دیدار رئیس فدراسیون جهانی کشتی با رئیس و دبیر کل کمیته؛ هاشمی:آماده هر نوع همکاری با فدراسیون جهانی جهت بسط و گسترش کشتی در جهان هستیم/لالوویچ تغییرات در فیلا نیاز به زمان دارد

دیدار رئیس فدراسیون جهانی کشتی با رئیس و دبیر کل کمیته؛ هاشمی:آماده هر نوع همکاری با فدراسیون جهانی جهت بسط و گسترش کشتی در جهان هستیم/لالوویچ تغییرات در فیلا نیاز به زمان دارد
صبح امروز نناد لالوویچ رئیس فدراسیون جهانی کشتی فیلا به همراه رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی با حضور در کمیته ملی المپیک با کیومرث هاشمی و شاهرخ شهنازی رئیس و دبیر کل کمیته دیدار و گفتگو کرد.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در ابتدای این دیدار کیومرث هاشمی ضمن خبر مقدم به رئیس فدراسیون جهانی ابراز اشت: کشتی از رشته های خوب ما در بازیهای المپیک بوده و از رشته هایی است که مورد توجه تمام ایرانیان می باشد و با توجه به اینکه 63 درصد از مدالهای ایران را در المپیک کشتی گیران بدست آورده اند مسئولان این فدراسیون مورد توجه و حمایت خواهند بود و در حال حاضر یکی از مدیران زحمتکش و قهرمانان المپیکی ما در راس این فدراسیون بوده و حتی در انتخابات 5 ماه گذشته کمیته آقای دبیر ورسول خادم از نام آوران کشتی ما در المپیک و جهان عضو هیات اجرایی از سوی اعضای مجمع کمیته ملی المپیک انتخاب شدند و حتی زمانی که بحث خروج این رشته در المپیک مطرح شد ایران تلاشهای بسیاری در این زمینه جهت حضور دوباره کشتی در المپیک انجام داد.
وی ادامه داد:انتظار داریم بر خلاف گذشته با مدیریت خوب جنابعالی فیلا توجه ویژه ای به ایران در کسب کرسی های مهم جهانی داشته باشد ولی در ابتدا لازم است به چند نکته توجه داشته و پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه می دهیم.
هاشمی خاطر نشان کرد: ابتدا می بایست با توجه به قدرتی بودن این رشته مراقب استفاده از مواد نیروزا در بین ورزشکاران این رشته باشیم تا منجر به آسیب پذیری این رشته در عرصه جهانی و المپیک نگردد که در حال حاضر فدراسیون کشورمان و کمیته ملی المپیک ایران دارد روی این مسئله کار می کند، در واقع باید برپایی کلاسهای آموزشی و سمینارهای متعدد در خصوص مضرات استفاده از مواد نیروزا را افزایش داد.
 دوم استفاده از ظرفیت کشتی ایران در کسب کرسیهای بین المللی است امیدورایم با توجه به جایگاهی که کشتی ایران در عرصه جهانی و المپیکی دارد و ارتباط خوبی که بین شما و آقای خادم وجود دارد این مشکل بر طرف شود. موضوع سوم عدم تداخل رقابت های مختلف فیلا با رقابتهای مهم دیگر قاره هاست به عنوان مثال ما بازیهای آسیایی اینچئون را در پیش داریم ولی درست 10 روز قبل شاهد برگزاری رقابتهای جهانی کشتی هستیم این مسئله کار را برای کشتی گیران ما جهت حضور در دو رویداد مهم سخت می کند هر چند این مشکل تمام کشورهای آسیایی است. مبحث چهارم اینست که هر چند سال یکبار تغییراتی در قوانین فدراسیون جهانی اعمال می شود و ما انتظار داریم تا نقطه نظرات دیگر کشورها و بخصوص فدراسیون کشتی ما در این زمینه مورد توجه قرار گیرد چرا که استفاده از نقطه نظرات دیگر فدراسیون ها می تواند پشتوانه خوبی برای فیلا گردد اما پیشنهاد دیگری که کمتر در فیلا به آن توجه می شود اینست که فدراسیون جهانی ورزش دانش آموزی در کشور فرانسه اقدام به برگزاری رقابتهایی با محوریت دانش آموزان می کند که در میان 20 رشته حاضر در آن، متاسفانه نامی از کشتی دیده نمی شود فیلا می تواند طی تفاهمنانه ای با آنها کشتی را به جمع رشته های دیگر دانش آموزی اضافه کند.
هاشمی تصریح کرد:اما یکی از نکات قابل توجه در کشتی جهانی بحث داوری است به نظر می رسد سن داوران کشتی بالاست و فدراسیون جهانی می بایست رویکرد بیشتری در استفاده از داوران جوان داشته باشد و کمیته ملی المپیک ایران ضمن حمایت از شما و فدراسیون جهانی این آمادگی را دارد تا در بسیاری از زمینه ها همچون حضور کشتی در فدراسیون جهانی دانش آموزی تعامل و همکاری خوبی با شما داشته باشد.
در ادامه نناد لالوویچ رئیس فدراسیون جهانی کشتی ضمن تشکر از نقطه نظرات رئیس کمیته ملی المپیک اظهار داشت:تغییرات در فیلا آرام آرام آغاز شده ولی زمان می برد و بعد از رقابتهای جهانی بسیاری از تغییرات و تحولات صورت خواهد گرفت به عنوان مثال در فیلا شاهد افزایش 10 برابری هزینه مبارزه با دوپینگ تا قبل از مسابقات هستیم تا در جریان رقابتهای شاهد دوپینگ نباشیم.
وی ادامه داد: در بحث داوری نیاز به زمان داریم ولی در زمینه بهره مندی از پیشنهادات فدراسیونهای مختلف جهان با نظر شما موافقم به عنوان مثال ما در گذشته بیش از 200 پیشنهاد از فدراسیونهای مختلف داشته ایم البته برگزاری مسابقات مختلف کشتی بنوعی همسو با کمیته بین المللی المپیک خواهد بود ما در گذشته رقابتهای نوجوانان و جوانان نداشتیم ولی الان داریم برگزار می کنیم.
رئیس فدراسیون جهانی ضمن تایید صحبتهای رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص زمان کم فاصله رقابتهای جهانی و بازیهای آسیایی خاطر نشان کرد :البته امسال نمی توانیم تغییراتی در زمان برگزاری رقابتهای جهانی داشته باشیم اما با نظر شما موافقم، تقویم برگزاری مسابقات کشتی بسیار پرترافیک است به همین دلیل ممکن است در آینده تغییراتی در برگزاری رقابتهای جام جهانی و قهرمانی جهان داشته باشیم  به هر حال برگزاری رقابتهای تیمی و انفرادی شرایط خاص خود را داشته و ممکن است مسابقات جهانی و جام جهانی را در سالهای مختلف و با فاصله برگزار کنیم که این طرح در دست بررسی است.
لالوویچ ادامه داد: به هر حال برای تغییرات مورد نظر در کشتی جهان نیاز به زمان داریم در واقع در نظر داریم حتی نام فیلا و لوگوی فدراسیون جهانی را تغیر دهیم .
وی در خصوص عدم حضور ایرانیان در کرسی های مهم جهانی ادامه داد: البته هستند ایرانیانی که عضو بخش های مختلف فیلا هستند ولی در عدم کسب کرسی جهانی بخشی از آن به خود شما باز میگردد مثلا شما در دور گذشته دو نفر کاندیدا برای عضویت رئیسه معرفی کردید اگر یک نفر باشد بیشتر می توان تمرکز داشت و در این باره صحبتهایی با آقای خادم رئیس فدراسیون شما داشته ایم.
رئیس فدراسیون جهانی در خاتمه تصریح کرد:از طرفی به دنبال این هستیم که در فدراسیون جهانی که 118 نفر حق رای دارند تمامی اعضای از قدرت برابر برای دادن رای برخوردار باشند و حتی می خواهیم کاری کنیم تا فدراسیونهایی که به ورزش دانش آموزی و جوانان اهمیت می دهند رای بیشتری داشته باشند.
لالویچ درخاتمه اظهار داشت: با آقای خادم به توافق رسیدیم تا فردی را برای حضور در هیات رئیسه جهانی معرفی کنند و ما هم تمام تلاشمان را در حمایت از نماینده شما بکار خواهیم بست.
همچنین شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک ضمن قدردانی از تلاش های رئیس فدراسیون جهانی اظهار داشت:صحبت های آقای لالوویچ بیانگر دید باز و برنامه های وسیعی است که برای رشد این رشته در جهان دارد به هر حال قبول مسئولیت فدراسیون جهانی کشتی که قدمتی تاریخی دارد بسیار سخت است و بدون شک حضور وی در راس فدراسیونی که زمانی خود قهرمان آن بوده است تاثیر بسزایی در رشد و موفقیت این رشته خواهد داشت.
شهنازی تصریح کرد:حضور لالوویچ در راس فدراسیون جهانی که نگاهی فرا جناحی دارند و در جهت بسط و موفقیت این رشته از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند مایه دلگرمی ماست و همانطور که از فدراسیون کشتی کشورمان با مدیریت خوب آقای خادم حمایت می کنیم از فدراسیون جهانی نیز حمایت های لازم را خواهیم داشت.

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۱:۲۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.