علی آبادی در دیدار با ایرانیان مقیم لندن:تنها برای سربلندی نام ایران فریاد می زنیم/افشارزاده:حضور هموطنان ایرانی مقیم لندن در سالن مسابقات قوت قلبی است برای ملی پوشان

علی آبادی در دیدار با ایرانیان مقیم لندن:تنها برای سربلندی نام ایران فریاد می زنیم/افشارزاده:حضور هموطنان ایرانی مقیم لندن در سالن مسابقات قوت قلبی است برای ملی پوشان
رئیس کمتیه ملی المپیک کشورمان در سفر به لندن ضمن دیدار با ایرانیان مقیم این شهر از آنها خواست برای تشویق بی امان ورزشکاران ایرانی به سالن مسابقه آمده و هموطنان خود را در این رقابتها همراهی کنند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛محمد علی آبادی رئیس و بهرام افشارزاده دبیر کل  کمیته طی سفر به لندن با جمعی از ایرانیان مقیم انگلیس دیدار داشته که طی آن هموطنان ایرانی حاضر در لندن بر آمادگی خود در حمایت یکپارچه از ورزشکاران کشورمان در جریان بازیهای المپیک و پارالمپیک لندن تاکید کردند.

در این دیدار دوستانه و صمیمی رییس کمیته ملی المپیک ضمن قدردانی از ایرانیان مقیم انگلیس، گزارشی از وضعیت ورزش کشور و همچنین برنامه های این کمیته برای حضور پر قدرت ورزشکاران کشورمان در مسابقات المپیک ارائه کرد و عنوان داشت با برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم ورزشکاران جمهوری اسلامی ایران در مسابقات المپیک لندن رکورد تازه ای را در تاریخ حضور کشورمان در این مسابقات به ثبت برسانند.

نائب رئیس شورای المپیک آسیا ضمن تقدیر از تدارکات و برنامه ریزی های بسیار خوب ایرانیان مقیم انگلیس برای حمایت از ورزشکاران ایرانی، تاکید کرد که حضور متحد و یکپارچه هموطنان برای تشویق ورزشکاران تاثیرات بسیار مثبتی در بالا بردن روحیه ورزشکاران خواهد داشت و باید ضمن حفظ وحدت تنها برای پرچم کشور عزیزمان فریاد بزنیم .

وی افزود: کمیته ملی المپیک نیز در حد توان و امکانات خود از برنامه های ایرانیان مقیم انگلیس برای تشویق ورزشکاران ایرانی حمایت خواهد کرد به رغم سهمیه ها و محدودیت هایی که در تهیه بلیت مسابقات المپیک وجود دارد، ما تلاش می کنیم به هر میزان که امکان پذیر باشد بلیت رشته هایی را که ورزشکاران ایرانی در آنها رقابت خواهند کرد، برای هموطنان ایرانی تهیه کنیم.

وی گفت: کمیته ملی المپیک برای پاسخگویی به نیازها و تقاضاهای ورزش دوستان ایرانی مقیم لندن در زمینه اقلام تبلیغاتی نظیر پرچم، کلاه، پیراهن های ورزشی و ... در حد توان و امکانات، برنامه ریزی های لازم را انجام داده است تا هموطنان عزیز ما بتوانند بصورت متحد از ورزشکاران ایرانی حمایت کنند.

رییس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران سپس به ارتقاء جایگاه کشورمان در ورزش آسیا اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در بازیهای آسیایی قطر در سال 2006 از جایگاه دهم رده بندی مدال ها به جایگاه ششم ارتقاء یافت و سپس در بازیهای سال 2010 در گوانگجوی چین، ایران به رده چهارم صعود کرد و ما هم اکنون در عرصه ورزش جزو چهار کشور برتر قاره پهناور آسیا هستیم و امیدواریم که به زودی تا رده سوم بالا برویم.

وی سرمایه گذاری گسترده در زیرساخت های ورزش، توجه به ورزش بانوان و همچنین برنامه ریزی برای کسب مدال در رشته های پر مدالی نظیر دو و میدانی، قایقرانی، تیراندازی و ... را از جمله دلایل موفقیت کشورمان در عرصه آسیا توصیف و تصریح کرد: برای موفقیت در عرصه المپیک نیز باید همین مسیر را طی بکنیم تا بتوانیم در سال های آینده در رشته های بیشتری سهمیه المپیک و حتی مدال المپیک دریافت کنیم.

این دیدار که در محل مجتمع فرهنگی و آموزشی جمهوری اسلامی ایران در لندن برگزار شد تعدادی از ایرانیان که از شهرهای مختلف انگلیس برای شرکت در این جلسه به لندن آماده بودند اعلام کردند که هموطنان مقیم در شهرهای دیگر نیز بطور خودجوش تشکل های داوطلبانه ای را برای حمایت از ورزشکاران ایرانی تشکیل داده اند.

بهرام افشارزاده دبیرکل کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنان کوتاهی در جمع ایرانیان مقیم انگلیس گفت: بازیهای المپیک یکی از بزرگترین و مهمترین رویدادهای ورزشی جهان است که همه کشورها تلاش می کنند حضور موفقی در این بازیها داشته باشند.

وی افزود: حضور ورزشکاران کشورهای مختلف در بازیهای المپیک در واقع تصویری از پیشرفت های آن کشور در زمینه های مختلف ورزشی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی است.

وی اظهارداشت: ما طی سال های گذشته از بهترین مربیان داخلی و بین المللی برای آماده سازی ورزشکاران جهت حضور موفق در بازیهای آسیایی و المپیک استفاده کرده ایم و با برگزاری اردوهای مستمر، انشاءالله حضور موفقی را در بازیهای لندن خواهیم داشت.

دبیرکل کمیته ملی المپیک کشورمان تاکید کرد: همه ما به عنوان ایرانی وظیفه داریم برای بالابردن نام ایران عزیز در عرصه های بین المللی تلاش کنیم و عرصه المپیک یکی از عرصه هایی است که می توانیم با حمایت یکپارچه از ورزشکاران مان، این کار را انجام دهیم.

دبیر کل کمیته در جریان این دیدار اعلام داشت که کانون حامیان ورزشکاران ایرانی در بازیهای المپیک لندن، که توسط ایرانیان مقیم انگلیس و برای حمایت و تشویق یکپارچه قهرمانان ایرانی در مسابقات مهم المپیک تشکیل شده است، از امروز کار خود را آغاز کرد .در واقع هوطمنان ایرانی مقیم لندن قوت قلبی برای ملی پوشان کشورمان محسوب می شوند و امیدواریم با تمهیدات و برنامه ریزی که کرده ایم شاهد حضور دلگرم کننده شما ایرانیان در سالن مسابقات در حمایت از ورزشکاران کشورمان باشیم.
۱۱ تیر ۱۳۹۱ ۱۱:۴۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.