برگزاری مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان تکواندو؛سجادی:تکواندو یکی از بهترین فدراسیون ها است

همزمان با سوم خرداد ماه روز آزاد سازی خرمشهر مراسم فراغ التحصیلی اولین دوره دانشجویان علمی -کاربردی دانشگاه تکواندو با حضور مسئولین ورزش در خانه تکواندو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو؛این مراسم که با حضور حمید سجادی(معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی)،سید محمد پولادگر(رییس فدراسیون تکواندو)،وهاب فرهمند(مدیر کل اداره ورزش و جوانان تهران)،لاریجانی(فرماندار شمیرانات)،کامیز رنجبر(مدیر کل اداره تربیت بدنی شمیرانات)،سردار محمد رضا ابوشهاب(فرمانده سابق لشکر امام حسین(ع))،محمدرضا پهلوان(رییس مرکز آموزش علمی کاربردی تکواندو)،زهرا سروی(نایب رییس فدراسیون تکواندو) و ناصر پورعلی فرد(مدیر کل توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان) و با حضور اهالی و دانشجویان تکواندو به میزبانی خانه تکواندو برگزار شد.

پولادگر:به زودی دیگر مربی تجربی نخواهیم داشت

مراسم فوق با آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و بعد از پخش سرود ملی سید محمد پولادگر ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت:سوم خرداد روزی ملی و خاطره انگیز برای ایرانیان محسوب می شود و در واقع سنبلی از مقاومت ،شجاعت و لطف خداوند متعال است که شامل مردم این مرز بوم شد که لازم است تبریکی ویژه به مناسبت آن عرض کنم و همزمان با این اتفاق بزرگ و تاریخی مراسم فارغ التحصیلی اولین دوره دانشجویان مرکز آموزش علمی- کاربردی را جشن میگیریم که افتخاری بزرگ برای خانواده تکواندو و ورزش کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد:توجه به مبانی علمی در دین اسلام تکلیف است به نحوی که در هیچ یک از سایر ادیان به این اندازه به آموختن تاکید نشده است و حتی اولین آیه ای که به خاتم پیامبران نازل شد، امر به آموختن بوده است و معتقد هستم هر حرکتی اگر با علم همراه نباشد استمرار نخواهد داشت به همین دلیل فدراسیون تکواندو از مدتها قبل به فکر تقویت بنیه علمی تکواندوکاران بوده و در اولین گام در سال 1381 کار دانشگاه آغاز شد و در سال 83 نیز واحد های درسی در مقطع کاردانی به تصویب رسید و از سه سال پیش آموزش به علاقمندان علم تکواندو به صورت آکادمیک در فدراسیون شروع شد که ثمره و محصول آنرا امروز برداشت می کنیم.

پولادگر خاطرنشان کرد:با شکل گیری مبانی تکواندو و راه اندازی دانشگاه علمی و کاربردی اتفاقی بزرگ برای تکواندو افتاده است و البته با پیگیری های فراوان مقطع کارشناسی هم راه اندازی شده است که از سال آینده در کنکور نیز حضور خواهد داشت.

رییس فدراسیون تکواندو اضافه کرد:خدا را شاکریم که چنین رویداد بزرگی برای جامعه بزرگ تکواندو افتاده است و با این روند در آینده ای نزدیک دیگر مربیان تجربی نخواهیم داشت بلکه همگی دارای تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی می شوند و البته سعی می کنیم که این امکانات را در سایر نقاط کشور نیز راه اندازی کنیم تا از این طریق پاسخگوی خیل عظیم علاقمندان باشیم.

وی ادامه داد:بعد از کره جنوبی تنها کشوری هستیم که دانشگاه تکواندو را راه اندازی کرده ایم به همین دلیل از رییس مرکز جهانی تکواندو دعوت بعمل آوردیم تا در این جشن شرکت کند که متاسفانه امکان پذیر نشد ولی حتما در آینده ای نزدیک وی دیداری از دانشگاه خواهد داشت.

پهلوان:دانشگاه تکواندو موجی جدید در ورزش ایجاد کرده است

محمد رضا پهلوان،رییس مرکز آموزش علمی و کاربردی تکواندو،دومین خطیب جشن فارغ التحصیلان بود و ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت:پیش از هر چیز میلاد حضرت امام محمد باقر علیه السلام و سالروز آزاد سازی خرمشهر را تبریک عرض می کنم و خداوند را شاکرم که در خدمت اولین گروه فارغ التحصیل دانشجویان و خانواده بزرگ تکواندو هستم که این موفقیت بزرگ تنها با حمایت ها و تلاش بی وقفه فدراسیون تکواندو و سایر دست اندرکاران بوجود آمده است و در واقع این نهال نوپا را تبدیل به درختی عظیم کردند و البته با تصویت دوره کارشناسی نیز این روند صعودی سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.

پهلوان افزود:این حرکت بزرگ تکواندو سایر فدراسیون ها را به فکر انداخته تا چنین مسیری را طی کنند و در واقع موج جدید در ورزش کشور به راه افتاده که با این اتفاق دیگر فدراسیون ها دنبال تجربه نخواهند بود بلکه برای سرعت در پیشرفت باید از علم روز دنیا نهایت استفاده را برد و اطمینان داشته باشید که اگر وارد این عرصه علمی نشویم در مدت زمان کوتاهی از تمامی حریفان عقب خواهیم افتاد.

رییس مرکز آموزش علمی کاربردی تکواندو اشاره کرد:ناچاریم برای دستیابی به قله های رفیع جهان، ورزش را به صورت آکادمیک دنبال کنیم و با پرورش مربیان برتر و با دانش و افزایش تعداد آنها رشد ورزش را تسریع ببخشیم که البته نیازمند بر نامه ریزی دقیق و کارشناسانه ای است.

پهلوان گفت:در شرایط فعلی 400 دانشجو در اختیار داریم که از این تعداد 35 نفر فارغ التحصیل می شوند و این تازه ابتدای کار است و این نفرات در آینده به عنوان الگو  و خط شکن در جامعه حضور خواهند داشت و علم و دانش خود را به سایرین منتقل خواهند کرد.

فرهمند:تجربه و علم دو بال پیشرفت هستند

در ادامه جشن وهاب فرهمند،مدیر کل اداره ورزش و جوانان تهران، نیز در بین علاقمندان و دانشجویان حاضر شد و گفت:سوم خرداد ماه اتفاقی بزرگ برای جامعه تکواندو افتاده و این موفقیت را به سید محمد پولادگر و جامعه بزرگ تکواندو تبریک عرض می کنم چون تجربه و علم همواره دو بال پیشرفت انسان بوده اند در حالی که پیش از این علم سینه به سینه منتقل می شد و رشد لازم و کافی را شاهد نبودیم ولی با افتتاح دانشگاه این روند صعودی رشد تصاعدی داشته و در آینده ای نزدیک در میادین جهانی حرف های بسیاری برای گفتن خواهیم داشت.

فرهمند اضافه کرد: روز فارغ التحصیلی دانشجویان تکواندو بسیار روز عجیبی است چون همزمان شده با سالروز تولد امام محمد باقر (باقرالعلوم) که شیعه به دلیل علم و تفکر بالای او و فرزند بزرگوارش بسیار مدیون آنها هستند که بسیار قابل توجه است و همچنین سالروز آزاد سازی خرمشهر نیز یکی از دلایل زیبایی این روز شده است.

وی در پایان افزود:در دنیای امروز هر کشوری قدرت خود را در میادین ورزشی به نمایش می گذارد به همین دلیل باید با تلاش شبانه روزی و سعی زیاد سکوهای برتر جهان را در اختیار بگیریم و البته امیدوارم که تکواندو بتواند در المپیک لندن 2012 بهترین نتایج را کسب کنیم.

سجادی:فدراسیون تکواندو یکی از بهترین ها است

حمید سجادی، معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی که در اواسط جشن در بین خانواده بزرگ تکواندو حاضر شده بود،با تبریک فارغ التحصیلی اولین گروه دانشجویان مرکز آموزش تکواندو، گفت:همزمانی میلاد امام محمد باقر(ع) و آزاد سازی خرمشهر و جشن فارغ التحصیلی نشانگر خوش سلیقه گی سید محمد پولادگر است و در این دو سالی که دانشگاه راه اندازی شده فدراسیون تکواندو که یکی از بهترین فدراسیون های کشور محسوب می شود تلاش زیادی را انجام داده است تا این دانشگاه علمی کاربردی به بهترین شکل مسیر خود را طی کند که این اقدام فدراسیون تکواندو سایر فدراسیون ها را نیز به این فکر انداخته تا چنین ورزشکاران خود را به تحصیلات آکادمیک مجهز کنند.

سجادی ادامه داد:فدراسیون تکواندو کار بسیار مهمی را شروع کرده و امیدوارم در آینده ای نزدیک در دفترچه های کنکور رسما این رشته حضور داشته و شاهد مقاطع بالاتر و دانشجویان بین المللی نیز باشیم.     

وی افزود:از بزرگترها آموخته ایم که از شایستگی و قابلیت زیادی برخوردار بوده و قادر به انجام هر کاری هستیم و این موضوع را همواره ایرانی ها اثبات کرده اند و امیدوارم که بتوانیم در اعتلای نام بزرگ ایران اسلامی گام های مهمی را برداریم.


۷ خرداد ۱۳۹۱ ۰۹:۲۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.