سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی 2016؛ الهه احمدی: بدون دغدغه به المپیک فکر می کنم

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی 2016؛ الهه احمدی: بدون دغدغه به المپیک فکر می کنم
بانوی تیرانداز المپیکی ایران گفت: مشکلات را پشت‌سر گذاشتیم و بدون هیچ دغدغه ای تنها به المپیک فکر می‌کنم.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک به نقل از فدراسیون تیراندازی، الهه احمدی در خصوص شرایط آمادگی خود برای حضور در المپیک گفت: خداوند در لحظات سخت به من کمک کرد. دو سال سخت را پشت‌سر گذاشتم. یکی قبل از کسب سهمیه المپیک و در مرداد ماه سال گذشته برای کسب سهمیه و یک سال هم برای کسب آمادگی جهت حضور پرقدرت در المپیک. خوشحالم با این شرایط به المپیک اعزام می‌شوم.

وی در خصوص احتمال کسب مدال در المپیک تاکید کرد: بین  ۶۳ تیراندازی که قرار است ۱۶ مرداد مسابقه دهند و همگی هم قهرمان هستند، نمی‌دانم چه کسی مدال طلا را کسب می‌کند اما بدانید برای مدال طلا به ریو می‌روم. سال گذشته دو مدال طلا در مسابقات جهانی کسب کردم و تکرار آن غیر ممکن نیست. تفاوت ورزشکاران در روز مسابقه تنها در برتری ذهنی آنها است و اگر از پس آن بربیایم، می‌توانم راهی فینال شوم.

بانوی المپیکی ایران در پاسخ به این سوال که آیا در این مدت امکانات کامل برای رسیدن به آمادگی داشته‌اید، افزود: خاصیت ورزش ما این است که پر خرج و پر هزینه است. به‌علاوه شرایط ورزش کشور و فدراسیون تیراندازی نیز مناسب نبود ولی با همه این شرایط مشکلات را پشت‌سر گذاشتیم و امیدوارم نتیجه آن را در المپیک ببینیم. در حال حاضر دغدغه خاصی ندارم و تنها به مسابقات فکر می‌کنم.

الهه احمدی در خصوص اردوی تیم ملی تیراندازی در آلمان پیش از اعزام به بازی‌های المپیک ریو اظهار داشت: دو اردوی ۲۰ روزه در فرانسه و آلمان داشتیم و تمرینات ما در هانوفر واقعاً سازنده بود. به جز دوری از خانواده، تمرینات فشرده و سختی را هم پیش‌رو داشتیم اما در نهایت باید بگویم این اردو برای همه ورزشکاران عالی بود.

وی تیراندازان صربستان، چک، کرواسی، چین و آلمان را اصلی‌ترین حریفان خود دانست و گفت: تیراندازان خوبی در المپیک حضور دارند که من آنها را می‌شناسم. ۲۵ نفر هستیم که برای مدال طلا به صورت جدی رقابت داریم. به مدال طلا نزدیک هستیم و مطمئنم که خداوند در این میدان بزرگ کنار ما خواهد بود. از مردم می‌خواهم که برای ما دعا کنند.

نجمه خدمتی: فقط با کسب نتیجه خوب راضی نمی شوم
 
نجمه خدمتی بانوی تیرانداز المپیکی کشورمان گفت: تنها به اینکه یک نتیجه خوب کسب کنم راضی نیستم بلکه می‌خواهم برای ایران مدال کسب کنم.

نجمه خدمتی  در خصوص حضور در المپیک و شرایط آمادگی خود اظهار داشت: در تیراندازی هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست. من تنها به اینکه یک نتیجه خوب کسب کنم راضی نیستم بلکه تمام تلاش خود را به کار می‌گیرم تا ابتدا در جمع فینالیست‌ها قرار بگیرم و سپس بتوانم برای ایران مدال کسب کنم.

وی افزود: همه ورزشکاران و تیراندازان جهان با هدفی جز کسب مدال راهی برزیل نمی‌شوند و من هم از این امر مستثنی نیستم. خوشبختانه پس از پشت سر گذاشتن اردوهای مناسب آماده هستیم و امیدوارم شرایط در روز مسابقه به گونه‌ای باشد که بتوانیم مدال بگیریم.

بانوی المپیکی ایران در خصوص اردوهای آمادگی تیم ملی در آلمان تأکید کرد: اردوی ۱۸ روزه‌ای را در هانوفر آلمان پشت سر گذاشتیم که این تمرینات فشرده باعث شد در اوج آمادگی قرار بگیرم. یکی از دلایل تمرینات ما در آلمان استفاده از فشنگ کافی و همچنین رفع نواقص سلاح‌ها بود که خوشبختانه به این هدف رسیدیم.

خدمتی گفت: در هانوفر روزانه در دو نوبت صبح و عصر تمرین و فشنگ‌های مختلف را تست کردیم. من در المپیک در دو رشته تفنگ بادی ۱۰ متر و تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر شرکت می‌کنم. باید بگویم شرایط ما در هر دو رشته مناسب است و امیدوارم در این بخش‌ها نتیجه خوبی بگیرم.

پوریا نوروزیان: هر 5 نماینده ایران شانس کسب مدال دارند

تنها نماینده مرد تیراندازی ایران در المپیک ۲۰۱۶ گفت: هر پنج نماینده تیم ملی تیراندازی در المپیک دارای شانس مدال هستند و امیدوارم بتوانیم به اولین مدال تاریخ این رشته در المپیک برسیم.

پوریا نوروزیان در خصوص آخرین شرایط تیم ملی تیراندازی پیش از آغاز سی و یکمین دوره المپیک تابستانی عنوان کرد: خوشبختانه شرایط خیلی خوبی داریم و خوشحالم در چنین جایگاهی قرار گرفتیم. من و هم تیمی‌هایم تمرینات خوبی در هانوفر داشتیم و همه چیز برای ما مهیا بود و به آن نتیجه‌ای که می‌خواستیم رسیدیم.

وی در پاسخ به این سوال که تیم ملی تیراندازی ایران چقدر شانس کسب مدال در ریو دارد؟ گفت: من فکر می کنم هر ۵ نماینده ایران دارای شانس رسیدن به فینال و حتی کسب مدال هستند. برای هم تیمی هایم شانس زیادی قائلم. خانم‌ها احمدی و خدمتی در بخش تفنگ بادی فوق العاده هستند. خانم جام بزرگ هم در خفیف توانایی بسیار خوبی دارد. در مورد خودم هم بهتر است نظر ندهم. فقط از شرایطی که دارم راضی ام. امیدورام عملکردم در اردوی آلمان را تکرار کنم و به فینال برسم چون فینال زن خوبی هستم.

تنها نماینده مرد تیراندازی در المپیک ۲۰۱۶ در خصوص مشکلاتی که تیراندازی در اعزام ها و حتی تجهیزات و فشنگ داشت گفت: قطعا اگر از مدتها پیش فشنگ داشتیم خیلی جلوتر بودیم ولی همین حالا نیز خدا را شکر می کنم که در سفرهای اخیر توانستیم خیلی از ضعف ها را برطرف کنیم. در این اردوها و مسابقات بچه های ما در حد رکورد جهانی تیر انداختند و همه خود را باور داریم. همه افرادی که کنار ما بودند المپیکی ها و قهرمانان جهان بودند و تمرین کردن کنار آنها ما را به این خودباوری رساند که می توانیم حتی از آنها بهتر کار کنیم.

نوروزیان در پاسخ به این سوال که آیا استرس دارید گفت: هر مسابقه ای استرس خاص خود را دارد ولی ما کاری با استرس نداریم چرا که با آن زندگی کرده ایم و در میادین حساس باید بلد باشیم چطور آن را مهار کنیم.

ملی پوش المپیکی تیراندازی در پایان در خصوص لازلو سرمربی تیم ملی تیراندازی گفت: کار با لازلو عالی است. شاگردی او بهترین تجربه زندگی ام بود. لازلو هرچه برای قهرمانی لازم بود به ما یاد داد و ما را تا بالاترین سطح ممکن برد.امیدوارم بتوانیم در المپیک خوب نتیجه بگیریم و پاسخ زحمات فدراسیون و سرمربی را به خوبی بدهیم.

۱۲ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۰۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.