ملی‌پوش طلایی وزنه‌برداری در رقابت‌های جهانی 2012 گواتمالا؛ قول مدال نمی دهم ، اما بهترین رکوردهایم را در المپیک می زنم

ملی‌پوش طلایی وزنه‌برداری در رقابت‌های جهانی 2012 گواتمالا؛ قول مدال نمی دهم ، اما بهترین رکوردهایم را در المپیک می زنم
محمدپور: المپیک آنقدر میدان بزرگی است که به هیچ وجه نمی‌شود قبل از ورود و رقابت در آن چیزی را پیش‌بینی کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ سعید محمدپور تنها ملی‌پوش طلایی کاروان وزنه‌برداری جوانان ایران در رقابت‌های جهانی 2012 گواتمالا بود که مثل سال گذشته در دسته 94 کیلوگرم باز هم از سکوی قهرمانی بالا رفت و با کسب 2 نشان طلای جهان در حرکت یکضرب و مجموع و یک مدال نقره دنیا در حرکت دوضرب بهترین عملکرد فنی را در بین وزنه‌برداران ایرانی حاضر در رقابت‌های جهانی از خود به‌جا گذاشت.

البته انتظارات از محمدپور کمی بیشتر بود، که خودش، دلیل اصلی این افت رکوردی‌ را خستگی ناشی از سفر طولانی و نداشتن استراحت کافی برای رفتن روی تخته‌های جهانی عنوان می‌داند. ملی پوش جوان دسته 94 کیلوگرم کشورمان گفت: شرایط مسابقات امسال و مسافت طولانی سفر تیم وزنه‌برداری تا آمریکای مرکزی برای حضور در رقابت‌های جهانی، خیلی با مسابقات سال گذشته در مالزی متفاوت بود. بعد از تحمل یک پرواز خسته‌کننده و 22 ساعته، به فاصله کمتر از 2 روز وزن‌کشی کردم و برای رقابت با 94 کیلویی‌‌های حاضر در این دوره روی تخته رفتم. همین موضوع باعث شد برای بالا زدن یا کشیدن وزنه‌ها روی سینه‌ام نفس کم بیاورم. از طرفی چون به‌عنوان آخرین نفر در هر 2 حرکت یکضرب و دوضرب بودم، مجبور شدم بدون وقفه و در فاصله زمانی کوتاه پشت سر هم برای مهار وزنه‌های انتخابی روی تخته رفته و 6 حرکتم را ثبت کنم. همین موضوع باعث شد از لحاظ بدنی و به‌خاطر تغییر شرایط آب و هوایی بدنم افت کند و نتوانم آنطور که باید به رکوردهایی که می‌خواستم حمله کنم. بنابر این در نهایت مدال طلای حرکت دوضرب را از دست دادم و در این حرکت به‌خاطر اختلاف وزن با رقیبم، به نشان نقره بسنده کردم.

محمدپور در ادامه در پاسخ به این سئوال که شانس خودش را برای کسب مدال المپیک چه میزان می داند، گفت: من نه قبل از جهانی و نه حالا که در گواتمالا قهرمان شدم، هیچ وقت قول ایستادن روی سکو و کسب مدال در المپیک را ندادم. المپیک آنقدر میدان بزرگی است که به هیچ وجه نمی‌شود قبل از ورود و رقابت در آن چیزی را پیش‌بینی کرد. من فقط می توانم قول بدهم اگر در ترکیب نهایی تیم ملی بودم تمام تلاشم را انجام دهم تا با ثبت رکوردهای ایده‌آل بهترین نتیجه را در لندن برای کاروان وزنه‌برداری ایران رقم بزنم.

۸ خرداد ۱۳۹۱ ۱۰:۴۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.