حریف نخست حاجی پور در یک نگاه؛ مارتون استرالیایی یکی از با تجربه ترین ها(687)

حریف نخست  حاجی پور در یک نگاه؛ مارتون استرالیایی یکی از با تجربه ترین ها(687)
اما در روز جمعه سوسن حاجی پور در وزن 67- کیلوگرم زنان ساعت 13:00 به وقت تهران مقابل کارمن مارتون نفر هشتم رنکینگ جهانی از استرالیا میرود و در صورت پیروزی در دور بعد با برندهی تکواندوکاران مصر و سوئد روبرو خواهد شد.
این مبارز استرالیایی از تجربه و شگرد خاصی در مسابقات خود برخوردار است و با نگاهی به عملکرد وی در می یابیم نباید او را دستکم گرفت هر چند حاجی پور هم هوگوپوش دست و پا بسته ای نیست.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛کار حاجی از این نظر سخت است که وی باید با حریفانی بلند قامت تر و سنگین وزن تر از خود در المپیک مبارزه کند وی اگر مقهور جو المپیک نشود می تواند با توجه به تکنیک خوبی که دارد بر  مارتون غلبه و حتی در ادامه نخستین مدال المپیکی بانوان را کسب کند اگر چه برای رسیدنه به این هدف کارش ساده نیست.

مارتون استرالیایی یکی از با تجربه ترین ها
کارمن مارتون: (03/06/1986)
این استرالیایی در مسابقات نوجوانان جهان توفیقی نداشت اما قبل از اینکه در ججو 2001  حضور در مسابقات قهرمانی جهان بزرگسالان را تجربه کند، یک بار در چانگ چوا برنز نوجوانان آسیا را بدست آورد.
کارمن در ججو ،همان دور اول به یک ژاپنی باخت و حذف شد اما در جام جهانی 2002 توکیو همه را شگفت زده کرد و نقره گرفت.
مارتون در ژاپن ابتدا نماینده تایلند را 7 – صفر برد. بعد مارگاریتا مگرتیچیان از روسیه را 6 – یک مغلوب کرد. حریف سوم کارمن دایانا لوپز سرشناس از آمریکا بود که مقابل مارتون 2-7 شکست خورد. با این حال نماینده تکواندو استرالیا در فینال 2-4 به ایریدا سالازار مکزیکی باخت و نقره جام جهانی ژاپن را برگردن آویخت.
مارتون در مسابقات جهانی 2003 پارتن کرشن هم حضور داشت اما آنجا توفیقی بدست نیاورد چون در همان گام اول یک – 9 مقابل پاملا آگوستینی ایتالیا مغلوب شد.
63- کیلوی تکواندو استرالیا در مادرید 2005، روی پله سوم دنیا ایستاد. کارمن اول کیم یئون کره ای را 6-5 برد. بعد بیوهین ویتنامی را میلی متری 12 – 11 مغلوب کرد. در دور بعد هم عزیزه تانری کولو ترک را 7-4 شکست داد تا به پای فینال برسد؛ اما آنجا به ون لی سو چین تایپه ای 2-8 باخت و برنز گرفت.
نماینده استرالیا در المپیک لندن 2012، سابقه شرکت در مبارزات المپیک سال 2008 را هم دارد. کارمن در پکن اول بنیتس اکوادوری را 2 – صفر برد اما بعد در یک چهارم 2-5 مغلوب ناتالیا سیلوا برزیلی شد تا دستش به مدال نرسد.
جالب اینکه پکن برای این استرالیایی هیچ وقت خوش یمن نبود. چون در مسابقات جهانی سال 2007 هم وقتی به مرحله یک چهارم نهایی رقابت های پکن رسید، صفر – 7 مقابل هوانگ سئون کره ای باخت و حذف شد.
مارتون در مسابقات جهانی 2009 و 2011 هم نتوانست مدالهای برنز سال های 2002 و 2005 خود را تکرار کند.
این تکواندوکار در کپنهاگ 2009 نتیجه مبارزه مرحله یک هشتم خود را مقابل چوناپاس تایلندی 3- 7 واگذار کرد.
کارمن در کیونگجو 2011 هم پس از اینکه یاکولوآ اوکراینی و کارانیتاسی یونانی را 4-2 و 7- یک برد، در مرحله بعد چهره المپیکی سوئد الین جانسون را 6-3 پشت سر گذاشت اما در یک چهارم به مارینا سومیچ کروات 3 – 15 باخت و مدال نگرفت.
کارمن در مسابقات کسب سهمیه المپیک 2011 باکو هم فقط دو مبارزه کرد چون بعد از اینکه حریف نه چندان مطرح ونزوئلایی آدانیس کوردرو را 3 – یک برد به چهره شناخته شده تکواندو آفریقا سحام الساواحی 5-6 باخت و راه به جایی نبرد.
نماینده استرالیا در المپیک لندن پیش از اینکه در مسابقات کسب سهمیه قاره اقیانوسیه بی دردسر طلا بگیرد و مسافر این رقابتها شود؛ در شن زن چین نتوانست برنز یونیورسیاد را بدست بیاورد.
کارمن تا پای فینال این رقابتها پیش رفت و آنجا 6 – 7 به اوا گومز اسپانیایی باخت.

کارمن مارتون در سال 2012 شرکت در دو تورنمت هلند و اسپانیا را هم در دستور کار خود قرار داد که در اسپانیا برنز گرفت و در آیندهوون طلا!

خصوصیات فنی:خوب پا می زند و از قد و قامت بهتری نسبت به حاجی پور برخور دار است ولی عادت  دارد در لحظات حساس ببازد و از دفعات متعدد حضور در رقابتهای بین المللی مدالهای کمی دارد  اگر چه شروع کننده خوبی است و همیشه تمام کننده خوبی نبود و حاجی پور به هنگام مبارزه با وی با فقط تهاجمی بازی کند ولی از زدن پاهای بی خودی که خسته اش می کند خودداری کند.


۱۸ اَمرداد ۱۳۹۱ ۱۹:۰۷

نظر مخاطبان

محمد حسن شفایی
۱۳۹۱/۰۵/۱۸
0
0
0

امیدوارم یک اتفاق بزرگ در رشته تکواندوی ایران باشه امیدوارم افتخار آفرین برای میهن عزیزمون باشه.خدا پشت و پناهش.


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.