سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی 2016؛ ۱۰ صحنه ماندگار ورزش ایران در المپیک

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی 2016؛ ۱۰ صحنه ماندگار ورزش ایران در المپیک
همه قهرمانان در بازیهای المپیک فقط به سکوی اول می اندیشند اما عملکرد برخی ورزشکاران مدال نقره و برنز را هم بسیار ارزشمند کرده است.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک در تاریخ المپیک ورزشکاران ایران مدال های زیادی گرفته اند که ۱۴ مدال زرین بوده است اما همه اتفاقات مهم وتاریخی ما در زمان کسب مدال طلا ثبت نشده و گاهی کسب گردن آویز نقره و برنز مهم  تر و تاریخ ساز تر از یک مدال طلا بوده است. 
 
۱۰ رویداد تاریخی ایران در المپیک را با هم مرور می کنیم.
  
🔹مسجل شدن کسب مدال برنز برای جعفر سلماسی(البته هیچ کس شادی نکرد چون کارشناسان نخبه ورزش ما اصلا نفهمیده بودند چه اتفاقی رخ داده است!)در لندن ۱۹۴۸ که اولین مدال تاریخمان در المپیک بود.
🔹برد تختی برابر حریفان آمریکا وشوروی وکسب مدال طلا در المپیک ملبورن ۱۹۵۶ که با سکویی تاریخی برای تختی بالاتر از حریفان آمریکا وشوروی در دوره جنگ سرد همراه بود.
🔹قهرمانی نصیری در وزن دوم وزنه برداری المپیک مکزیکوسیتی که اولین طلای وزنه برداری برایمان بود واو را به ۴ طلای جهانی والمپیکی رساند و از نامجو در جهان بالاتر قرار داد.
🔹رسیدن عسکری محمدیان به فینال مسابقات المپیک ۱۹۸۸ سئول با برد برابر حریف بلغاری که اولین مدال بعد از انقلاب و اولین مدال ایران در المپیک را بعد از 12 سال رقم زد.
🔹برد رسول خادم برابر خادارتسف در المپیک ۱۹۹۶ که اولین مدال طلا را بعد از ۲۸ سال ثبت کرد. باز هم سکوی قهرمانی بالاتر از آمریکا وروسیه برای ایران ثبت شد.
🔹قهرمانی و رکورد شکنی حسین رضا زاده در المپیک ۲۰۰۴ که برای اولین بار با ثبت یک رکورد المپیکی و جهانی در وزنه برداری توام بود.
🔹برد برابر حریف آمریکایی و طلای هادی ساعی در المپیک ۲۰۰۸ پکن که در وزن ۱۲ کیلو بالاتر از و وزن طبیعی هادی ساعی اتفاق افتاد.
🔹قهرمانی بهداد سلیمی  و کسب مدال نقره وزنه برداری المپیک لندن که برای اولین بار با ۲ مدال در یک وزن برای کشورمان در المپیک همراه شد.
🔹مدال نقره احسان حدادی در دو و میدانی المپیک ۲۰۱۲ لندن که اولین مدال ایران در ورزش مادر بود. او در این مسابقات در یک قدمی طلا هم بود اما مدال نقره او ارزشی برابر طلا داشت. 
🔹مدال طلای حمید سوریان در المپیک لندن که ضمن کسب اولین مدال طلای فرنگی، ششمین مدال طلای جهانی و المپیکی را برای او ثبت کرد.
۱۲ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۴۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.