در مراسم تجلیل از افتخار آفرینان المپیاد نوجوانان جهان؛کیومرث هاشمی: شطرنج ریشه در تاریخ و فرهنگ ایرانیان دارد

در مراسم تجلیل از افتخار آفرینان المپیاد نوجوانان جهان؛کیومرث هاشمی: شطرنج ریشه در تاریخ و فرهنگ ایرانیان دارد
رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک روز گذشته در محل کمیته ملی المپیک از شطرنجبازان مدال آور المپیاد جهانی مجارستان تجلیل بعمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک که به همراه شاهرخ شهنازی دبیرکل این کمیته عصر روز دوشنبه در محل کمیته المپیک پذیرای شطرنجبازان مدال آور المپیاد جهانی مجارستان و جمعی از مسئولین فدراسیون بودند با اشاره به اینکه شطرنج ریشه در تاریخ و فرهنگ ایرانیان دارد افزود: شطرنج رشته ایی سخت و سنگین است و زمانی که موفقیتی مثل کسب عنوان سومی جهان در المپیاد جهانی آنهم با حضور 54 تیم از کشورهای بزرگ و صاحب نام را ورزشکاران ما بدست می آورند توقعات و انتظارات از بالاتر می رود و اکنون وظیفه سنگین تری بر دوش شما قهرمانان و فدراسیون شطرنج است.
کیومرث هاشمی با اشاره به اینکه مدال های جهانی بخصوص المپیاد های جهانی در شطرنج را می توان با مدال های المپیک مقایسه کرد افزود: از فدراسیون شطرنج تقاضا می کنیم طرحی را تهیه کنند تا بر مبنای آن ارزش مدال های قهرمانان جهانی و المپیاد های جهانی شطرنج را برآورد کنیم و مدال آوران این رشته بتوانند از مزایای قهرمانان در مواردی مثل سرباز قهرمان ، امتیازات دانشگاهی و سایر مزایا بهره مند شوند.
وی مجددا موفقیت بزرگ شطرنجبازان ایران در الممپیاد جهانی شطرنج در مجارستان را به قهرمانان و فدراسیون شطرنج تبریک گفت.
 
در ابتدای این مراسم سید امیر حسینی قائم مقام فدراسیون گزارش مختصری از موفقیت تیم نوجوانان ایران در المپیاد جهانی ارائه داد و گفت: ابتدا باید موفقیت های ورزش کشور به خصوص در بازی های آسیایی اینچوان را به ریاست و دبیر کل محترم کمیته ملی المپیک تبریک بگویم و خوشحالم که در دوره مدیریت جدید کمیته ملی المپیک بزرگانی از خانواده ورزش و از جنس اینکار مسئولیت کمیته را پذیرفته اند و انشالله موفقیت های ورزشکاران کشور روز به روز با وجود افرادی مثل شما تداوم داشته باشد.
سید امیر حسینی افزود: اکنون ایران در رده های سنی زیر 16 سال جزو سه کشور برتر شطرنج در جهان است و در رده بانوان نیز در ردیف ده تیم برتر جهان قرار داریم که بیانگر آینده نگری و برنامه ریزی های فدراسیون شطرنج می باشد.
محمدعلی سادات منصوری سر پرست تیم نوجوانان و همچنین استاد هرندی سرمربی تیم ملی شطرنج نوجوانان نیز گزارش مختصری از موفقیت های اخیر شطرنجبازان در المپیاد جهانی مجارستان را ارائه دادند.
همچنین احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران و عضو تیم بوندس لیگایی هامبورگ آلمان در توضیحی مختصر گفت: شطرنج بر خلاف بسیاری از رشته های ورزشی در سنین نوجوانی ورزشکارش به کمال می رسد  یعنی اینکه  از 5 – 6 سالگی این قهرمانان موارد اصولی را آموزش می بینند و وقتی به سن 16 سالگی می رسند دارای پختگی یک قهرمان ملی هستند.
وی گفت: بنابراین باید شطرنج را مسئولین به صورت خاص و ویژه ببینند و من یقین دارم که این نوجوانان در آینده جزو قهرمانان بزرگ جهان خواهند شد.
در این نشست همچنین افشین تهرانی مدیر تیم های پایه فدراسیون شطرنج نیز حضور داشت.

۹ دی ۱۳۹۳ ۱۳:۱۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.