شرکت 25 کمیته ملى پارالمپیک آسیائى در نشست هماهنگى هاى قبل از بازى هاى پارالمپیک 2012

شرکت 25 کمیته ملى پارالمپیک آسیائى در نشست هماهنگى هاى قبل از بازى هاى پارالمپیک 2012
نمایندگان 25 کمیته ملى پارالمپیک کشورهاى آسیائى طی روز هاى 14 – 17 ماه مه 2012 (25 – 28 اردیبهشت 1391) در هتل Impiana کوالالامپور گرد هم آمدند تا در نشست مقدماتى ثبت نام کاروان اعزامى به پارالمپیک لندن شرکت نمایند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت پارالمپیک؛شوراى پارالمپیک مالزى با همکارى کمیته آسیائى پارالمپیک ( APC ) میزبانى این نشست را بر عهده داشت. این میتینگ با حضور 5 نفر از نمایندگان کمیته برگزارى بازى هاى 2012 لندن با موفقیت برگزار گردید.

هدف از برگزارى این میتینگ رفع مشکلات ثبت نام کاروان هاى اعزامى به بازى هاى پارالمپیک لندن بود.

زینال ابو زرین رئیس کمیته آسیائى پارالمپیک در این نشست گفت: در نشست هائى که برگزار شدند نه تنها بسیارى از مشکلات مربوط به بازى هاى لندن حل و فصل شدند، بلکه فرصت مناسبى بود که طى آن کشور هاى عضو APC توانستند پیرامون نهضت آسیائى پارالمپیک و مسائل مربوط به توسعه در این منطقه به بحث و تبادل نظر بپردازند. »

در کنار نشست هاى مقدماتى بازى هاى پارالمپیک، رئیس APC با کمیته هاى ملى پارالمپیک، از جمله کره جنوبى، میزبان بازى هاى آسیائى معلولین در سال 2014، دیدار هایى داشت و بین  زینال ابوزرین و برخى از اعضاى هیئت رئیسه APC نیز ملاقات هائى صورت گرفت. در مراسم شامى که به میزبانى شوراى پارالمپیک مالزى برگزار شد. ابوزرین ازکشورهاى آسیائى خواست هوشیار باشند و براى مقابله با مشکلاتى که فرا روى برنامه هاى توسعه وجود دارند آمادگى کامل داشته باشند. وى گفت:« آسیا (در زمینه ورزش هاى معلولین) پیشرفت هاى چشمگیرى داشته است و لازم است این روند پیشرفت استمرار داشته باشد. ما باید در حرکت به جلو متحد باشیم تا مطمئن شویم آسیا در پارالمپیک هاى آینده با اقتدار ظاهر مى شود. »

کشورهاى برونئى، اندونزى، میانمار ، تایلند، ویتنام، لائوس، فیلیپین، سنگاپور، مالزى (از جنوب شرق آسیا) ، چین، چین تایپه، هنگ کنگ، کره جنوبى، ماکائو، کره شمالی(از شرق آسیا)، هند، سریلانکا، پاکستان ( از جنوب آسیا)، ایران(آسیاى مرکزی) ، عراق، اردن، کویت، عمان، قطرو عربستان سعودی(از غرب آسیا) در این گردهمائى شرکت داشتند. 

لازم به یاداوری است،APC نهاد ادراه کنند نهضت پارالمپیک در آسیا محسوب مى شود که در حال حاضر 42 کشور از مناطق پنجگانه این قاره یعنى شرق، غرب، مرکز، جنوب و جنوب شرقى آسیا عضو APC هستند.

APC مسئولیت سرپرستى رشته هاى ورزشى و رویداد هاى پارالمپیک در آسیا را بر عهده دارد و رسیدن به کمال و ایجاد فرصت هاى برابر براى همه ى ورزشکاران را وظیفه خود مى داند. کمیته آسیائى پارالمپیک در سال 2006 رسماً تأسیس و جایگزین فدراسیون بازى هاى معلولین شرق دور و جنوب اقیانوس آرام (FESPIC) و شوراى پارالمپیک آسیا گردید.
۸ خرداد ۱۳۹۱ ۱۰:۱۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.