برای محروم شدن آکادوف حقیقتا ناراحتم

برای محروم شدن آکادوف حقیقتا ناراحتم
کیانوش رستمی: می دانستم حقم درالمپیک لندن مدال برنز نبود

خبردوپینگی شدن آپتی آکادوف رقیب روس تبار کیانوش رستمی ملی پوش شایسته کشورمان آنقدر که برای روس ها دردآور بود، برای ما و تیم ملی وزنه برداری ایران که پیش روی خود بازی های المپیک 2016 را دارد خبری مسرت بخش به شمار می رود. اما این خبر اگر چه باعث بالا رفتن روحیه کیانوش رستمی ملی پوش شایسته کشورمان در آستانه بازی های المپیک 2016 ریو می شود اما برای خود کیانوش بواسطه اینکه دوستی چند ساله ای با آکادوف روس دارد تا حدودی ناراحت کننده است. آکادوف در المپیک 2012 لندن به شکلی عجیب و غریب بالاترازکیانوش رستمی ما که در رقابتهای جهانی 2011 فرانسه موفق شده بود این رقیب روس را با اقتدار کنار گذاشته و از سکوی طلایی جهان بالا برود قرار گرفت و به مدال نقره رسید!همان زمان این اتفاق تلخ حسرت را به دل ما و خیلی از اهالی وزنه برداری گذاشت.زیرا همه معتقد بودیم که حق کیانوش رستمی حقیقتا مدال برنزالمپیک نبود ولی حالا پس از گذشت 4 سال رنگ مدال کیانوش با مشخص شدن دوپینگی بودن رقیب روسش تغییرکرده وبرنز او به نقره المپیک مبدل می شود.

کیانوش رستمی پس از شنیدن این خبر که بعد از 4 سال مدال برنزش تبدیل شده به نقره بازی های المپیک معتقد است: من وقتی این خبر را شنیدم از اینکه مدال نقره به من رسیده است بیشتر از خودم برای خوشحالی مردمم و اهالی وزنه برداری خوشحال شدم. مطمئنا حس و انگیزه من پس از شنیدن این خبر برای تلاش بیشتر و کسب افتخاری ارزشمندتر در بازی های المپیک پیش رو(2016 ریو) دوچندان شد.
وزنه بردار طلایی ایران در رقابتهای جهانی 2011 و 2014در خصوص اینکه نظرش در مورد شرایط آکادوف با منتشر شدن این خبر در آستانه بازی های المپیک 2016 ریو چیست می گوید: راستش برای آکادوف خیلی ناراحتم.او و ایلیا از دوستان صمیمی من هستند. او هم برای حضور در این مسابقات زحمت کشیده بود. اما باور کنید از اینکه آکادوف در آستانه المپیک ریو محروم می شود خیلی ناراحتم! زیرا من با این وزنه بردار خیلی سال است که دوستم و آشنایی کاملی از او دارم.آپتی مسلمان است و معتقد به اصول اسلام؛ حتی من قرائت قرآن او را هم شنیدم. به همین دلیل واقعا متاثر شدم از اینکه یک چنین شرایطی برای این وزنه بردار مسلمان روس رخ داد تا در آستانه المپیک دچاربحران و مشکل جدی بنام دوپینگ و محرومیت شود. بی تردید هر ورزشکاری اگر در مسابقات جهانی و المپیک با آگاهی شرکت نکند برایش مشکل ساز می شود.

رستمی البته دعاهای همیشگی مردم ایران را حافظ و حامی اصلی قهرمانان ایران در تمامی میادین بین المللی دانسته و مدالش را نیز به شهداء ومردم کشورش تقدیم می کند: بی تردید ما مدیون دعاها و حمایتهای همیشگی رهبر عزیز و گرانقدر انقلاب ؛ مردم و خون شهداء هستیم. به همین دلیل من مدالم را تقدیم می کنم به مقام معظم رهبری، همه مردم ایران و شهدای انقلاب که ما همه مدیون خون این عزیزان و خانواده های آنها هستیم. دعاهای مردم عزیزم همیشه در سخت ترین شرایط به من کمک کرده و همواره باعث شده تا من و بقیه ملی پوشان افتخارات زیادی را برای ایران اسلامی کسب کنیم.
ملی پوش شایسته دسته 85 کیلوگرم کشورمان در پایان معتقد است:حرف من چیز دیگری است.همه از کیانوش رستمی توقع دارند.من رکورد دنیا را شکستم اتفاقی نیفتاد و خیلی ها بی تفاوت از کنار رستمی گذشتند.الان مدال نقره برای من شده است باز هم خیلی ها بی تفاوت از کنار این عبور خواهند کرد! باور کنید از کنار واقعیت ها نمی شود گذشت.شک ندارم که مسئولان کشور ما به درستی فکر می کنند اما همه باید این را بدانند که المپیک مهمترین رویداد ورزشی جهان است و آنقدر برای کشورها اهمیت دارد که سیاست را هم وارد ورزش می کند.من انتظارات زیادی ندارم فقط باید حمایت شوم.خدا را شکر می کنم که به من قدرت داد تا بتوانم رکورد جهان را بشکنم.من دارم برای طلایی شدن در المپیک پیش رو تلاش می کنم اما توقع دارم که حواس مسئولان هم به ورزشکاران باشد.

۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۳۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.