ارزیابی فاکتورهای پیکرسنجی با تدریس دکتر ناظم امروز پیش از شروع مجمع عمومی فدراسیون در محل دانشگاه بوعلی سینای همدان برگزار شد.
۹ بهمن ۱۳۹۱ ۱۳:۳۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.