سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛ ابراهیم جوادی: یزدانی از جان مایه گذاشت

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛ ابراهیم جوادی: یزدانی از جان مایه گذاشت
دارنده چهار مدال طلای جهان و یک برنز المپیک گفت قبل از بازی‌ها انتظار مدال طلا از یزدانی می‌رفت.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ایران، ابراهیم جوادی با بیان این مطلب که انتظار کسب مدال طلا را از یزدانی داشت، بیان کرد: یزدانی پسر شجاعی است و سه کشتی را در 9 دقیقه تمام کرد. یزدانی از جان مایه گذاشت، همه شاهد بودند کشتی‌گیر روس به دنبال اتلاف وقت بود و کشتی کثیفی را ارائه داد.
انوار گدویف روس دارنده مدال طلای جهان در مسابقه فینال بارها باعث اتلاف وقت در کشتی شد، جوادی در این‌باره گفت: یزدانی مردانه و شجاعانه کشتی گرفت. گدویف مرتب کشتی را از تب و تاب انداخت و به هر نحوی قصد داشت پیروز مسابقه شود، خوشبختانه این اتفاق نیافتاد و یزدانی با شجاعت و جسارت پیروز شد و سال‌ها بعد از مدال عبدالله موحد، این موفقیت را کسب کرد.
حسن رحیمی کشتی گیر وزن 57 کیگوگرم دیگر نماینده کشتی ایران بود که با شکست مقابل حریف ژاپنی از رسیدن به فینال باز ماند، ابراهیم جوادی درباره رحیمی بیان داشت: پیش از مسابقات گفته بودم تمام کشتی‌گیران شانس کسب مدال را دارند به شرط آن‌که اشتباه نکنند. رحیمی در کشتی خود مقابل حریف ژاپنی اشتباه کرد. باید به دستان حریف می‌چسبید و اجازه کار به او نمی‌داد. اگر ژاپن را شکست می‌داد قهرمان می‌شد. در مسابقه مقابل کوبا خوب کشتی گرفت و او را ضربه فنی کرد  و برنز را به دست آورد.
ری هیگوچی کشتی گیر ژاپنی با شکست رحیمی راهی فینال شد و  مدال طلای  وزن 57کیلوگرم را گرفت، جوادی با اشاره به این مطلب که ژاپنی‌ها در وزن پایین مدال آور هستند، خاطر نشان کرد: ژاپنی ها در سبک وزن رقابت‌های المپیک مدال آور هستند. آن‌ها سابقه این را دارند کشتی‌گیرِ بدون سابقه را در مسابقات رو کردند. در دوران کشتی من در مسابقات جهانی تهران، ژاپنی‌ها کشتی‌گیر خوبی را معرفی کردند که البته در آن مسابقات من پیروز شدم ولی در سال بعد او قهرمان شد و سپس در بازی‌های آسیایی مجدد او را شکست دادم و بعد از من او 6 دوره قهرمان دنیا و المپیک شد.
جردن باروز کشتی گیر افسانه ای وزن 74 کیلوگرم نیز از رسیدن به مدال المپیک باز ماند و جوادی گفت: المپیک همین است بارها این اتفاق رخ داده است. جوکوویچ دارنده رنکینگ یک تنیس دنیا نیز شکست خورد و با چشمان اشک‌بار از المپیک حذف شد. قشنگی و زیبای ورزش به همین است.
۳۰ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۱۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.