پروژه تاریخ شفاهی ورزش ایران و گفتگو با دو پیشکسوت وزنه برداری ایران قاسم غزالیان و کوروش باقری

پروژه تاریخ شفاهی ورزش ایران و گفتگو با دو پیشکسوت وزنه برداری ایران قاسم غزالیان و کوروش باقری

پروژه تاریخ شفاهی وزنه برداری ایران با گفتگوی رضا پورعالی مجری طرح  دو قهرمان و پیشکسوت وزنه برداری ایران قاسم غزالیان مربی استعدادیاب وزنه برداری و کوروش باقری، قهرمان جهان و  رکورددار المپیک پیگیری شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛قاسم غزالیان متولد 1316، در حال حاضر مسن ترین مربی استعدادیاب وزنه برداری محسوب می شود که حتی در سن 84 سالگی هم خستگی ناپذیر و با انگیزه نشان می دهد. او در این سن سال هر روز  زودتر از شاگردانش درب سالن وزنه برداری قائمشهر را باز می کند تا به پرورش استعدادهای نوجوان آن شهر و شهرهای اطراف بپردازد.
قاسم غزالیان در این سالها شاگردان زیادی را تحویل جامعه وزنه برداری داده است که از جمله سرشناس ترین آنها باید به فرزند مرحومش فریدون غزالیان (قهرمان اسبق آسیا)، بهداد سلیمی (قهرمان جهان و المپیک)، علیرضا یوسفی (قهرمان المپیک نوجوانان) و آیت شریفی (قهرمان جوانان آسیا) اشاره کرد.
کوروش باقری متولد ۱۳۵۶ در کرمانشاه، یکی از مردان کلیدی نسل طلایی وزنه‌برداری کشور به حساب می آید که بعدها در قامت سرمربی، پرافتخارترین المپیک را برای تیم ملی وزنه‌برداری در لندن ۲۰۱۲ رقم زد و افتخارات بسیاری را طی سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ نصیب وزنه برداری ایران کرد.
گفتگوی رضا پورعالی، مجری طرح تاریخ شفاهی وزنه‌برداری ایران با کوروش باقری از دوران کودکی، نوجوانی و جوانی این قهرمان سابق و پیشکسوت وزنه‌برداری ایران آغاز شد و تا سال ۲۰۱۸ که او برای دومین بار در انتخابات فدراسیون وزنه برداری شرکت داشت ادامه پیدا کرد.

 

 

کوروش باقری در گفتگو با اشاره به روزهای پر التهاب جنگ در منطقه کرمانشاه از نخستین علاقه مندی هایش به ورزش و فعالیت در رشته هایی نظیر والیبال، شنا و کشتی می گوید و اینکه چطور در نهایت با حضور در سالن امان الله شهبازی کرمانشاه، وزنه‌برداری را به عنوان رشته تخصصی خود برگزید و با درخشش در رقابتهای آموزشگاهی در این رشته پیشرفت کرد و در نهایت تبدیل شد به نخستین طلایی تاریخ وزنه‌برداری ایران در رقابتهای جوانان جهان. او سپس به تشریح فراز و نشیب های دوران قهرمانی اش و نسل طلایی وزنه برداری ایران در زمان ایوانف و پس از آن پرداخت و در ادامه درباره دوران پرافتخار این مربی در زمان سرمربیگری تیم ملی صحبت شد.

۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۳۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.