طی سفرعلی آبادی به تاشکند؛روسای کمیته المپیک ایران و ازبکستان برگسترش همکاری ورزشی تاکید کردند

طی سفرعلی آبادی به تاشکند؛روسای کمیته المپیک ایران و ازبکستان برگسترش همکاری ورزشی تاکید کردند
محمد علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک طی سفر به تاشکند با همتای ازبکی خود دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان روز گذشته طی دیدار با مالک بابایف همتای ازبکی خود بر گسترش همکاریهای ورزشی و تعاملات بیشتر دو کشور تاکید کرد و عنوان داشت ایران برای توسعه هکاری و افزایش تعاملات ورزشی منطقه ای و قاره ای آمادگی  داشته واین دیدارها برای گسترش بیش از پیش روابط جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان نه تنها در ابعاد ورزش، بلکه در دیگر بخش ها نیز کمک خواهد کرد.

علی آبادی ادامه داد:ازبکستان و ایران هر چند تعامل ورزشی خوبی دارند ولی بدون تردید پتانسیل این دور کشور برای تبادل مربی و مدرسین ورزشی بیش از این هاست و افزایش اردوهای مشترک و دیدارهای دوستانه ورزشی و حضور در تورنمنت های ورزشی دو کشور تاثیر بسزایی در افزایش توان فنی ورزشکاران و مربیان دو کشور خواهد داشت.

بابایف رییس کمیته ملی المپیک ازبکستان نیز ضمن خیر مقدم به رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان  با ابراز خرسندی از توسعه روابط و تبادلات ورزشی بین دو کشور از پیشرفت ورزش حرفه ای و قهرمانی ایران بخصوص کشتی و دیگر رشته های ورزشی تجلیل کرد.

 رئیس کمیته ملی المپیک ازبکستان ضمن اشاره به رشد ورزش ایران طی سالهای اخیر در ابعاد بین المللی ابراز امیدواری کرد با توجه به در پیش بودن بازیهای المپیک، ورزشکاران دو کشور در المپیک لندن همچون گذشته موفقیت های مطلوبی برای کشورشان به ارمغان بیاورند.

بعد از دیدار رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان با همتای ازبکستانی علی آبادی در حاشیه برگزاری رقابتهای کاراته آسیا دیداری نیز با مسئولین فدراسیون کاراته آسیا داشته است.

 در این دیدار چانگ رئیس فدراسیون کاراته آسیا ضمن اشاره به جایگاه کاراته ایران در آسیا و جهان ابراز امیدواری کرد با توجه به اینکه ایران جزو کشورهای مدال آوری و موفق در این رشته است نقش بسزایی در جلب نظر دیگر کشورها برای المپیکی شدن این رشته داشته باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان نیز ضمن اشاره به این موضوع که ایران از المپیکی شدن این رشته رزمی حمایت می کند عنوان داشت:کاراته جزو رشته های پر طرفدار جهان بوده و در ایران جوانان و علاقه مندانی بسیاری به این رشته می پردازند و در واقع جزو رشته های پر مدال ایران محسوب می شود.اما برای المپیکی شدن آن باید شرایط و ایده آلهای کمیته بین المللی المپیک را نیز مد نظر قرار داد.

علی آبادی تصریح کرد:کاراته طی سالهای اخیر تلاشهای بسیاری برای المپیکی شدن از خود نشان داد و مطمئن باشید برای نیل به این هدف حمایت های لازم را خواهیم داشت تا این رشته پرطرفدار روزی وارد المپیک شود.

در خاتمه این نشست نائب رئیس شورای المپیک آسیا بعد از حضور در مراسم افتتاحیه رقابلتهای کاراته آسیا به همراه مسئولان فدراسیون آسیا قرار شد تا در حاشیه بازیهای المپیک لندن مسئولان فدراسیون جهانی کاراته نشستی بار روسای کمیته های المپیک داشته باشند که علی آبادی برای حضور در این نشست اعلام آمادگی کرد.

۲۶ تیر ۱۳۹۱ ۰۹:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.