سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛ امضا قرارداد همکاری بین روسای کمیته ملی المپیک ایران و آلمان

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛ امضا قرارداد همکاری بین روسای کمیته ملی المپیک ایران و آلمان
در پایان نشستی یک ساعته، کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک ایران و آلفون هرمان رییس کمیته المپیک آلمان در مورد توسعه روابط ورزش دو کشور و همکاری ورزشی بین ایران و آلمان تبادل نظر داشتند و در پایان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ایران، این ملاقات که در محل خانه المپیک آلمان در ریو  انجام شده بود نقطه عطفی در ارتقا روابط ورزشی بین دو کشور تلقی می شود. در خلال این جلسه روسای کمیته های المپیک دو کشور نسبت به امضا یک قرار داد همکاری که حاوی نکات بر جسته ای در راستای توسعه ورزش ایران وآلمان است، اقدام کردند.    
در این قرارداد دو محور اساسی مورد توجه قرار گرفته است که ابتدا به اراده طرفین مبنی بر ارتقاء روابط موجود تسریع و بر ضرورت پیروی از منشور المپیک به عنوان مجموعه قوانین ناظر بر فعالیت جنبش المپیک و ارزش های اخلاقی در ورزش تاکید شده است.     
همچنین طرفین قرار داد توافق کردند، در زمینه مبارزه با دوپینگ که بطور واضح اصول اخلاقی تصریح شده در مفاهیم المپیک را نقص می کند، همکاری کنند. 
محور دوم این تفاهمنامه همکاری فنی فعالیت دو کشور را پوشش می دهد. در مورد تبادل مربی و استفاده از تجربیات ورزشی در رشته های مختلف و برگزاری اردوهای تمرینی برای تیم های مختلف ورزشی و کلاس های آموزشی و مربیگری که در نشست های کارشناسانه و با مشورت فدراسیون های ورزشی دو کشور برنامه ای در این چارچوب تنظیم و به مورد اجرا گذاشته شود.  
همچنین کمیته ملی المپیک آلمان بر اساس این قرار داد متعهد می شود که در چارچوب فعالیت برنامه های بین المللی وزارت خارجه آلمان ترتیبی اتخاد کند که از تجربیات مربیان آلمانی در کشور ایران استفاده و در مورد شرکت متخصصین و کارشناسان ورزشی ایران در برنامه فدراسیون های دوو میدانی و فوتبال و حضور در دوره های آموزشی دانشگاه لایپزیک تسهیلات لازم را در اختیار کمیته ملی المپیک قرار گیرد. 
شایان ذکر است، پیشنهاد امضا این قرار داد در ریو به سفر کوتاه آلفون رییس کمیته المپیک آلمان در خرداد ماه گذشته به تهران و دیدار وی با هاشمی در محل کمیته ملی المپیک برمی گردد.
۲۰ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۷:۲۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.