برترین های زورخانه جهان در سال 2011معرفی شدند

کمیته فنی فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای با بررسی آیین نامه و منشور اخلاقی فدراسیون و توجه ورزشکاران به رعایت اصول جوانمردی و منش پهلوانی، برترین های سال 2011 را انتخاب کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون؛در انتخاب برترین های جهان در سال 2011، ملاک های دیگری از جمله چگونگی حضور در مسابقات، تکنیک های فنی، امتیاز هنرهای فردی و تلاش کشورها در جهت توسعه ورزش زورخانه در نظر گرفته شده است.

همچنین برای نخستین بار ورزشکاران آفریقایی و  برترین های پارازورخانه  نیز انتخاب و معرفی شدند.

فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای که مهرماه سال 1383 با مشارکت 22 کشور جهان فعالیت خود را آغاز کرده، توانسته است ورزش زورخانه و آیین پهلوانی را با کمک اعضاء و کنفدراسیون های قاره ای به شایستگی در بیش از 60 کشور جهان معرفی کند.
IZSF در سال 2011 میلادی علاوه بر  بیش از 10 دوره آموزشی در کشورهای مختلف آسیایی، آفریقایی و اروپایی، مسابقات قهرمانی قاره ای و  جام جهانی را نیز با موفقیت برگزار کرده است.

برترین های سال 2011 زورخانه در جهان

با اخلاق ترین ورزشکارFair Play:ایوس فو، کامرون
آقای ایوس فوک پدیده آفریقا و کشتی گیر سنگین وزن کامرون: دارنده مدال طلا  کشتی سنگین وزن  و مدال نقره رشته سنگ گیری قاره آفریقا با توجه به رفتار پهلوانی و رعایت اصول جوانمردی در رویارویی با رقیبان و رعایت نهایت احترام نسبت به حریفان و قوانین به عنوان با اخلاق ترین ورزشکار 2011 برگزیده شد.

پدیده سال 2011: جابر صبری، عراق
آقای جابر صبری عبدالامیر از عراق: دارنده 5 مدال طلا و یک مدال نقره )جام جهانی بلاروس: دارنده دو مدال طلا در رشته های چرخ چمنی، کباده و یک مدال نقره تیمی. مسابقات جوانان آسیا در تاجیکستان: سه مدال طلای در رشته های تیمی، کباده  و میل گیری سنگین) به عنوان پر امتیاز ترین ورزشکارسال 2011 انتخاب شد.

رشته تیمی: جمهوری آذربایجان
با تشکر از حضور موثر تیم های زورخانه ای جمهوری اسلامی ایران و عراق  با در نظر گرفتن «روند و تداوم رشد»  تیم جمهوری آذربایجان  عنوان برترین تیم زورخانه ای سال 2011 انتخاب شد.

رشته میل سنگین: مهدی دهقان، ایران
با تشکر از حضور موثر آقای جابر صبری عبد الامیر از عراق و علی خداوردی از جمهوری اسلامی ایران، آقای مهدی دهقان به عنوان برترین میل گیر سنگین سال 2011 برگزیده شد.  همچنین این ورزشکار خوش اخلاق با شکستن رکورد میل گیری سنگین با 242 جفت به عنوان رکورد دار جهانی این رشته معرفی می شوند.

رشته میل بازی: آقای فرشاد حیدر رضایی، ایران
 با تشکر از آقای عمار ابرهیم حسین از عراق و آقای خیام عروج اف از جمهوری آذربایجان، آقای فرشاد حیدر رضایی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان برترین ورزشکار سال 2011 انتخاب شد.

رشته کباده: جابر صبری، عراق
با تشکر از آقای مصطفی حسین نژاد از جمهوری اسلامی ایران و آقای کریشان کومار از هندوستان، آقای جابر صبری عبدالامیر از عراق به عنوان برترین ورزشکار سال  2011  در رشته کباده انتخاب شد.

رشته چرخ چمنی: توحید فتحی، ایران
با تشکر از آقای جاناتان موگوویسا از کشور اوگاندا و آقای ساموئل کام از موزامبیک، آقای توحید فتحی از جمهوری اسلامی ایران  به عنوان برترین ورزشکار سال 2011  در رشته چرخ چمنی انتخاب شد.

رشته چرخ تیز: مصطفی حیدریان بایی، ایران
با تشکر از آقای زبیران موگاگا از اوگاندا و آقای علی کریم جاسم از عراق، آقای مصطفی حیدریان بایی از کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان برترین ورزشکار سال 2011 در رشته چرخ تیز برگزیده شد.

رشته سنگ: سید محمود ضمیراف، تاجیکستان
با تشکر از آقای زمان عابد محسن از عراق و آقای رسول نورانی حسین آبادی از اتریش، آقای سید محمود ضمیراف از کشور تاجیکستان به عنوان برترین ورزشکار سال 2011 در رشته سنگ انتخاب شد.

کشتی پهلوانی
کشتی پهلوانی 60-50 کیلوگرم: حسین مجید، عراق
 با تشکر از کشتی گیران این وزن، آقای حسین مجید راضی از کشور عراق به عنوان برترین ورزشکار سال 2011  کشتی پهلوانی وزن 60-50 کیلوگرم انتخاب شد.

کشتی پهلوانی 70-60 کیلوگرم: سید محمود ضمیر اف، تاجیکستان
با تشکر از کشتی گیران این وزن، آقای سید محمود ضمیر اف از تاجیکستان به عنوان برترین کشتی گیر وزن 70-60 کیلو گرم در سال 2011 انتخاب شد.

کشتی پهلوانی 80-70 کیلوگرم: ووسال جواداف، جمهوری آذربایجان
با تشکر از کشتی گیران این وزن، آقای ووسال جواداف از جمهوری آذربایجان به عنوان برترین کشتی گیر وزن 80-70 کیلوگرم در سال 2011 انتخاب شد.

کشتی پهلوانی 90-80 کیلوگرم: تورال علی اف، جمهوری آذربایجان
با تشکر از کشتی گیران این وزن آقای تورال علی اف  از جمهوری آذربایجان به عنوان برترین کشتی گیر وزن 90-80 کیلوگرم در سال 2011 انتخاب شد.

کشتی پهلوانی 90+ کیلوگرم: امین مردانی، ایران
با تشکر از کشتی گیران این وزن، آقای امین مردانی از کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان برترین کشتی گیر 90+ کیلوگرم در سال 2011 انتخاب شد.

برترین مربی ورزش های زورخانه ای: علی چگینی، ایران
با تشکر از تلاش های آقای زبیران موگاگا از اوگاندا وآقای ماتیو ماوانگی از کنیا، آقای علی چگینی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان پر تلاش ترین  مربی  ورزش های زورخانه ای انتخاب شد.

برترین مربی کشتی پهلوانی: داریوش نظری، ایران
آقای داریوش نظری از جمهوری اسلامی ایران به عنوان برترین مربی کشتی پهلوانی در سال 2011 انتخاب شد.

برترین مرشد مربیان: وسیم علی، عراق
با تشکر از مساعی  آقای محمد امین نبی زاده از جمهوری آذربایجان، آقای وسیم علی از عراق به عنوان مرشد مربی شایسته سال 2011 انتخاب شد.

برترین های پارا زورخانه
در کلاس کباده نشسته آقای تاکور وینود از  هندوستان، در کلاس میل گیری نشسته آقای سید شهاب الدین بصام تبار از جمهوری اسلامی ایران و در کلاس میل گیری و کباده ایستاده آقای ارسلان امینی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان برترین های سال 2011 انتخاب شدند.

فعال ترین فدراسیون: جمهوری آذربایجان
فدراسیون ورزش های زورخانه ای جمهوری آذربایجان به دلیل تداوم برنامه ریزی، رشد و رویکرد توسعه ای مناسب و توجه ویژه به آموزش زورخانه در دانشکده های تربیت بدنی، به عنوان برترین فدراسیون انتخاب شد.

۱۳ اسفند ۱۳۹۰ ۱۲:۴۷
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران می باشد.