مراسم افتتاحیه هفدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون برگزار شد؛رژه کاروان ورزشی ایران با پرچمداری سلیمی

مراسم افتتاحیه هفدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون برگزار شد؛رژه کاروان ورزشی ایران با پرچمداری سلیمی
مراسم افتتاحیه هفدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون دقایقی پیش با حضور مسئولان کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا و نمایندگان 45 کشور عضو آسیایی آن در استادیوم اصلی شهر اینچئون برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار اعزامی به هفدهمین دوره بازیهای آسیایی؛در این مراسم  که توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک،شیخ احمد الفهد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا به همراه جمعی از مقامات رده بالای دیگر کشورها حضور داشتند ابتدا از ساعت 18 کودکان خردسال به اجرای حرکات نمایشی پرداختند و آرام آرام بعد از پر شدن استادیوم 60 هزار نفره و آغاز ساعت 20 مراسم افتتاحیه با رنگ و لعاب بهتری برگزار شد.
همچنین در مراسم افتتاحیه کیومرث هاشمی و شاهرخ شهنازی،رییس و دبیر کل کمیته ملی المپیک و نصرالله سجادی، معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان حضور داشتند.
قبل از مراسم افتتاحیه همچون دیگر مراسم افتتاحیه بازیهای مهم حساسیت های امنیتی خاص خودش را داشت و تدابیر امنیتی خوبی حکم فرما بود میزبان در مراسم افتتاحیه از عناصر آب،باد،خاک و در نهایت آتش در زیبا تر کردن مراسم افتتاحیه بهره لازم را برد هر چقدر هوای اینچئون رو به سردی می رفت مراسم افتتاحیه گرم تر می شد .

پرچم کاروان ورزشی کره جنوبی را هشت ورزشکار مطرح این کشور حمل کردند. ها هیونگ جو (قهرمان جودو المپیک 1984)، یون کیونگ شین (ملی پوش هندبال کره جنوبی در پنج دوره بازی های آسیایی و دارنده 5 طلا)، پارک جو بونگ (یکی از رکورد داران کتاب گینس)، یئو هونگ چول (قهرمان ژیمناستیک بازی های آسیایی 1998)، بائک اوک جا (قهرمان پرتاب وزنه بازی های آسیایی 1970)، هیون جئونگ هوآ (قهرمان مسابقات گرند اسلم تنیس روی میز)، شین جونگ هی (اولین داور بین المللی زن کره جنوبی و دارنده کرسی ورزشکاران در کمیته المپیک کره جنوبی) به همراه جانگ میران (اولین وزنه بردار قهرمان کره جنوبی) حمل کنندگان پرچم کره جنوبی بودند.
سپس شیخ احمد الفهد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا  در متن پیام آغاز هفدهمین دوره بازیهای آسیایی گفت:به نمایندگی از شورای المپیک آسیا افتخار بزرگی است که خدمت همه کسانی‌ که اینجا در مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی هستند خیر مقدم عرض کنم. وقتی به این ورزشگاه بزرگ و زیبا نگاه می‌کنم می‌توانم تمام سخت‌کوشی‌ها و فداکاری‌های کسانی که میزبانی این دوره از بازی‌ها را داشته‌اند ببینم. هفت سال پیش این ورزشگاه درست مثل خود بازی‌های آسیایی تنها یک آرزو و رویا بود ولی امروز آن آرزو به واقعیت تبدیل شده است.
گرچه بازی‌های آسیایی به شورای المپیک آسیا تعلق دارد ولی این بازی‌ها در اصل به همه شما ورزشکاران، مسئولان و مردم شهر کره و آسیا تعلق دارد. این بازی‌های شماست، پس بیایید متحد باشیم و این شور و هیجان شانزده روزه را با هم تقسیم کنیم.
ورزشکاران! خیلی خوشبختم که به همه شما که از 45 کشور آسیایی اینجا حضور به هم رسانده‌اید خیر مقدم بگویم. این نمایش اتحاد و وحدت همین الان یک پیروزی برای قاره آسیا و بازی‌های آسیایی محسوب می‌شود. رقابت سخت و جوانمردانه‌ای داشته باشید. به رقیبانتان احترام بگذارید در پیروزی فروتن باشید و در شکست سپاسگزار. دوستان جدیدی پیدا کنید و درباره فرهنگ‌های مختلف قاره آسیا اطلاعات کسب کنید. بالاتر از همه این‌ها از حضور در بازی‌های آسیایی لذت ببرید.
تماشاگران عزیز! از شما برای حضور در مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی و حمایت این بازی‌ها تشکر می کنم. ما 36 رشته ورزشی در این رقابت‌ها داریم و برای هر کس چیزی در این بازی‌هاست. به بازی‌های مختلف بروید، ورزشکارانتان را تشویق کنید و از آن‌ها حمایت کنید. آن‌ها با حمایت شما می‌توانند فراتر از حد انتظارشان ظاهر شوند و به رکوردهای جدیدی برسند.
رسانه‌ها! ما پذیرای 10 هزار نفر از همکاران شما در شهر اینچئون هستیم. شما خبرنگاران نقش مهمی در گسترش بازی‌های آسیایی دارید و باعث می‌شوید بازی‌های آسیایی به پیشرفت خود ادامه دهد. از طریق پوشش رسانه‌ای، رادیویی، تلویزیونی، روزنامه و مجله و البته شبکه‌های اجتماعی قطعاً هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی در عرصه جهانی می‌درخشد. تمام دنیا هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی را می‌بیند.
اسپانسرها! همیشه از شما به خاطر حمایت بی دریغ و اعتمادتان تشکر می‌کنیم. شما برای چالشی هیجان‌انگیز به ما پیوسته‌اید. ما و اسپانسرها مثل یک تیم عمل خواهیم کرد تا موفقیت بازی‌های آسیایی را تضمین کنیم. در نهایت می‌خواهم از کمیته سازماندهی این رقابت‌ها تحت ریاست آقای کیم یونگ سو تشکر کنم. از شهر چندفرهنگی اینچئون از دولت کره‌جنوبی از کمیته المپیک کره تشکر می‌کنم. همچنین می خواهم از شما مردم اینچئون برای اینکه به ما اجازه داده‌اید که به شهر شما بیاییم و بازی‌های آسیایی را جشن بگیریم تشکر می‌کنم. من در حال حاضر از آقای پارک گئون هایه رئیس‌جمهور کره جنوبی می‌خواهم که این بازی‌ها را رسماً افتتاح کنند.
صحبت های رئیس شورای المپیک آسیا که بر روی مانیتور بزرگ و زیبای استادیوم به چند زبان آسیایی و از جمله فارسی ترجمه می شد مورد توجه تماشاگران قرار کرفت.
سپس کشورها بر اساس حروف الفبای کره ای رژه رفتند که نپال اولین کشور بود و در نهایت کاروان میزبان رژه رفت. ایران هم به عنوان بیست و هفتمین کشور با پرچمداری بهداد سلیمی قهرمان جهان و المپیک کشورمان وارد ورزشگاه شد.
در قسمت پایانی مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی اینچئون مشعل بازی‌های آسیایی توسط دو نخبه ورزشی خردسال کره ای و  با همکاری یک زن روشن شد.
پنج ورزشکار در ابتدا این مشعل را حمل کردند که لی‌سئونگ‌یئوپ (بازیکن بیسبال)، پارک اینبی (بازیکن گلف حرفه‌ای زنان)، لی‌کیو‌ هیوک (ورزشکار اسکیت سرعت)، پارک چان‌سوک (بازیکن افسانه‌ای بسکتبال زنان) و لی‌هیونگ‌تایک (تنیس‌باز) این وظیفه را برعهده داشتند.
کاروان ورزشی ایران که با 276 ورزشکار در 22 رشته ورزشی در بازی‌های آسیایی 2014 شرکت دارد.

۲۸ شهریور ۱۳۹۳ ۲۲:۳۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.