گزارشی از نشست مسئولین کمیته ملی المپیک و سازمان امور مالیاتی

گزارشی از نشست مسئولین کمیته ملی المپیک و سازمان امور مالیاتی
در این نشست صمیمانه که با حضور دبیر کل و معاون کمیته ملی المپیک کشورمان با مسئولین امور مالیاتی استان تهران برگزار گردید راهکارهای قانونی به منظور رفع مشکل مالیاتی ورزشکاران المپیکی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در این نشست که در دفتر آقای محمدرضا نوری رئیس سازمان امور مالیاتی تهران و با حضور بهرام افشارزاده دبیرکل کمیته ملی المپیک، احمد ارشدی معاون مالی و اداری کمیته ، روحانی رئیس حسابداری و یک نفر خبره حسابداری برگزار شد نسبت به تشریح مسائل مالیاتی افرادیکه به المپیک لندن اعزام خواهند شد بحث و بررسی صورت گرفت.

در ابتدی نشست، دبیرکل کمیته المپیک گزارشی کامل از چهارسال فعالیت و کار مداوم فدراسیونهای ورزشی، کمیته المپیک و مجموعه ورزش و چگونگی کسب سهمیه المپیک و دیگر مسائل مالی ورزشکاران، مربیان و ورزشکاران کشورمان را مطرح نمودند.

وی در این خصوص گفت: تمامی مجموعه ورزش چهار سال تمام را با هدف موفقیت در المپیک تلاش و پیگیری می کنند و نقش مهم سایر ارگانها من الجمله سازمان امور مالیاتی کشور در این دوره حساس که نزدیک به دو ماه به آغاز بازیها مانده می بایست نقش حمایتی و پشتیبانی باشد.

افشارزاده یادآور شد: پرداخت مالیات از سوی هر شهروند ایرانی جزو اولویت های زندگی اوست اما درخواست ما از سازمان امور مالیاتی این است که برای جلوگیری از مسایل حاشیه ای و احتمال تضعیف روحیه ملی پوشان و کادر فنی، مساعدت لازم در خصوص وضعیت مالیاتی ورزشکاران اعزامی به المپیک صورت پذیرد.

 سپس ارشدی معاون مالی و اداری کمیته با تاکید بر حساس بودن زمان موجود اظهار داشت: امیدواریم با همکاری و دلسوزی خوب ریاست امور مالیاتی استان تهران، این مورد نیز در اسرع وقت رفع گردد تا با توجه به شرایط خاص موجود در رشته های مختلف ورزشی در این دوره از بازیها شاهد موفقیت کاروان ورزشی کشورمان باشیم.

 سپس محمدرضا نوری رئیس سازمان امور مالیاتی استان تهران ضمن تشریح فرآیند انجام کار و چگونگی روند بررسی مالیاتی افراد به ویژه تکالیف مودیان مالیاتی ورزشکار در تسلیم به موقع اظهارنامه مالیاتی و ارائه قراردادهای مربوط از طرف اشخاص ثالث نظیر باشگاه ها و دستگاه های مرتبط با حوزه های ورزشی تصریح کرد: ورزشکاران و مربیان ورزشی نیز مانند سایر اقشار مردم بابت درآمدی که کسب می کنند موظف به پرداخت مالیات  می باشند، ولی این موضوع برای ما اهمیت دارد از ورزشکارانی که برای میهن اسلامی افتخار آفرینی می کنند مساعدت های قانونی به عمل آید و سازمان امور مالیاتی نیز سعی خواهد نمود در چارچوب مقررات این سیاست را دنبال و اجرا نماید.

در پایان این نشست  قرار شد تا چند روز آینده لیست ورزشکارانی که باید به المپیک اعزام گردند از طرف کمیته و سایر مسئولین اعلام تا نسبت به بررسی و رفع مشکلات مالیاتی آنان طبق ضوابط و مقرارت اقدام گردد.
 

               


۳ خرداد ۱۳۹۱ ۱۱:۱۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.