به میزبانی فدراسیون شطرنج؛قدرت نمایی شطرنجبازان ملی پوش در اردوی آماده سازی پیش از المپیاد جهانی/ طاهباز و خادم الشریعه صدرنشین شدند

به میزبانی فدراسیون شطرنج؛قدرت نمایی شطرنجبازان ملی پوش در اردوی آماده سازی پیش از المپیاد جهانی/ طاهباز و خادم الشریعه صدرنشین شدند
ملی پوشان بانوی شطرنج کشورمان پس از برگزاری اردوهای مداوم و برگزاری رقابتهای درون اردویی آماده حضوری موفق در مسابقات شطرنج المپیاد جهانی هستند.

 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون شطرنج، همه چیز برای آغاز المپیاد جهانی شطرنج 2016 آماده است. رقابتهای بزرگی که هر دو سال یکبار برگزار می شود و جمع زیادی از برترین های جهان خود را در آن محک می زنند.

ایران نیز با دو تیم بانوان و آقایان در این رقابتها حضور پیدا می کند. تیم هایی که این بار با هدایت دو مربی مجرب خارجی و البته ترکیبی جوان و گاها حتی نوجوان راهی این مسابقات خواهد شد. در واقع شاید بتوان ترکیب شطرنجبازان اعزامی به المپیاد جهانی را حضور چند بازیکن با تجربه در کنار نسل جدید و با استعداد شطرنج کشور دانست.

پیش از آغاز رقابتهای المپیاد جهانی شطرنج باکو ، اردوهای مداوم و بی وقفه ای برای ملی پوشان تدارک دیده شد. در نظر گرفتن رویارویی درون اردویی برای شطرنجبازان اعزامی به المپیاد جهانی به ویژه بانوان محک جدی برای آنها بود.حضور پرشور شطرنجبازانی که در اعزام باکو نیز نیستند در محل اردوها فضای رقابتی خاصی ایجاد کرده بود. حالا همه برای آمادگی نمایندگان شاسته وطن به نوبه و به سهم خود تلاش می کردند از آرش طاهباز گرفته تا نیما جوانبخت، سید محمد امین طباطبایی، احمد اصغرزاده و مهرداد صداقتی.

بانوان ایرانی خود را محکی جدی زدند. آنها در کنار آندره کوالف مربی جدید خود تمرینات فشرده و منظمی را پشت سر گذاشتند و در رویارویی با تیم منتخب حریف محکی جدی از خود زدند تا جایی که سارا سادات خادم الشریعه با کسب 3/5 امتیاز بهترین عملکرد را در یمان بانوان داشت تا نشان دهد چهره ای آماده برای المپیاد جهانی است.

نتایج بدست آمده در پایان رقابتهای آماده سازی شطرنجبازان بانوی کشورمان برای المپیاد جهانی شطرنج را مشاهده می کنید:

 

تیم ملی شطرنج بانوان ایران با ترکیب سارا سادات خادم الشریعه(2423)، آتوسا پورکاشیان(2335)، میترا حجازی پور(2327)، غزل حکیمی فرد(2298)،و هما علوی(1997) با سرمربیگری کوالف در المپیاد جهانی شرکت می کند.

تیم ملی شطرنج آقایان کشور نیز با ترکیب پرهام مقصودلو(2576)، احسان قائم مقامی(2570)، شاهین لرپری زنگنه(2478)، علیرضا فیروزجا(2464) و آرین غلامی(2461) و سرمربیگری ایوان سوکولوف در این رقابتها شرکت می کند.

المپیاد جهانی شطرنج 11 تا 24 شهریور به میزبانی باکو آذربایجان برگزار می شود.

.

۸ شهریور ۱۳۹۵ ۰۹:۲۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.