پولادگر: باید باور ما نسبت به مسائل فرهنگی حوزه ورزش تغییر کند

پولادگر: باید باور ما نسبت به مسائل فرهنگی حوزه ورزش تغییر کند
رئیس فدراسیون تکواندو با تاکید بر تغییر باورها نسبت به مسائل فرهنگی حوزه ورزش گفت: شناسایی تفاوت ورزشکار و قهرمان ما با دیگر افراد جامعه موضوعی است که در برنامه ریزی های فرهنگی باید مورد توجه قرار بگیرد .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو سیدمحمد پولادگر در نخستین نشست هم اندیشی تبیین نقش فرهنگی فدراسیون های ورزشی کشور ضمن بیان مشکلات فرهنگی در حوزه ورزش به خصوص بخش قهرمانی گفت: باورما نسبت به مسائل فرهنگی به عنوان مربی، رئیس فدراسیون و تمامی دست اندرکاران حوزه ورزش باید تغییر کند. پیش از هر حرفی باید این باورها را تاکید و یادآوری کنیم.

وی افزود: تفکیک جسم و روح امکان پذیرنیست و انسانی می تواند کامل و ایده آل شود که در هر دو بعد جسمانی و روحانی رشد کند.

پولادگر با طرح این سوال که آیا به میزان وقت و هزینه ای که برای مسائل فنی در ورزش می گذاریم به مسائل روحی و فکری هم می پردازیم،اظهار داشت: ما باید به این نتیجه برسیم که میزان تاثیرابعاد روحی و روانی در موفقیت ها و عرصه های قهرمانی بسیار زیاد است و باید در این زمینه مخاطب خود را به درستی بشناسیم.

وی ادامه داد: شناسایی تفاوت ورزشکار و قهرمان ما با دیگر افراد جامعه موضوعی است که در برنامه ریزی فرهنگی بسیار تاثر گذار استو باید مورد توجه قرار بگیرد .آیا تا کنون از خود سوال کرده ایم که این ورزشکار صاحب سکو چه نقشی در جامعه دارد و به چه میزان می تواند تاثیرگذار باشد؟

پولادگر با تاکید بر این نکته که باید خود را درجایگاه قهرمانان قرار و به آن ها شخصیت دهیم، گفت: اگر ما به این مسائل توجه و قهرمانان مان را آماده می کردیم آفتی از این جایگاه نصیبمان نمی شد و به این راحتی آن ها را به یک ناهنجاری اخلاقی محکوم نمی کردیم.
رئیس فدراسیون تکواندوافزود: موضوع دیگری که حائز اهمیت است، تاثیر نقش دین در تبلور شخصیت قهرمانان است.اگر این مسائل را برای خود تفسیر و با اعتقاد حرکت کینم علی رغم وجود تمام مشکلات می توانیم تاثیرات آن را به روشنی ببینیم.

پولادگر با طرح سوال دیگری مبنی بر کار فرهنگی و جسمی چه تفاوتی با هم دارند، گفت: این دو از هم قابل تفکیک نیستند و با هم عجین شده اند. ماباید در مرحله نخست به خودباوری برسیم واین مسائل را عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: برای انجام کار فرهنگی بر روی ورزشکاران باید واقعیات را در نظر بگیریم. این که ببینیم چه به آن ها داده ایم و از آن ها چه می خواهیم.

رئیس فدراسیون تکواندو در پایان نتیجه عدم تغییر در بازی زندگی را تعویض عنوان کرد و گفت: اگرباور نکینم که دین چه نقشی درتبیین و ساخت شخصیت فرد دارد و این که ورزشکاران و جوانانی که در اردوهای ملی هستند چه جایگاهی در جامعه دارند نمی توانیم به نتیجه مطلوب و بازده مناسب درحوزه فرهنگ دست یابیم و در نهایت اگر مخاطب شناسی نکنیم قطعاًنمی توانیم تاثیر گذار باشیم.

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۹:۳۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.