طی گفتگو با مهین کوره چیان پروژه تاریخ شفاهی بسکتبال ایران استارت خورد

طی گفتگو با مهین کوره چیان پروژه تاریخ شفاهی بسکتبال ایران استارت خورد

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛مهین (زهرا) کوره چیان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ بسکتبال بانوان ایران است که در دهه ۵۰ شمسی عضو تیم ملی بزرگسالان بود. کوره چیان متولد ۱۳۳۰ تهران است و به شوت‌های راه دور خود معروف بود.
او به همراه تیم ملی بسکتبال بانوان ایران در مسابقات آسیایی ۱۹۷۴ کره جنوبی شرکت کرد و همراه با این تیم چهارم شد. کوره چیان در این رقابت‌ها به عنوان محبوبترین بازیکن انتخاب شد.
وی سپس در اولین دوره حضور بسکتبال بانوان در بازی‌های آسیایی ۱۳۵۳ تهران همراه تیم ملی ایران شرکت کرد. ایران در این رقابت‌ها مقام چهارم را در میان پنج تیم شرکت کننده به دست آورد.
کوره چیان که در دوران بازی خود بیش از سایر بازیکنان بسکتبال بانوان مورد توجه بود و عکس‌های او روی جلد مجلات و صفحات روزنامه‌ها چاپ می‌شد، در باشگاه‌های پاس تهران، تاج و ایرانا بازی کرد و چند دوره قهرمانی باشگاه‌های کشور را تجربه کرد.
بهترین شوتزن تاریخ بسکتبال بانوان ایران در پروژه تاریخ شفاهی از ناگفته‌های دوران اعزام به مسابقات آسیایی و بازی‌های آسیایی تهران تعریف کرد و دلایل کنار گذاشتن کامل بسکتبال را در چند دهه اخیر شرح داد.

۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ۱۵:۵۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.