در راستای اجرای پروژه تاریخ شفاهی ورزش ایران؛ گفتگو با مدیر و دو پیشکسوت ورزشی

در راستای اجرای پروژه تاریخ شفاهی ورزش ایران؛ گفتگو با مدیر و دو پیشکسوت ورزشی
در راستای اجرای پروژه ملی تاریخ شفاهی ورزش ایران، روز گذشته (دوشنبه 18 اسفند) با محمدرضا دهخدا و احمد اکبری در پروژه تاریخ شفاهی بازیهای آسیایی تهران 1974(1353) و همچنین با محمدرضا مظلومی در پروژه تاریخ شفاهی ورزش معلولین و جنبش پارالمپیک گفتگو شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ محمدرضا دهخدا متولد سال 1331 ، استاد دانشگاه، پیشکسوت هاکی و از بازیکنان تیم ملی هاکی ایران در بازیهای آسیایی تهران یکی از افراد مصاحبه شونده در این پروژه بود. وی در آن دوره تنها عضو ایران در تیم منتخب هاکی آسیا بود.
دکتر اصغر رحیمی مجری این پروژه  بهمراه خانم عاطفه اسلامیان در خصوص زندگی شخصی محمدرضا دهخدا ، ورود ایشان به عرصه ورزش و تیم ملی هاکی، تشکیل تیم ملی هاکی، نحوه تمرینات هاکی، جایگاه هاکی در ایران ، نحوه آماده سازی تیم هاکی و اردوهای تدارکاتی قبل از بازیها، نقش مدرسه عالی ورزش در کادرسازی بازیهای آسیایی تهران و ارزیابی و تحلیل ایشان از بازیهای آسیایی تهران با وی به گفتگو پرداختند.

 

تاریخ شفاهی
همچنین در همین پروژه با احمد اکبری نیز گفتگو کردند؛  احمد اکبری متولد سال 1326 و دارنده مدال طلای سابر تیمی و مدال برنز فلور تیمی بازیهای آسیایی تهران 1974 است که با وی در خصوص جایگاه رشته شمشیربازی ایران در آسیا در آن دوران ،  آماده سازی تیم ملی شمشیربازی و مسابقات تدارکاتی و همچنین تاسیس کنفدراسیون  شمشیربازی آسیا توسط رئیس وقت فدراسیون به گفتگو پرداختند.
در پایان این مصاحبه اکبری مجموعه ارزشمندی از  مدال ها، نشان ها و هدایای خود را به موزه ملی المپیک اهدا کرد.

 

رسانه جدید
همچنین دکتر فریبا محمدی و سید احمد سید باقری مجریان پروژه تاریخ شفاهی ورزش معلولین و جنبش پارالمپیک در ایران با محمدرضا مظلومی  در خصوص بیوگرافی وی، تشکیل فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان، توسعه مجموعه ورزشی هرندی، استعدادیابی و پشتوانه سازی در فدراسیون، کرسی های بین المللی، ورزش زنان، جنبش پارالمپیک و مشکلات ورزش نابینایان و راهکارهای پیش رو، به گفتگو پرداختند.
گفتنی است: محمدرضا مظلومی  متولد سال ۱۳۳۹ و در حال حاضر رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان است.

۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ۱۳:۲۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.