در ادامه اجرای پروژه تاریخ شفاهی ورزش معلولین و جنبش پارالمپیک صورت گرفت ؛ مصاحبه با دو پیشگسوت این حوزه

در ادامه اجرای پروژه تاریخ شفاهی ورزش معلولین و جنبش پارالمپیک صورت گرفت ؛ مصاحبه با دو پیشگسوت این حوزه
در راستای اجرای پروژه تاریخ شفاهی ورزش ایران در حوزه ورزش معلولین و جنبش المپیک مصاحبه با محمد جعفر بیدار و سیما لیموچی پیشکسوتان این عرصه انجام گرفت .
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ خانم دکتر فریبا محمدی و آقای سید احمد سید باقری مجریان این پروژه به گفتگوی تاریخ شفاهی با آقای محمد جعفر بیدار و خانم دکتر سیما لیموچی پیشکسوتان حوزه ورزش معلولین و جنبش المپیک پرداختند. 
آقای محمدجعفر بیدار متولد سال 1336 در تهران است. وی  از اعضای مؤسس فدراسیون ورزش های معلولین و ورزشکار پیشکسوت تیم ملی بسکتبال با ویلچر و رئیس سابق هیئت ورزش های جانبازان و معلولین استان تهران  می باشد ،با وی درخصوص فعالیت های ورزش افراد دارای معلولیت طی سال های 1354 تا 1358 و تشکیل فدراسیون ورزش های معلولین در سال 1358، تشکیل رشته های ورزشی، اولین حضور ورزشکاران ایران در پارالمپیک آمستردام، تشکیل رشته های ورزشی، اولین مسابقات قهرمان کشوری و اولین اعزام برون مرزی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران به مسابقات جهانی یوگسلاوی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صحبت و گفتگو پرداخته شد.  

 

در ادامه اجرای این پروژه گفت و گو با خانم دکتر سیما لیموچی انجام شد.  خانم دکتر سیما لیموچی متولد سال ۱۳۳۸ در خوزستان است وی  نائب رئیس بانوان و عضو هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک می باشد .
آقای سید باقری و خانم محمدی با وی درخصوص فعالیت در کمیته ورزش معلولین بانوان، فعالیت های پاراتنیس روی میز، نحوه پیوستن به جنبش پارالمپیک و حضور در بازی های پارالمپیک، تغییرات کمی و کیفی ورزش بانوان دارای معلولیت، استعدادیابی در ورزش بانوان، رویکرد ورزش جانبازان و معلولین به حضور زنان در ورزش و نحوه حمایت از آنها، چالش های مدال آوری زنان در بازی های پارالمپیک به گفتگو پرداختند. لیمو
بدون تردید ثبت و ضبط اطلاعات در زمینه نحوه شکل گیری کمیته ملی پارالمپیک  و فراز و نشیب¬های آن در گذر زمان،‌ به کسب اطلاعات جامع و تکمیل منابع مکتوب در این کمیته، کمک شایان توجهی می¬کند و یاری رسان مدیران و دست¬اندرکاران این حوزه خواهد بود.
۲۴ فروردین ۱۴۰۰ ۱۰:۰۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.